Gå til innhold

Butikksjef; lønn, utdannelse og erfaring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ferdig med bachelor i økonomi, med spesialisering i ledelse, organisasjon og strategi til våren. På tide og søke jobb!

Men saken er at jeg ikke aner hva jeg skal søke på. Selv om jeg i organisasjonsfagene har en gjennomsnittskarakter på B føler jeg ikke at jeg kan noe spesielt. I økonomifagene ligger jeg på en C-D i snitt, men jeg ønsker ikke å sitte på et regnskapskontor dag ut og dag inn, jeg er sosial og serviceinnstilt, og har tidligere jobbet i dagligvare som både medarbeider og som ass.butikksjef.

Er jeg i posisjon til å inneha en butikksjefjobb i en dagligvarebutikk? Hva er normal begynnerlønn i dette yrket? Vil jeg kunne få en slik jobb uten ledererfaring?

Anonymous poster hash: 18fb6...c2a

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har jobbet som butikksjef, og har ikke fullført vgs engang. Jobbet meg opp, og etter ett år overtok jeg butikken som sjef. 

Så jeg vil absolutt tro du kan få en slik jobb, men jeg ville nå heller brukt den utdannelsen på å tjene ordentlige penger ;)

Kommer veldig an på kjede, men de fleste butikksjefer har fastlønn + evt årlig bonus av overskuddet. Og i begynnelsen tjente jeg mer på timesbasis enn min daværende sjef.

Anonymous poster hash: 8d525...809
Skrevet

Jeg er 24, ingen utdannelse annet enn vgs., fikk butikksjefsjobb som 22 åring fordi jeg tidligere hadde hatt utvidet ansvar i en dagligvarebutikk og kunne vise til gode resultater. Driver en av Norges råeste butikk innen bransjen  :bolledeig:

Du kan jo alltids starte som ass.butikksjef og jobbe deg oppover. På de butikkene jeg har jobbet i tidligere har alle jobbet seg "oppover". Synes du skal søke på stillinger som butikksjef :) 

Hva tenker du selv da? 

Anonymous poster hash: a146b...7e6
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg synes... Men jobben er like i nærheten her, så jeg hadde spart mye tid på kjøring. Arbeidstiden er et minus, ettersom jeg er alene med to barn. Og lønn vil jo være av betydning da, men ejg vet ikke helt hva jeg kan forvente meg i noen jobber som helst :P

Meeeen, det er vel ikke verre enn å søke :)

Skrevet

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: a146b...7e6
Skrevet

Takk :)

Andre som har meninger om lønn?

Annonse

Skrevet

Jeg er ferdig med bachelor i økonomi, med spesialisering i ledelse, organisasjon og strategi til våren. På tide og søke jobb!

Men saken er at jeg ikke aner hva jeg skal søke på. Selv om jeg i organisasjonsfagene har en gjennomsnittskarakter på B føler jeg ikke at jeg kan noe spesielt. I økonomifagene ligger jeg på en C-D i snitt, men jeg ønsker ikke å sitte på et regnskapskontor dag ut og dag inn, jeg er sosial og serviceinnstilt, og har tidligere jobbet i dagligvare som både medarbeider og som ass.butikksjef.

Er jeg i posisjon til å inneha en butikksjefjobb i en dagligvarebutikk? Hva er normal begynnerlønn i dette yrket? Vil jeg kunne få en slik jobb uten ledererfaring?

En del bedrifter foretrekker at man klatrer i firmaet, for da har man vært innom alle ledd og vet hvordan det er på gulvet.

Selv har jeg ikke fullført videregående. Men jobbet meg oppover.

Har ca 650 000 i året, da inkludert bonus. 

Å være butikksjef er en livsstil, ikke en 8-16 jobb.

Anonymous poster hash: 4f696...108

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...