Gå til innhold

Virker det veldig negativt å spørre om å komme en halvtime senere i dette tilfellet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg er student og er nå utplassert i praksis i to uker i en helseinstitusjon.

Denne perioden må jeg bo på hybel, men reiser hjem i helga.

For å rekke praksis mandag morgen må jeg egentlig reise søndag kveld, men jeg vurderer å reise mandag morgen likevel, dette fører til at jeg kommer ca 30 min for sent. Jeg vil selvfølgelig høre på forhånd om dette er greit.

Grunnen er at jeg har lyst å sove hjemme med sambo en natt ekstra, hybelen er stusselig og jeg er husredd. Jeg har lyst å være her minst mulig.

Hva mener dere, er dette akseptabelt? Og hva bør jeg i såfall si når jeg spør?

Det kommer til å være på en annen avdeling enn den jeg er på denne uken, så det blir på en måte første dagen, men jeg kommer som sagt til å spørre på forhånd om det er greit.

Det er mulig jeg kommer til å gå glipp av rapporten, men jeg skal følge en fast pleier hele dagen så jeg regner med det er kjappt gjort å gi meg en liten rapport.

Må legge til at jeg vanligvis er svært pliktoppfyllende med å komme på jobb og skole, har aldri vært borte uten grunn.

Anonymous poster hash: 6b86e...c9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ville gitt meg et ganske dårlig førsteinntrykk, selv om jeg sikkert hadde sakt at det var ok når du spurte.

Skrevet

Sov på hybelen og kom tidsnok du. Dårlig førsteinntrykk å be om å komme en halvtime sent første dagen.

Anonymous poster hash: 3925e...0bd

Skrevet

Jeg ville spurt og forklart hvorfor. Og selvfølgelig tilbudt meg å jobbe en halvtime lenger denne dagen

Skrevet

Du er i praksis i to uker??

Anonymous poster hash: fb725...567

Skrevet

Du er utplassert for to uker? Ikke spør.

Anonymous poster hash: c401e...f5c
Skrevet

Du spør, også ser du ann "steminga" :-)

Skrevet

Jeg hadde kanskje gitt deg fri, men skrevet det i rapporten tilbake til skolen..

Anonymous poster hash: 84c4c...4fc

Gjest pupp and go
Skrevet