Gå til innhold

E-Adressa i dag: Helsestasjonene slurver med småbarnskontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan gjenfortelle hva som står der? Haaaaater at avisene har sånne bare-for-abonnenter-saker! >:-(

Anonymous poster hash: 1ff1c...cf4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du nå? 

Anonymous poster hash: 415af...47f
Skrevet

Det står at de nasjonale retningslinjene sier at det skal være både en kontroll ved 7/8 mnd og en ved 10 mnd,men i Trondheim slår de de to sammen til en konroll ved 8/9 mnd istedet.

2 årskontrollen skjer når barnet er 2,3 år og både 2 og 4 årskontrollene er forsinket og dette har vedvart over flere år.

6-årskontrollen,altså den barna har mht at de skal begynne på skole,skal egentlig ha lege tilstede,men det er det ikke på disse kontrollene.

De skylder på knappe ressurser selvsagt...Også nevnes østbyen og at denne er viktigst,fordi den vokser så fort.

Anonymous poster hash: 469f5...4de
Skrevet

Gutten min ble 2 år i oktober å vi har enda ikke fått noe innkallese til 2 års kontroll.

Så de er tydligvis litt trege er og,noe som overrasker meg ettersom både jeg og barnefaren har en følese av at helsesøsteren vil følge ekstra med på gutten vår.

Ikke så rart ettersom at hun vil følge litt ekstra opp heller ettersom han ikke kunne gå når vi var på kontroll når han var 1.5 år å hadde veldig lite språk.

Trodde de ville være veldig ivrig å innkalle med en gang,men har som sagt ikke hørt noe enda.

Anonymous poster hash: bc299...0d4
Skrevet

Gutten min ble 2 år i oktober å vi har enda ikke fått noe innkallese til 2 års kontroll.

Så de er tydligvis litt trege er og,noe som overrasker meg ettersom både jeg og barnefaren har en følese av at helsesøsteren vil følge ekstra med på gutten vår.

Ikke så rart ettersom at hun vil følge litt ekstra opp heller ettersom han ikke kunne gå når vi var på kontroll når han var 1.5 år å hadde veldig lite språk.

Trodde de ville være veldig ivrig å innkalle med en gang,men har som sagt ikke hørt noe enda.

sønnen min gikk ikke før han var 19 mnd,men ettersom de ikke var bekymra på 1,5 årskontrollen,så ble den 2,3 årskontrollen ikke før han var nærmere 2.5 år...

Anonymous poster hash: 469f5...4de

Skrevet

noen som er anti helsestasjon her inne idag. Er bare å ikke bruke de, er frivillig tilbud!

Anonymous poster hash: c95c4...938
Skrevet

Finnes det en seksårskontroll? Trodde fire år var den siste?

Anonymous poster hash: 2c90a...524

Skrevet

HI her. Takker! Flyttet innad i Trondheim da lille var 6mnd og merket godt forskjell mellom de to helsestasjonene. Men siden dette er første barnet er det vanskelig å vite om oppfølgingen "skal" være dårligere når de blir litt større. Vet jo at de er skjeldnere, men syns ikke de ser på barnet og utviklingen i det hele tatt - bare spør oss hvordan det går...

Men jeg har i grunn ikke dvelt ved det da det er blitt mer fokus på at barn er ulike og utvikles i ulikt tempo og derfor er kanskje de gammeldagse "dette bør de kunne på 10/12/15/osv-kontrollen-testene" litt utdaterte.

Ble bare litt nysgjerrig på den saken, som førstegangs trondheimsmamma.

Skrevet

Åå, så viktig gitt. Skikkelig risiko altså...

Anonymous poster hash: ad691...a08

Skrevet

Åå, så viktig gitt. Skikkelig risiko altså...

Anonymous poster hash: ad691...a08

Nei, det var jo ikke så viktig. Men med en sånn overskrift så blir man jo litt nysgjerrig. Men det var jo ingen big deal i saken likevel da... Syns nå jeg..

HI

Skrevet

Så veldig frivellig kan det ikke være når de sender beskymringmelding om du ikke velger å benytte deg av "tilbudet"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...