Gå til innhold

Noen som jobber i politiet her? Blir dere irritert av slike henvendelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på 13 som jeg i dag tok i stjele 100,- av meg.. Illsint ble jeg og sa at jeg ikke lå 14 timer i fødsel for å oppfostre en tyv (har beklaget dette og vi ler av det sammen nå. Kanskje hun mer enn meg) Sa også at om dette skjer en gang til, så anmelder jeg henne.

Hvis dette skulle skje en gang til.. Vil politiet da hjelpe meg å få henne "på rett kjøl" eller ler de av slikt? Tenkte det vil være forebyggende effekt av det..

Anonymous poster hash: 583bd...95c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På stasjonen der jeg jobber har vi en polititjenestemann som er avsatt til forebyggende arbeid. Han reiser ofte til skoler, barnehager og hjem til foreldre som tar kontakt.

Det er ikke uvanlig at foreldre tar kontakt og ber om at politiet skal snakke med barnet deres. Det gjelder stort sett rus, skoleskulk, vagabondering og/eller stjeling. I de fleste tilfeller har det en stor forebyggende effekt at politiet kommer, men du bør være litt varsom med å true med politiet (det liker vi ikke;) ). Enten så gjennomfører du det eller så gjør du det ikke, men gjennomfører du så hold fokus på at politiet skal hjelpe deg som har blitt utsatt for tyveri og at politiet må snakke med tyven (din datter). Det er for å opprettholde en viss tillitt til barnet slik at hun våger å ta kontakt dersom hun skulle havne i trøbbel og trenger hjelp av politiet.

Anonymous poster hash: ffd32...b74
Skrevet

Det er derfor jeg spør:) har jo allerede truet med anmeldelse og da må jeg gjennomføre:)

Tror du det er slik på alle stasjoner? Står det i så fall på nett?

Anonymous poster hash: 583bd...95c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...