Gå til innhold

Temperaturfall..

Anbefalte innlegg

Hei:) jeg lurer på om temperaturfall er tegn på abort? Jeg har siden jeg oppdaget at jeg ble gravid, hatt en temperatur på 37,7. I kveld var den 37,1. Jeg føler selv at ømheten i puppene begynner å bli mindre. Menssmerter kommer og går som vanlig. Jeg er forøvrig 5+2 i dag.

Anonymous poster hash: a2c30...953

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144112088-temperaturfall/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Temperaturen skal måles til ca samme tid hver morgen før du står opp, da får du riktig basaltemperatur.

Temperaturen er på sitt laveste når mensen starter eller dagen etter, så stiger den litt frem til eggløsning, før den igjen får et kraftig fall dagen eggløsning er.

Etter eggløsning vil kroppen produsere progrestron, da vil temperaturen stige ganske mye, og holde seg høy frem til ny mens igjen, om man har blitt gravid vil temperaturen stige enda ett hakk.

Et eksempel på min tempkurve:

Mens dag 1. 36:06

Fra mens til eggløsning: mellom 36.06-36:30

Eggløsningsdag: 35:90-36

Etter eggløsning: 36:40-36:60(holder seg mellom der frem til ny mens)

Om man har blitt befruktet: Nytt hopp til ca 36:70-37:20

Om du har kurve som svinger igjennom hele syklusen fra høy til lav så indikerer det at du ikke har hatt eggløsning.

Jeg har hatt en del spontanaborter, alt fra uke 5-11.

Da kommer temperaturfallet sånn som ved mensen, plutselig og kraftig tempfall.

Under coverline som man kaller det, det betyr lavere en den laveste temperaturen etter eggløsning,

så dvs i mitt tilfelle alt av tempfall under 36:40 etter eggløsning lover aldri bra.

Håper dette var til hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...