Gå til innhold

Fordeler/ulemper med hormonspiral? U/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 1ad7a...73a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være inne i mange år. Omtrent aldri blødninger, og isåfall holder det med litt papir eller lite truseinnlegg. Har ikke brukt bind/tamponger på mange år.

Veldig sikker prevensjon. Og trenger ikke være redd for å glemme en pille.

Det skal beskytte mot kreft, livmorhalskreft mon tro?

Det eneste negative er at kroppen utsettes for hormoner. Og innsett er noe ubehagelig.

Anonymous poster hash: b3b5c...d57

Skrevet

Sikker prevensjon (en av de aller sikreste), ofte redusert menstruasjon (kan forsvinne helt om man er heldig), du trenger ikke tenke på prevensjon på 5 år (om du ikke skal på by'n for ONS - da bør man jo uansett bruke kondom), lokaltvirkende hormoner, påvirker ikke fertilitet når den er fjernet (ikke vist at det er problemer med ny graviditet etter fjernng av hormonspiral)

Noen plages av småblødninger og da er det ikke noe særlig.

Jeg er superfornøyd med hormonspiral. Når dette svangerskapet er over skal jeg ha ny. Det blir min tredje.

Anonymous poster hash: bf27b...0b3

Skrevet

Jeg er så lei av kraftige blødninger. Så jeg vurderer å sette inn det isteden for å bruke mini pillen.

Hi

Anonymous poster hash: 1ad7a...73a

Skrevet

merker dere noe til hormoner som vektøkning, pigmentflekker i sola osv?? det plaget meg da jeg gikk på piller

Anonymous poster hash: 6f355...9b0

Skrevet

Jeg reagerer veldig lett på hormoner, men har ikkje reagert spesielt på hormonspiral :) syns den er helt genial :)

Skrevet

Grisevondt å sette inn, men INGEN MENS!!

Anonymous poster hash: 787be...f26

Skrevet

Ingen ulemper her. Hadde i 4 år, tok av for å bli gravid. Ble gravid på første eggløsningen og skal bruke den igjen nå etter at jeg fikk barn.

Skrevet

Hvordan settes den inn? gjør det vondt eller får man bedøvelse? hvor tidlig etter fødsel kan man sette den inn? Vurderer dette kraftig da jeg ble gravid på p-pillene pgav at jeg hele tiden glemte de. Hadde vært fantastisk og sluppet å tenkt på å huske pillene hele tiden :)

Anonymous poster hash: 2eb1c...e66
Skrevet

Det kommer helt an på hvem som setter den inn - jeg satte inn hos JM (to stk.som gjorde det sammen, faktisk) og det var ikke vondt i det hele tatt :)

Gjest meg&mini
Skrevet

Jeg synes heller ikke at det var noe vondt. Utrolig dyktig gynekolog kanskje, men jeg kjente det såvidt:)

Skrevet

Følte ingen ting da jeg hadde den på i tre år. Men den måtte opereres ut. Fikk masse cyster også i etterkant. .

Anonymous poster hash: 1795c...64b

Skrevet

Hvordan settes den inn? gjør det vondt eller får man bedøvelse? hvor tidlig etter fødsel kan man sette den inn? Vurderer dette kraftig da jeg ble gravid på p-pillene pgav at jeg hele tiden glemte de. Hadde vært fantastisk og sluppet å tenkt på å huske pillene hele tiden :)Anonymous poster hash: 2eb1c...e66

Synes ikke det var vondt, litt ubehagelig. Ingen bedøvelse. Tror det er 6-8 uker etter fødsel man kan sette inn (mulig det var forskjell om det var vaginal forløsning eller keisersnitt).

Anonymous poster hash: bf27b...0b3

Skrevet

Jeg mistet all sexlyst. Legen mente det ikke var spiralen, så jeg gikk slik i 3 år. Tok til slutt kontakt med en gynekolog og hun tok den ut. Fikk sexlysten tilbake etter et par uker. Kjenner jeg er litt bitter på han legen som ikke tok problemet mitt alvorlig.

Anonymous poster hash: d19e4...ca8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...