Gå til innhold

Hvilke vintersko kjøper jeg som garantert holder føttene varme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til meg selv, ca.str 39-40. Hadde jo vært greit om de ikke er grusomme å se på, men viktigst at de er varme ;)

Anonymous poster hash: 464f6...c5b

Skrevet

Sorel er bra :D Finnes mange varianter, men finn noen som tåler mange minusgrader og gjerne litt vann.

Skrevet

Jeg har fra Ecco.

Halvhøye skinnsko med pelsfor.

Passer til vanlige klær og er varme, vanntett og veldig god å gå i.

Bruker de til basing i snøen og til daglig bruk.

Skrevet

Eg har og Ecco, kjempe gode og ikkje så stygge som mange andre vintersko ;)

Skrevet

Timberland er supergode og varme. 

Anonymous poster hash: 0d207...311
Skrevet

Snowjogs ;) Seriøst de varmeste vinterskoene jeg noensinne har hatt. Faktisk.

Men utrolig harry!

Skrevet

Sorel :) ikke direkte vakre, men helt greie og utrolig gode og varme. Litt tunge, men det er verdt det å aldri fryse på føttene:)

Anonymous poster hash: 417d5...f1f

Skrevet

Jeg har prøvd maaange forskjellige, men liker best Sorel sine. De er virkelig ikke særlig pene, men bryr meg fint lite så lenge jeg holder meg varm :)

Anonymous poster hash: 77ec7...648
Skrevet

Ser at mange skriver Sorel, men jeg er ikke fornøyd med mine. Er jeg i bevegelse så går det greit, men står jeg stille mer enn fem minutter så blir jeg kald. (Har en jobb som gjør at jeg innemellom må stå helt stille på snø/ is).

Så da lurer jeg på om jeg har feil modell? Jeg har de som koster rundt 12-1400 kroner, ofte på salg til rundt 700.

Står at de skal tåle ned til 25 minus, men det gjør de på ingen måte. Ikke tåler de 8-9-10 minus heller.

Skrevet

Ser at mange skriver Sorel, men jeg er ikke fornøyd med mine. Er jeg i bevegelse så går det greit, men står jeg stille mer enn fem minutter så blir jeg kald. (Har en jobb som gjør at jeg innemellom må stå helt stille på snø/ is).

Så da lurer jeg på om jeg har feil modell? Jeg har de som koster rundt 12-1400 kroner, ofte på salg til rundt 700.

Står at de skal tåle ned til 25 minus, men det gjør de på ingen måte. Ikke tåler de 8-9-10 minus heller.

Har du rette sokker oppi da? Noen sko skal man ha ullblandingssokker i for å få best effekt. Kan også være at du blir varm i beina når du beveger deg, og da er klam og blir kald når du står i ro.

Skrevet

Timberland er supergode og varme. 

Anonymous poster hash: 0d207...311

Og EKSTREMT glatte

Skrevet

Det viktigste er at du har god plass i dem og gode sokker. Har et par som er iskalde med feil sokker og varme og gode med riktige. (Merell, beste jeg har hatt noensinne). Viking sine er harde som plank, og ganske kalde, men tåler masse og er veldig vanntette.

Skrevet

Har du rette sokker oppi da? Noen sko skal man ha ullblandingssokker i for å få best effekt. Kan også være at du blir varm i beina når du beveger deg, og da er klam og blir kald når du står i ro.

Jeg har som regel ullvangsokker eller tilsvarende. Og det er ikke for trangt.

Har tidligere hatt et par vintersko som tålte absolutt alt - og tror det har noe med sålens oppbygning å gjøre. Men finner ingenting som ligner...

Skrevet

Det viktigste er at du har god plass i dem og gode sokker. Har et par som er iskalde med feil sokker og varme og gode med riktige. (Merell, beste jeg har hatt noensinne). Viking sine er harde som plank, og ganske kalde, men tåler masse og er veldig vanntette.[/quot

Jeg har også Merellsko, ikke så imponert over dem heller.

Men igjen, det kan kanskje være fordi jeg har feil modell?

Skrevet

Min favoritt så langt er de lange jævlene av noen støvler fra Timeberland. Husker enda den vinteren jeg for første gang i mitt liv ikke frøs på beina en eneste gang!

Skrevet

Jeg har Selskinnsko, de er kjempevarmre og tåler mange kuldegrader:-) 

De kan bare brukes når det er minus, da holder de seg best. Når det er sludd, bløtt og is ute bruker jeg gortex skoene mine , de er vanntette og varme.

:fryser:

Anonymous poster hash: 73803...514
Skrevet

Det viktigste er at du har god plass i dem og gode sokker. Har et par som er iskalde med feil sokker og varme og gode med riktige. (Merell, beste jeg har hatt noensinne). Viking sine er harde som plank, og ganske kalde, men tåler masse og er veldig vanntette.[/quot

Jeg har også Merellsko, ikke så imponert over dem heller.

Men igjen, det kan kanskje være fordi jeg har feil modell?

Mine er svarte med litt "pels" øverst. Kostet vel 12-1300. De er så myke og gode å gå på og har god passform. Synes også de er fine å se på, men uten rikige sokker er de kalde. Vanlige ulvang går an, men tynne ulvang el er best- da er de kjempegode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...