Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Ungen HØRER ALDRI . Går bare og surrer i sin egen vereen. Jeg ber han gjøre noe. Han begynner og så vaser han med alt annet. Beveger seg i slow motion. Jeg må kle på han hver dag om bi ska komme oss avgårde!!!!!!! Anonymous poster hash: be4f6...e5f
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 Her må vi opp klokken 6 om morgenen å 2 åringen hyl og skriker å sier han vil sove stakkar :S Ikke noe kjekt å likevel begynne med morgenstell og påkledning da :S Anonymous poster hash: 4216b...eb9
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Ja skulle ha vert avgårde for lenge sia. Men han nekter å tørke seg sjøl, nekter å kle på seg, nekter å pusse tenna. Han begynner bare å grine å suttre over hvor sliten han er i beina og hvor trøtt han er og sånn å sånn.. i dag ville han heller ikke ta på sko.en gang. Så om det så må bli sånn. Jeg sender han i barnehagen naken... han begynner på skolen til høsten. P jeg begynner da i ny jobb. Er student nå. Kommer forsent aHVER DAG!!! Er kjempe frustrert Anonymous poster hash: be4f6...e5f
Babykilo Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 Først full sympati til deg. Jeg har også et stykk treig skolegutt og et stykk ganske uselvstendig barnehagegutt. Ja, de er utrolig provoserende, men det er du som sitter på nøkkelen til en bedre morgen, that's life. Mine tips: Stå opp et kvarter før. Vekk også et kvarter før, utrolig hva 15 min gjør. Ha lagt fram ting og ordna ting kvelden før, av det som er mulig. Viktigste tips: Lag en rutine ift klokke (vise tall som han gjenkjenner) eller barne-tv program. Så blir det slik at dere innarbeider faste gjøremål som ikke kan unnvikes. F.eks, alltid klær på aller først, så rett på kjøkkenet. Frokost servert. Når Sauen Shaun er ferdig må du gå på badet og pusse tenner og ta på uteklær. Så drar vi. Hvis denne rutinen er den samme hver morgen og det ikke er rom for å avvike, vil det etter kort tid gå inn i en tralt. Og istedenfor å bli sint og sur (utenpå) når han klager, kan du bare henvise til rutinen; "jeg skjønner at du er trøtt, men nå er tv-programmet ferdig, og da må du på badet, sånn er det hver dag husker du." En rimelig hyggelig morgenstund er en god investering. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #6 Skrevet 15. januar 2014 Får ungene deres nok søvn? Mine kan også være trege om morgenen, men om de har sovet ca 11 timer, slik gjennomsnitskravet for 5 åringer er, går det fint. De er gjerne litt trege til de har fått i seg frokosten, men etter det er de våkne og opplakte. Jeg hører imidlertid mange i barnehagen som klager på at ungene er trøtte om morgenen og jeg ser det jo også, Det er jo ikke så rart når ungene sovner klokka 21 og blir vekket før 7. En 5 pring som må opp klokka 6 bør vanligvis ha lagt seg så tidlig at han sover klokka 19.00. Anonymous poster hash: fef41...1b8
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #7 Skrevet 15. januar 2014 Gutten min legger seg 1900 å sovner gjerne 19.30 å må som sagt opp igjen klokken 6. Likevel er det hyling og skriking om at han vil sove. Kanskje ikke så rart når han sover til minst halv ni i helger. Anonymous poster hash: 4216b...eb9
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #8 Skrevet 15. januar 2014 Her må vi opp klokken 6 om morgenen å 2 åringen hyl og skriker å sier han vil sove stakkar :S Ikke noe kjekt å likevel begynne med morgenstell og påkledning da :S Anonymous poster hash: 4216b...eb9 Hvor tidlig legger du ham? Får du ham i seng før 18.00 i tillegg til at han får sove en time om dagen får han sansynligvis nok søvn. Hvis ikke er det jo ikke rart han er trøtt. Anonymous poster hash: fef41...1b8
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #9 Skrevet 15. januar 2014 Her må vi opp klokken 6 om morgenen å 2 åringen hyl og skriker å sier han vil sove stakkar :S Ikke noe kjekt å likevel begynne med morgenstell og påkledning da :S Anonymous poster hash: 4216b...eb9 Hvor tidlig legger du ham? Får du ham i seng før 18.00 i tillegg til at han får sove en time om dagen får han sansynligvis nok søvn. Hvis ikke er det jo ikke rart han er trøtt. Anonymous poster hash: fef41...1b8 Han legger seg 19.00 å sovner gjerne 19.30 Når han sover i barnehagen så sover 1.5 timer. Vi har prøvd at han bare sov 1 time i barnehagen men da sovnet han på golvet i barnehagen utover dagen. Anonymous poster hash: 4216b...eb9
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #10 Skrevet 15. januar 2014 Gutten min legger seg 1900 å sovner gjerne 19.30 å må som sagt opp igjen klokken 6. Likevel er det hyling og skriking om at han vil sove. Kanskje ikke så rart når han sover til minst halv ni i helger. Anonymous poster hash: 4216b...eb9 Hvis det er et problem vil det kansje være bedre å følge samme døgnrytme hele uka, også i helgene. Det er ikke alle som takler slike vekslinger så godt. Jeg kan foresten nevne en tenåring jeg kjenner. Han var bestandig kjempetrøtt om morgenen og lå helst til midt på dagen i helgene. Så fikk han helgejobb og må opp til tilnærmet normal tid i helgene. Det har ført til at han har mye lettere for å stå opp om morgenen og er mye mer våken i timene på formidagen. Etter at han begynte å jobbe i helgene har karakterene hans steget påfallende mye og tilbakemeldingene fra lærerene forteller om en gutt som er mye mer lærevillig og med i i undervisningen enn tidligere. Det er fristende å sove lenge i helgene, men kansje ikke så lurt. Anonymous poster hash: fef41...1b8
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #11 Skrevet 15. januar 2014 All sympati til deg! Her har vi to av den sorten.... Heldigvis begynner jeg så tidlig på jobb at det er mannen som får problemet Anonymous poster hash: 96978...2a9
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #12 Skrevet 15. januar 2014 Her må vi opp klokken 6 om morgenen å 2 åringen hyl og skriker å sier han vil sove stakkar :S Ikke noe kjekt å likevel begynne med morgenstell og påkledning da :S Anonymous poster hash: 4216b...eb9 Hvor tidlig legger du ham? Får du ham i seng før 18.00 i tillegg til at han får sove en time om dagen får han sansynligvis nok søvn. Hvis ikke er det jo ikke rart han er trøtt. Anonymous poster hash: fef41...1b8 Han legger seg 19.00 å sovner gjerne 19.30 Når han sover i barnehagen så sover 1.5 timer. Vi har prøvd at han bare sov 1 time i barnehagen men da sovnet han på golvet i barnehagen utover dagen. Anonymous poster hash: 4216b...eb9 Da får han ca en time mindre søvn enn det deter vanlig at en 2 åring trenger i døgnet. At han er så trøtt at han sovner på gulvet i barnehagen tyder jo også på at han trenger å sove mer. Hvordan er han i ferier når han over tid kan sove mer? Anonymous poster hash: fef41...1b8
ostepop123 Skrevet 15. januar 2014 #13 Skrevet 15. januar 2014 Åååh, akkurat det samme her. Har rimelig gode vaner og rutiner, men idag fant vi altså ikke halsen hans, så jeg sa han måtte ha på en sånn balaklava-variant. Da var det full krise og nekt og dumme mamma. Legg til at alt mulig annet tar enormt med tid, at det er umulig å stå stille når man blir vasket, og at han har ligget urolig ved siden av meg fra kl 04 og tråkka meg i ryggen, så får man den ultimate morgen. Jeg kan ikke fatte og begripe at det i det hele tatt er mulig å komme seg avgårde når man har mer enn én!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #14 Skrevet 15. januar 2014 Her må vi opp klokken 6 om morgenen å 2 åringen hyl og skriker å sier han vil sove stakkar :S Ikke noe kjekt å likevel begynne med morgenstell og påkledning da :S Anonymous poster hash: 4216b...eb9 Hvor tidlig legger du ham? Får du ham i seng før 18.00 i tillegg til at han får sove en time om dagen får han sansynligvis nok søvn. Hvis ikke er det jo ikke rart han er trøtt. Anonymous poster hash: fef41...1b8 Han legger seg 19.00 å sovner gjerne 19.30 Når han sover i barnehagen så sover 1.5 timer. Vi har prøvd at han bare sov 1 time i barnehagen men da sovnet han på golvet i barnehagen utover dagen. Anonymous poster hash: 4216b...eb9 Da får han ca en time mindre søvn enn det deter vanlig at en 2 åring trenger i døgnet. At han er så trøtt at han sovner på gulvet i barnehagen tyder jo også på at han trenger å sove mer. Hvordan er han i ferier når han over tid kan sove mer? Anonymous poster hash: fef41...1b8 Ja men nå når han sover 1.5 time så går det bra i barnehagen,da er han opplagt å merker med en gang forskjell på om han har sovet eller ikke. Noen dager får de han rett og lett ikke til å sove å da merker jeg det med en gang for da er han sur å grinete fra jeg kommer å frem til en time før han skal legge seg,DA er han plutselig i storhumør å ingen antydning til trøtt lengre I ferier og helger sover han til minst halv ni å da er han skikkelig uthvilt Anonymous poster hash: 4216b...eb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå