Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #1 Skrevet 14. januar 2014 Hei. Jeg vil først starte med å si at jeg har bestilt legetime, så dette er bare for å høre andres erfaring. Jeg sliter mer og mer med kroppen. Det er smerter og stivhet, og trøtthet ut av en annen verden. For å ramse opp symptomer: -Siden tidlig barndom har jeg hatt lett for å tråkke over med begge anklene. -Tilbakevendende betennelse i venstre kne. -påvist ganglion i begge håndledd samt i høyre fot (ved stortå). Disse blomstrer opp i ny og ne og gir enorme smerter slik at bare å tråkke på foten, eller holde tannbørsten gjør grusomt vondt. -følelse av å miste styrken i begge ben,at de skal svikte under meg. -har ofte låsninger i nakke og rygg (påvist hos kiropraktor). -ømhet i korsryggen som kommer og går -diare eller veldig hard avføring (de bytter på,og jeg klarer aldri å tømme meg helt føles det som) -blir ofte svimmel,både i sittende og stående stilling. -konstant hodepine med trykk i pannen og stikking ved ene øret. (paracet hjelper ikke) -skjelver alltid på hendene -hjertebank på kveldstid -kramper i leggene nesten hver natt -fryser bestandig,selv om sommeren -lillefinger og ringfinger sovner /dovner bort når jeg ligger på ryggen -stråling/sprenge-smerter fra innsiden i begge lår -følelse av å være støl foran på leggene uten å ha gjort noe spesielt -enten ingen sultfølelse, eller enorm matlyst -trøtt og slapp selv etter en god natts søvn -ofte problemer med å sovne -muskelrykninger sånn helt plutselig i store deler av kroppen (det skjer plutselig,og er over igjen med en gang) -ofte vondt i tenna uten at tannlegen finner noe galt -blir fort sliten Jeg har tatt blodprøver tidligere, da dette har vært plagsomt de siste 7-8 åra, og det er ikke funnet noe galt eller mangler på noen vitaminer o.l. Men det blir oftere og oftere, og det blir mer og mer smertefult, og det begynner å plage meg veldig denne konstante trøttheten i tillegg til alle disse småplagene og smertene. Jeg har som sagt bestilt time til lege på nytt. Hva kan jeg forvente i tiden fremover? Er det noen som kjenner seg igjen i dette? Hva slags tester og undersøkelser må jeg igjennom hvis ingenting vises på blodprøver nå? Hva kan det feile meg? Jeg har aldri vært utsatt for noen ulykke eller skade, så det er ikke årsaken til plagene mine... Jeg får ikke ro i meg, og håper noen her inne kanskje har erfaring rundt de symptomene jeg har og vil dele sine tanker med meg. På forhånd takk, og ha en fortsatt fin natt Anonymous poster hash: 9cc25...a1c
Roselilly Skrevet 14. januar 2014 #2 Skrevet 14. januar 2014 Jeg kan godt skrive litt til deg, kjenner igjen masse, men tar det gjerne på pm.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #3 Skrevet 14. januar 2014 Jeg kan godt skrive litt til deg, kjenner igjen masse, men tar det gjerne på pm. Hei og takk for svar! Setter stor pris på at du vil dele med meg, tusen hjertelig takk :-) Sender deg en PM :-) Anonymous poster hash: 9cc25...a1c
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Jeg har diagnosen fibromalgi, og kjenner meg igjen i det meste av dette egentlig, bortsett fra frysingen. Jeg blir varm, og tåler varme ekstremt dårlig. Føler meg helt elendig om sommeren, blir mer uvel, svimmel og dårlig enn ellers av varme, tåler dårlig en varm stue pga fyr i peisen, vil helst ikke ha varmeapparatet på i bilen osv. Jeg fikk diagnosen først av en kiropraktor, så at to forskjellige leger, en allmennpraktiserende og enn spesialist og nå til slutt har en manuellterapaut sagt det samme, ingen tvil om at det er fibromyalgi. Anonymous poster hash: dd12e...952
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 Jeg har også mange vondter, men legene finner ikke ut hva det er. Jeg har litt utslag på flere tester, men ingenting som virkelig kan gi meg en diagnose. Jeg er satt på daglig smertestillenede. Veldig frusterende å gå slik. Kjenner at jeg lengter etter en diagnose. Når folk spøe meg, ja det er synlig, så sier jeg bare at jeg er litt støl. Orker ikke å legge ut om ditt og datt for så og måtte avslutte med at jeg ikke har en diagnose. Anonymous poster hash: 41ec4...f9a
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #6 Skrevet 15. januar 2014 Tusen takk for svar dere :-) Leit å høre at dere sliter :-( Fordelen med diagnose er jo at man kan få riktig hjelp,så til du siste som svarte,ikke gi opp. Få en annen lege til å se på deg også :-) Er det andre som kjenner igjen dette? Hi Anonymous poster hash: 9cc25...a1c
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #7 Skrevet 15. januar 2014 Har du testet for matallergi? Anonymous poster hash: 464ee...f00
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #8 Skrevet 15. januar 2014 Har du testet for matallergi? Anonymous poster hash: 464ee...f00 Jeg har testet for ymse allergier,men det er ingen som slår ut. Det som derimot slår ut er overproduksjon av antistoffer (tror jeg det var de kalte det. Sykepleiern ba meg be legen forklare). Så skal snakke med legen når jeg skal dit. Hadde vepseallergi og skalldyrallergi da jeg var mindre,samt allergiske reaksjoner med pusteproblemer da vi hadde sløyd på skolen. Jeg tålte ikke det fineste av trestøvet som kom når vi sagde/pusset på treverk. Utenom de,som det virker som jeg har vokst av meg,har det ikke vært noe som jeg merker forskjell på. Hadde ofte uforklsrlig utbrudd av elveblest i barndom/ungdomstiden. Ble testet for allergi flere gangeg,og reagerte kun på det jeg skrev. Men det var ingen sammenheng i veps/skalldyr/trestøv og elveblestutbrudda. Hadde melkefri diett da jeg ammet mellomste barnet pga reaksjoner hos henne,men jeg merket ingen forskjell på meg selv. Dette er jo 3 år siden snart. Kanskje verdt å prøve seg frem igjen. Hi Anonymous poster hash: 9cc25...a1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå