Gå til innhold

Anbefalte innlegg

God kveld, damer! Noen av dere som har født før som har startet det hele når det er fullmåne? Jeg er litt skeptisk til sånne ting, men for moro skyld sjekket jeg kalenderen for dagene rundt vårt første barn sin fødsel, og jammen var det ikke fullmåne da vannet gikk! Helt sikkert tilfeldig, men likevel kommer jeg til å være ekstra spent imorgen kveld :)

Anonymous poster hash: 11b5c...640

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144112094-fullm%C3%A5ne-og-s%C3%A5nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

God kveld, damer! Noen av dere som har født før som har startet det hele når det er fullmåne? Jeg er litt skeptisk til sånne ting, men for moro skyld sjekket jeg kalenderen for dagene rundt vårt første barn sin fødsel, og jammen var det ikke fullmåne da vannet gikk! Helt sikkert tilfeldig, men likevel kommer jeg til å være ekstra spent imorgen kveld :)

Oi, shit! Kom tre like tråder på rappen! Det var selvfølgelig ikke meningen :)

Jeg er også spent på d! Men er d ikke på torsag?

Når har du termin? :) og kjenner du noe?

Jo, det er torsdag, men ble plutselig usikker på om det er natt til torsdag eller hvordan man nå ser på det. Sist gikk vannet mitt kl 21 på kvelden den dagen det var fullmåne. Kanskje det er først på torsdag kveld jeg skal være spent da? Åh, jeg som hadde gledet meg til å være spent rundt disse tider imorgen :(

Er 37+6. Kjenner masse, både maserier, enormt nedpress og regelmessige kynnere som sitter i magen og ryggen. Føler det begynner å bli uutholdelig. Vet det kan holde på sånn i flere uker til, og nettopp derfor prøver jeg å finne små ting å glede meg over hver dag. Som feks denne kommende fullmånen :)

Eg har vokst opp på på gård med sauer, og der såg vi tydelig effekten av fullmånen.

Om dei siste nettene før fullmåne hadde vi ekstra vakt på sauene og mykje meir fødseler.

Mamma menre at om dei var modne så kome dei med fullmåne, og om ikkje gikk det fort ei veke før dei kom.

No er det kanskje litt forskjell på oss og sauer, men trur der er noko i det. Håper iallefall det :)

Hadde rier i går og var inne til sjekk, med avflata livmorhals og 1 cm åpning. Men det stoppa opp igjen uten noko meir action. Satse at fullmånen kan sette det i gang igjen :)

Annonse

Ååååh, så spennende! Hvor langt på vei er du, smet? Jeg ligger her på sofaen og kjenner at kynnerne har forandret seg. Tør ikke tenke at det er noe annet enn vanlig modning. Men har jo et bittelite håp om at jeg føder før tiden også denne gangen.

Er 38+6 i dag. Hatt masrier og menssmerter frå 2. Juledag, så er rimeli klar no. Førstemann kom en dag før berre, så håper denne er litt tidligare ute.. :)

Har murringer og noko smårier i ny ogne, så har ikkje gitt opp håpet enda.. Så her er det husvask i håp om det hjelpe, flisene i dusjen får gjennomgå :) Spørst om ikkje det bli ei runde på mannen når han kjem heim og, alt for å få dette i gang igjen ;)

Nokon aombegynner å kjenne på effekten av fullmånen?

Har fortsatt ikkje gitt opp håpet om at det skal skje noko i kveld/natt. Låg heile natta med murringer i ryggen og beina og har litt murringer og stikkinger enda..

Så no drikke eg kanelte til frukost før eg skal fortsette på husvasken. Så blir det middag med mykje kvitløk og chili. Her prøve vi alle triks i boka.... Utålmodig på å møte lillebror,

Åh, jeg har så vondt idag. Både når jeg står, sitter og ligger. Var på 2-årskontroll med 1'ern nå istad, og der måtte jeg bite meg hardt i leppa for ikke å grine. Vet ikke om det "bare" er nedpress eller hva det nå er, men det murrer GODT i korsryggen. Ikke sov jeg i natt heller. Skikkelig drittdag, og jeg vil føde NÅ! Auuuuuuu!!! :(

Annonse

Aarg.. håpte fullmånen skulle hjelpe igang meg og idag.. uke 41.. leeei... men bortsett fra murringene så er det ingenting nytt.. har tilogmed fått mindre sammentrekninger siste par dagene... :-P sist fødde jeg på tom måne... hehe:-D da var det kaos på føden også...:-P

For min del tror jeg smertene kommer av at jeg rett og slett ikke tåler å gå/stå/sitte/stresse/ha en 2-åring på fanget om dagen. For nå, etter å ha tatt en blund på 2 timer, er jeg i fin form igjen. Ikke noe vondt :) Så at en eventuell full-, halv-, eller tommåne skal ha noe å si for når jeg føder, tviler jeg på. Har jo enda 2 uker til termin :) Gjør bare så himla vondt om dagen, så jeg skulle så ønske at jeg var ferdig snart. Kjedelig å bare ligge på sofaen. Men 2-åringen må jo på kontroll, så da må jeg jo presse meg litt.

Ikke no tegn til fødsel her heller......

Er Sååå lei!!!

Har masse kynnere,stikkinger og murringer i underlivet. Jordmor sa 2-3 cm og moden mormunn,da jeg var på kontroll denne uken Meen ser ikke ut som det hjelper

Blir gal av å gå sånn å vente og lure ooooog ha vondt....

Her kom førstemann to uker før termin, rett før fullmåne. Nr to kom akkurat på nymåne, 8 dager før termin og nr 3 kom 17 dager før, på fullmåne. Nr fire er ventet på halvmåne, så det blir vel nymånefødsel på den også, siden fullmåne enten er litt for langt foran og etter termin... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...