Mamma4livet Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Jeg husker at mamma alltid klarte å diske opp med noe godt til kaffen når vi fikk gjester. Hva lager dere? Jeg har tenkt på å kanskje bake noe og ha i fryseren som lett kan tines opp i mikro. Til info så kan jeg ikke ha godteri liggende i fall vi skulle få besøk. (Det vil si det samme som at vi ikke har godteri når besøket kommer... ) Kom gjerne med link til oppskrifter.
Lurifaxa Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 Det er mye du kan putte i fryseren og ta opp når du får gjester. Bare fantasien som setter grenser. Boller er veldig greit å fryse. Kanskje boller med fyll? Det er ekstra deilig!Muffins. De tiner fort. Men huska at pynt som melis ol. ikke blir så bra når det fryses. Det bør du lage når du har tatt de opp igjen av fryseren. Brownies går også veldig fint å fryse. Eller sjokoladekake! Nam!
Light of my life Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 Du kan fryse cookie-deig. Tas opp og stekes på 10 min, ferskt og godt
Mamma4livet Skrevet 15. januar 2014 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2014 Du kan fryse cookie-deig. Tas opp og stekes på 10 min, ferskt og godt Lager du deig og ferdige, ustekte cookies som du fryser? (Sikkert dumt spm...)
Lurifaxa Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 Du kan fryse cookie-deig. Tas opp og stekes på 10 min, ferskt og godt Det er veldig digg! MEN ikke lag to store posjoner, (en sjokolade cookie og en "vanlig") og stek masse masse på en gang mens du er gravid. Jeg vet ikke hvor lenge jeg hadde resten av deigen liggende innerst i kjøleskapet før jeg orket å ta de ut. Tror de lå der i 3 mnder! Brakk meg bare med tanken på å røre de! :S
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #6 Skrevet 15. januar 2014 Kanelboller, pizzasnurrer. Anonymous poster hash: 19c70...a6a
Light of my life Skrevet 15. januar 2014 #7 Skrevet 15. januar 2014 Du kan fryse cookie-deig. Tas opp og stekes på 10 min, ferskt og godt Lager du deig og ferdige, ustekte cookies som du fryser? (Sikkert dumt spm...) Jeg pleier å fryse en "pølse" med ustekt deig, men det går sikkert fint å skjære opp i cookies før de fryses også.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 15. januar 2014 #8 Skrevet 15. januar 2014 (endret) Her har jeg boller, kanelknytter, og cookie-deig i fryseren, boller og kanelknyttet er ferdig laget, cookie-deigen er trillet til pøse og pakket i plastfolie, hurtig å dele opp og steke I skapet har jeg ferdig miks (ordnet her hjemme) av vaffelrøre, som man bare tilsetter det våte, noen med sjokolade, noen med tørket jordbærbiter og tørket bananbiter i Fort å tilsette det våte og steke opp. Har også tørkede epleskiver med sukker og kanel, smaker veldig likt som eplekake når man spiser Oppbevarer de på norgesglass.. Har også brente mandler på små norgesglass av og til.. Pleier av og til å lage langpannekake, halv fryse den, og dele den opp i 4-6 deler, da er det bare å ta opp noe av det om gangen Muffins er jo hurtig tinende. Matmuffins om det er en stund siden sist måltid. Endret 15. januar 2014 av <3Barn&Engler<3
Mamma4livet Skrevet 15. januar 2014 Forfatter #9 Skrevet 15. januar 2014 Her har jeg boller, kanelknytter, og cookie-deig i fryseren, boller og kanelknyttet er ferdig laget, cookie-deigen er trillet til pøse og pakket i plastfolie, hurtig å dele opp og steke I skapet har jeg ferdig miks (ordnet her hjemme) av vaffelrøre, som man bare tilsetter det våte, noen med sjokolade, noen med tørket jordbærbiter og tørket bananbiter i Fort å tilsette det våte og steke opp. Har også tørkede epleskiver med sukker og kanel, smaker veldig likt som eplekake når man spiser Oppbevarer de på norgesglass.. Har også brente mandler på små norgesglass av og til.. Pleier av og til å lage langpannekake, halv fryse den, og dele den opp i 4-6 deler, da er det bare å ta opp noe av det om gangen Muffins er jo hurtig tinende. Matmuffins om det er en stund siden sist måltid. Tar du i mot besøk? Takk for supre tips!!
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 15. januar 2014 #10 Skrevet 15. januar 2014 Her har jeg boller, kanelknytter, og cookie-deig i fryseren, boller og kanelknyttet er ferdig laget, cookie-deigen er trillet til pøse og pakket i plastfolie, hurtig å dele opp og steke I skapet har jeg ferdig miks (ordnet her hjemme) av vaffelrøre, som man bare tilsetter det våte, noen med sjokolade, noen med tørket jordbærbiter og tørket bananbiter i Fort å tilsette det våte og steke opp. Har også tørkede epleskiver med sukker og kanel, smaker veldig likt som eplekake når man spiser Oppbevarer de på norgesglass.. Har også brente mandler på små norgesglass av og til.. Pleier av og til å lage langpannekake, halv fryse den, og dele den opp i 4-6 deler, da er det bare å ta opp noe av det om gangen Muffins er jo hurtig tinende. Matmuffins om det er en stund siden sist måltid. Tar du i mot besøk? Takk for supre tips!! Hehe Er da bare å komme det Kan være litt langt å reise kanskje, men hey, får da en del godt å knaske på
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #11 Skrevet 15. januar 2014 Du kan fryse cookie-deig. Tas opp og stekes på 10 min, ferskt og godt Lager du deig og ferdige, ustekte cookies som du fryser? (Sikkert dumt spm...) Jeg har tidligere laget ferdig cookiedeig, delt de opp i små kuler og fyrst de i en boks. Da er det bare å slenge kulene på en bakeplate og inn i ovnen i 10 min, de smelter utover til perfekte cookies Nam nam Anonymous poster hash: 70153...bae
Gjest MMJ Skrevet 15. januar 2014 #12 Skrevet 15. januar 2014 Du kan fryse cookie-deig. Tas opp og stekes på 10 min, ferskt og godt Lager du deig og ferdige, ustekte cookies som du fryser? (Sikkert dumt spm...) Jeg har tidligere laget ferdig cookiedeig, delt de opp i små kuler og fyrst de i en boks. Da er det bare å slenge kulene på en bakeplate og inn i ovnen i 10 min, de smelter utover til perfekte cookies Nam nam Anonymous poster hash: 70153...bae Oppskrift tar jeg gjerne i mot Så flinke dere er....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå