Gå til innhold

Virker det veldig negativt å spørre om å komme en halvtime senere i dette tilfellet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg er student og er nå utplassert i praksis i to uker i en helseinstitusjon.

Denne perioden må jeg bo på hybel, men reiser hjem i helga.

For å rekke praksis mandag morgen må jeg egentlig reise søndag kveld, men jeg vurderer å reise mandag morgen likevel, dette fører til at jeg kommer ca 30 min for sent. Jeg vil selvfølgelig høre på forhånd om dette er greit.

Grunnen er at jeg har lyst å sove hjemme med sambo en natt ekstra, hybelen er stusselig og jeg er husredd. Jeg har lyst å være her minst mulig.

Hva mener dere, er dette akseptabelt? Og hva bør jeg i såfall si når jeg spør?

Det kommer til å være på en annen avdeling enn den jeg er på denne uken, så det blir på en måte første dagen, men jeg kommer som sagt til å spørre på forhånd om det er greit.

Det er mulig jeg kommer til å gå glipp av rapporten, men jeg skal følge en fast pleier hele dagen så jeg regner med det er kjappt gjort å gi meg en liten rapport.

Må legge til at jeg vanligvis er svært pliktoppfyllende med å komme på jobb og skole, har aldri vært borte uten grunn.

Anonymous poster hash: 6b86e...c9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ville gitt meg et ganske dårlig førsteinntrykk, selv om jeg sikkert hadde sakt at det var ok når du spurte.

Skrevet

Sov på hybelen og kom tidsnok du. Dårlig førsteinntrykk å be om å komme en halvtime sent første dagen.

Anonymous poster hash: 3925e...0bd

Skrevet

Jeg ville spurt og forklart hvorfor. Og selvfølgelig tilbudt meg å jobbe en halvtime lenger denne dagen

Skrevet

Du er i praksis i to uker??

Anonymous poster hash: fb725...567

Skrevet

Du er utplassert for to uker? Ikke spør.

Anonymous poster hash: c401e...f5c
Skrevet

Du spør, også ser du ann "steminga" :-)

Skrevet

Jeg hadde kanskje gitt deg fri, men skrevet det i rapporten tilbake til skolen..

Anonymous poster hash: 84c4c...4fc

Gjest pupp and go
Skrevet

Ville ikke spurt, to ukers praksis er så kort at det fikser du.

Skrevet

2 måneder kunne jeg forstått, men to uker er ingenting. Kom deg i praksis til avtalt tid

Skrevet

Jeg hadde selvsagt ja. Og regnet med at du hadde en god grunn til det.

Men hadde jeg oppdaget grunnen din hadde du angret på dine prioriteringer når du da hadde sett min rapport til skolen på deg..

Anonymous poster hash: 35063...43f
Skrevet

Hadde sagt ja uten videre dikkedarier. Kommer litt an på hva slags avdeling. Kan ofte være vanskelig å avholde ekstra rapport iom at du ikke kjenner pasientene fra før.

Anonymous poster hash: 89a85...49d

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Selvfølgelig kan du spørre, antageligvis får du ja, men det er med på å gi et dårlig inntrykk av deg. Unnskyldningen var temmelig tynn, synes jeg.  "Jeg vel helst tilbringe så få netter borte fra samboer at jeg heller vil komme en halvtime forsent to ganger disse to ukene. Rapporten er jo ikke så nøye, den kan jeg få underveis." Hm, høres ikke spesielt smart ut.

Skrevet

Det er snakk om to netter og jeg hadde ikke spurt på et så tynt grunnlag.

Du vise dårlig holdning og lite vilje til fleksibilitet. Du er voksen og klarer å være borte fra samboeren i to ekstra netter fordelt på to uker.

Skrevet

Jeg synes ikke du skal gjøre det, det gir et litt dårlig førsteinntrykk, særlig siden du bare skal jobbe der i 2 uker. Å bare regne med at din kontakt kan gi deg en ekstra rapport senere eri grunn litt frekt synes jeg. At du vil sove sammen med kjæresten din en ekstra natt, synes ikke jeg er en god nok grunn. Jeg hadde sagt ja om du hadde spurt, men jeg hadde og skrevet  i rapporten hva slags inntrykk det ga meg

Anonymous poster hash: 7b8b9...809
Skrevet

Å komme for sent fordi du vil sove med samboeren din? Hadde jeg aldri spurt om! Så ja, det er negativt å spørre om det!

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Og hvordan ser man "stemninga"?

Skrevet

Jeg er avdelingsleder, og jeg ville gitt deg lov til det. Hadde bare forventet at du tok de 30 minuttene igjen. Men jeg er en leder som tenker som tenker at nå er du student, og du skal lære. Det vil du selv om du kommer litt for seint den ene dagen. Og du spør jo først om tillatelse.

Anonymous poster hash: 3cd97...91c

Skrevet

Første dag på ny avdeling er det ikke lurt å være borte første halvtimen. Du risikerer å miste viktig informasjon, da får andre, som allerede har merarbeid fordi du er der, enda mer merarbeid fordi de må oppdatere deg.

Jeg forstår tankegangen din, men du gjør deg selv en tjeneste om du møter opp til normal tid!

Anonymous poster hash: 9b620...c36
Skrevet

Hahaha, trodde jeg skulle lese om barnehagens åpningstider eller noe, jeg, men du vil ikke være på hybelen og regner med at du kan være borte fra jobb fordi du vil sove med samboeren din? Jøss, er det seriøst innlegg altså?

Det er snakk om TO dager, HI, du skal bare være der i TO UKER. Det er ingenting!! Og nei, om du hadde fortalt meg grunnen hadde du ikke fått lov, eller kanskje jeg hellere hadde skrevet noe om det i evalueringen av din arbeidsmoral!

Ja, dette er altså et verdens-rikeste-land-bare-tenke-på-seg-selv-problem!

Anonymous poster hash: 35eb3...75f
Skrevet

Tusen takk for svar alle :)

Praksisen er to uker ja, og det er ikke bare for å få sove med sambo, det er fordi jeg mistrives på hybelen og er husredd.

Første dagen var mandag som var, og da reiste jeg søndagen for å komme presis.

Og jeg ser de aller fleste her mener jeg bør reise søndagen, og det mener jeg jo selv også, innerst inne, så takk for at dere banker vettet inn i hodet mitt igjen ;)

Da blir det søndagen :)

Anonymous poster hash: 6b86e...c9e

Skrevet

Det har jo ingen praktisk betydning. Du er jo ikke medregnet arbeidskraft. Men hva om transporten skjærer seg og du kommer to timer for sent.

En praksisplass må man være på for å få den godkjent og jeg hadde ikke villet hatt noe fravær.

Anonymous poster hash: 72197...f66

Skrevet

Jeg tenker at rapporten helt sikkert er en del av opplæringa? Men hvis det kun gjelder en eller to dager, av ti, så går det sikkert greit. Så lenge du er pliktoppfyllende på alle andre områder :-)

Skrevet

Og hvordan ser man "stemninga"?

Hvordan de du spør mottok det HI spør om. Hvis HI ser på de at det overhode ikke er noe problem å komme 30 min den ene dagen så kan hun jo få lov til det. 

Og dersom hun ser at det ikke virket så greit så kommer hun da hun skal. (hvis hun/han / de virket litt furte for det). 

Anonymous poster hash: 8ab37...c17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...