Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #1 Skrevet 14. januar 2014 Fikk tlf fra NAV i dag. Nå går de for 50% uførestønad for meg. Etter mange mange år på aap. Jeg vil tro det blir ung ufør siden jeg ble syk før jeg fylte 5 år, er nå 33 år. La på så dukket det opp masse spørsmål. Vil jeg få tillegg for barna, som nå? Tror det er 27 kr dagen per barn. Hvordan blir skattetrekkprosenten? Blir det like mye utbetalt som i aap, eller mindre? Vil jeg få honnørkort? OG, hvorfor er jeg så fryktelig trist? Det er nederlag. Jeg vil egentlig ikke. Det føles så veldig ut som om at jeg har mislyktes, enda jeg har aldri jobbet 100% mer enn 1 mnd sammenhengende. Anonymous poster hash: 1ff87...cb6
overlord Skrevet 14. januar 2014 #2 Skrevet 14. januar 2014 Barnetillegg beregnes mot begge foreldrenes inntekt. Som regel er uførepensjon en lavere ytelse enn AAP. Skatt aner jeg ikke. Du vil få honnørkort.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #3 Skrevet 14. januar 2014 Uførepensjon er en lavere ytelse enn AAP, men skatten endres også, så så stor forskjell blir det ikke. Du får barnetillegg, og honnørkort. Anonymous poster hash: 14517...945 Anonymous poster hash: 14517...945
HvittHus Skrevet 14. januar 2014 #4 Skrevet 14. januar 2014 Barnetillegg beregnes på grunnlag av din og evnt ektefelles inntekt. Jeg fikk ikke noe da mannen tjener for mye. Uførepensjonen din regnes på grunnlag av pensjonspoengene du har opptjent gjennom livet. Noen får mer, noen får mindre enn på AAP. Skatteprosenten må ses i sammenheng med jobben du har, så her kan du få hjelp av ligningskontoret for å sette rett prosent. Det er normalt å føle seg mislykket, men den følelsen gir seg med tid og stunder. Jeg var ikke i veldig godt humør da vedtaket kom, enda det var klarlagt lenge, men nå er jeg mer fortrolig med utfallet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå