Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #26 Skrevet 15. januar 2014 NEI, selvfølgelig ikke! HVORFOR i alle dager sitte å irritere seg over at noen bruker et ord du ikke liker?! Poenget er at de lurer på om du strever, eller om det går bra, se til å kom deg ut av hormonbobla og svar på spørsmålet da... Irriterer meg at folk skal drive og flisespikke og finne feil ved andres omsorg, det være seg 'snill' 'prins/prinsesse' osv. Så selvsentrert, dømmende og overhormonell er det faktisk ikke greit å være! De som har barn som gråter mye kan da vel svare som folk: Nei, det er litt slitsomt om dagen. Han har mye smerter og gråter konstant. F.eks. Hvor vanskelig kan det egentlig være?!?! Om man er så himla sliten er det i alle fall ikke vits å drive og skape seg ekstra problemer ut av folk bryr seg på feil måte! Anonymous poster hash: f60be...167 Men dette klarte du å irritere deg over:P HI: jeg forstår hva du mener, men jeg ville forsøkt å svare som en annen her foreslår at alle babyer er vel snille, men at hn sliter litt med søvn/kolikk/el. Jeg ville også blitt irritert selv om jeg forstod at folk ikke mente det på den måten. Ikke alltid man kan styre følelsene sine og i alle fall ikke når det er snakk om en uskyldig liten baby:) Anonymous poster hash: 8b610...a3d Ja, det føler jeg stiller i en helt annen kategori! Jeg sier jo ikke at man aldri skal irritere seg. Men å irritere seg over andres interesse og godhet, fordi de ordlegger seg på en annen måte enn de selv hadde gjort, det synes jeg bare er smålig. Hadde noen derimot sagt: HVA?! Gråter babyen om natten? Så slemt, ja da får man heller reagere! Anonymous poster hash: f60be...167 Så det er opptil deg hva som er ok å irritere seg over? Har du litt tungt for det, eller bare en dårlig dag?! HI spør da vitterlig om det er flere enn henne som blir irritert over det samme som henne... Som svar på det får hun at nei, det blir jeg ikke. I tillegg legger jeg til at hun fremstår ekstremt hormonell og egoistisk (egentlig direkte slem) som blir irritert på sånt. SÅNN, enkelt nok for deg nå?!?! Anonymous poster hash: f60be...167
*Miss Marple* Skrevet 15. januar 2014 #27 Skrevet 15. januar 2014 NEI, selvfølgelig ikke! HVORFOR i alle dager sitte å irritere seg over at noen bruker et ord du ikke liker?! Poenget er at de lurer på om du strever, eller om det går bra, se til å kom deg ut av hormonbobla og svar på spørsmålet da... Irriterer meg at folk skal drive og flisespikke og finne feil ved andres omsorg, det være seg 'snill' 'prins/prinsesse' osv. Så selvsentrert, dømmende og overhormonell er det faktisk ikke greit å være! De som har barn som gråter mye kan da vel svare som folk: Nei, det er litt slitsomt om dagen. Han har mye smerter og gråter konstant. F.eks. Hvor vanskelig kan det egentlig være?!?! Om man er så himla sliten er det i alle fall ikke vits å drive og skape seg ekstra problemer ut av folk bryr seg på feil måte! Anonymous poster hash: f60be...167 Men dette klarte du å irritere deg over:P HI: jeg forstår hva du mener, men jeg ville forsøkt å svare som en annen her foreslår at alle babyer er vel snille, men at hn sliter litt med søvn/kolikk/el. Jeg ville også blitt irritert selv om jeg forstod at folk ikke mente det på den måten. Ikke alltid man kan styre følelsene sine og i alle fall ikke når det er snakk om en uskyldig liten baby:) Anonymous poster hash: 8b610...a3d Ja, det føler jeg stiller i en helt annen kategori! Jeg sier jo ikke at man aldri skal irritere seg. Men å irritere seg over andres interesse og godhet, fordi de ordlegger seg på en annen måte enn de selv hadde gjort, det synes jeg bare er smålig. Hadde noen derimot sagt: HVA?! Gråter babyen om natten? Så slemt, ja da får man heller reagere! Anonymous poster hash: f60be...167 Så det er opptil deg hva som er ok å irritere seg over? Har du litt tungt for det, eller bare en dårlig dag?! HI spør da vitterlig om det er flere enn henne som blir irritert over det samme som henne... Som svar på det får hun at nei, det blir jeg ikke. I tillegg legger jeg til at hun fremstår ekstremt hormonell og egoistisk (egentlig direkte slem) som blir irritert på sånt. SÅNN, enkelt nok for deg nå?!?! Anonymous poster hash: f60be...167 Egentlig ikke enkelt nok, nei. Du har rett kant hi spør om andre irriterer seg over det samme som henne og det svarer du nei på. Helt ok. MEN du sier også at hennes følelser er feil, tilogmed slemme! Da opphever du deg til å avgjøre hva hver enkel har lov til å irritere seg over og ikke. Sånn, enkelt nok for DEG?
Desiree4barnsmor Skrevet 15. januar 2014 #28 Skrevet 15. januar 2014 Blir skikkelig irritert ja... Ingen babyer er slemme eller snille, alle har behov. Og noen finner disse fortere enn andre, noen lærer seg og finner rutiner enklere enn andre. Er babyen snill? haff...!!! Hater det! Eller de som er så sneversynte at de faktisk mener mange babyer nå for tiden har søvnproblemer.... Blir helt gal! Ingen babyer har søvnproblemer, eller er vanskelige til å få til å sove etc. De har behov! Som må fylles, og man må lære seg å kjenne de. Og det kans elvølgelig for noen ta 3 uker, andre 10mnd... Vet om flere som får vallergan (!!!!!!) til babyene sine på rundt 6-9mnd fordi de hevder barna har søvnproblemer og er så "vanskelige" om kvelden... Men det er forøvrig en helt annen tråd
Fertila Skrevet 15. januar 2014 #29 Skrevet 15. januar 2014 Hvorfor irritere seg over noe sånt da? Alle vet at de som spør ikke tror at babyen kanskje kan være SLEM, så hvorfor gjøre seg så dum og tolke alt så bokstavelig? Selv om man vet hva som menes? Og hvis det er slik at babyen ikke er `snill`( i betydning skriker hele kvelden, eller er veldig urolig), så får man vel bare fortelle det som det er? Eller er det veldig problematisk for noen å fortelle at babyen er urolig? Jeg skjønner ikke dette helt....
Desiree4barnsmor Skrevet 15. januar 2014 #30 Skrevet 15. januar 2014 Hvorfor irritere seg over folk som avbryter, hvorfor irritere seg over folk som står for nærme når man snakker, folk som smatter, peller seg i nesa, ikke klarer å komme til poenget i en historie, evt som må skrape kniven i tallerkenen?? Det er 100vis av ting man irriterer seg over, jeg kan for eksempel ikke fordra at gubben spiser når vi ser på film fordi han "bråker" så fælt. Det er ikke nødvendigvis ting man angriper personene for at de gjør, men det er menneskelig og 100% normalt å irritere seg over forskjellige ting. Og om du mener man gjør seg dum ved at man føler det sånn, er det helt klart andre som burde føle seg litt dummere her...
Soon to be mum Skrevet 15. januar 2014 #31 Skrevet 15. januar 2014 NEI, selvfølgelig ikke! HVORFOR i alle dager sitte å irritere seg over at noen bruker et ord du ikke liker?! Poenget er at de lurer på om du strever, eller om det går bra, se til å kom deg ut av hormonbobla og svar på spørsmålet da... Irriterer meg at folk skal drive og flisespikke og finne feil ved andres omsorg, det være seg 'snill' 'prins/prinsesse' osv. Så selvsentrert, dømmende og overhormonell er det faktisk ikke greit å være! De som har barn som gråter mye kan da vel svare som folk: Nei, det er litt slitsomt om dagen. Han har mye smerter og gråter konstant. F.eks. Hvor vanskelig kan det egentlig være?!?! Om man er så himla sliten er det i alle fall ikke vits å drive og skape seg ekstra problemer ut av folk bryr seg på feil måte! Anonymous poster hash: f60be...167 Men dette klarte du å irritere deg over:P HI: jeg forstår hva du mener, men jeg ville forsøkt å svare som en annen her foreslår at alle babyer er vel snille, men at hn sliter litt med søvn/kolikk/el. Jeg ville også blitt irritert selv om jeg forstod at folk ikke mente det på den måten. Ikke alltid man kan styre følelsene sine og i alle fall ikke når det er snakk om en uskyldig liten baby:) Anonymous poster hash: 8b610...a3d Ja, det føler jeg stiller i en helt annen kategori! Jeg sier jo ikke at man aldri skal irritere seg. Men å irritere seg over andres interesse og godhet, fordi de ordlegger seg på en annen måte enn de selv hadde gjort, det synes jeg bare er smålig. Hadde noen derimot sagt: HVA?! Gråter babyen om natten? Så slemt, ja da får man heller reagere! Anonymous poster hash: f60be...167 Så det er opptil deg hva som er ok å irritere seg over? Har du litt tungt for det, eller bare en dårlig dag?! HI spør da vitterlig om det er flere enn henne som blir irritert over det samme som henne... Som svar på det får hun at nei, det blir jeg ikke. I tillegg legger jeg til at hun fremstår ekstremt hormonell og egoistisk (egentlig direkte slem) som blir irritert på sånt. SÅNN, enkelt nok for deg nå?!?! Anonymous poster hash: f60be...167 Egentlig ikke enkelt nok, nei. Du har rett kant hi spør om andre irriterer seg over det samme som henne og det svarer du nei på. Helt ok. MEN du sier også at hennes følelser er feil, tilogmed slemme! Da opphever du deg til å avgjøre hva hver enkel har lov til å irritere seg over og ikke. Sånn, enkelt nok for DEG? Jøss, kjære anonym, det var da svært så aggressiv du presterte å bli over dette. Synes nok at du overreagerer mer enn HI her. Og ellers er jeg enig med Miss Marple. Jeg synes for øvrig det er greit å stille spørsmålstegn ved slike type allment aksepterte spørsmål/fraser/formuleringer som åpenbart ikke er spesielt gjennomtenkte. Det finnes mange eksempler på slikt, som nok i utgangspunktet er ment godt og for å dra i gang en samtale, men som ofte kan bli veldig feil for den som mottar beskjeden. Det at noe har vært vanlig i si 'i alle år' betyr ikke nødvendigvis at det fortsatt bør være sånn. Folk og samfunnet generelt forandrer seg, og høflighetsfrasene burde også forandre seg i takt med tidene føler jeg.
ærlig talt Skrevet 15. januar 2014 #32 Skrevet 15. januar 2014 Herregud daaaaamer!!!! Slutt å bli så fornærma over ALT MULIG! Det med å spørre om barnet er snilt er jo bare en måte å få i gang en samtale på. Det blir jo det samme som om når noen sier "nå er du sikkert stolt" eller " var det vondt å føde?" Seriøst altså... Hvis du synes babyen din er snill så sier du " ja, han er kjempesnill!" Ikke lag så drama! Anonymous poster hash: 0774c...3a5 Amen!
Lammelåret Skrevet 15. januar 2014 #33 Skrevet 15. januar 2014 Er de over 60 de som spør? Jeg stusser selv over spørsmålet, synes det er rart. Da er det litt gøy å svare som deg, nei, han er slem og lar meg ikke få sove om natta!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #34 Skrevet 15. januar 2014 Når noen spør meg så svarer jeg "nei, han er to uker og kjempeslem som er litt våken omm natten". Når jeg fikk første så stusset jeg over hvor mange som egentlig spør om det spørsmålet! Og jeg kjenner jeg blir skikkelig irritert. Babyer som ikke sover hele natten, spiser dårlig osv, er de liksom slemme? Og hvordan mødre, som meg, som ikke har hatt "snille" barn fra fødselen av, må føle seg når man må svare på det spørsmålet daglig... åååå blir så frustrert Anonymous poster hash: 9f1bf...ad2 Tar meg selv ofte i å siom 5 åringen ( som i en periode våknet MYE om natta) at i natt har hun vært snill.. og det er jo ikke sånn jeg mener hun er ondskapsfull fordi hun har mareritt. Så relax, er bare en talemåte.. Anonymous poster hash: 05041...41a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå