Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #1 Skrevet 14. januar 2014 Vi pusser opp badet nå. Så viser det seg at vi trenger hele 5 brytere der inne. En til lyset i speilet En til vifta En til boblebadet En dimmer til spottene i taket og en til varmekablene. Seriøst? Finnes det ikke en bedre måte å løse dette på? Anonymous poster hash: 4b494...80a
Elsker livet Skrevet 14. januar 2014 #2 Skrevet 14. januar 2014 På to av badene har vi en bryter til å skru av all belysningen, og en dimmer til å justere eller skru av downlightsene. Samt en bryter på utsiden til avtrekket. På den ene badet som vi innredet for noen år siden er det brytere i fleng. Forstår ikke hvorfor de har gjort det slik.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #3 Skrevet 14. januar 2014 Automatisk vifte som skrur seg på når det trengs? Vi har bare et felles luftesystem i hele huset som trekker forskjellig i de forskjellige rommene og den bryteren er på loftet. Mamma og pappa har en vifte som skrur seg på når det er fuktig i rommet, aner ikke hvordan den fungerer, men jeg har i alle fall aldri sett noen bryter til den vifta. Anonymous poster hash: a0543...516
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #4 Skrevet 14. januar 2014 Vi har ingen. Lysbryter og viftebryter er koblet sammen og står sammen med bryteren for gulvvarmen utenfor døren. Mer trenger vi ikke. Anonymous poster hash: e8fb2...55f
Iiiiik Skrevet 14. januar 2014 #5 Skrevet 14. januar 2014 Til vifte Til håndkletørrere Til varmekabler Til lys Altså fire
Gjest Hercule Poirot Skrevet 14. januar 2014 #6 Skrevet 14. januar 2014 Til vifte Til håndkletørrer Til lys i taket Til lys over speilet Til varmekabler Det ble fem. Men det "ser ut" som "bare" tre, fordi vifte og håndkletørrer har hver sin smale, som tilsammen utgjør én vanlig bryter, det samme med de to lysbryterne og så har vi en kontroll til varmekablene som er like stor som en vanlig bryter.
moota m storebror&lillebror Skrevet 14. januar 2014 #7 Skrevet 14. januar 2014 Ingen inne på bader. 2 til lys utfor og en til varmekablene i gulvet. Vi har ikke vifte, når den kommer på plass blir det muligens en til.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #8 Skrevet 14. januar 2014 Takk for svar dere;) Har ikke noe å si om det er innafor eller utafor badet da. Vi valgte innafor så ikke hele dette "panelet" syns i gangen. Hehe Tar gjerne imot flere svar, og skriv gjerne dere som har kombinert flere på en;) Håper vi får til å kombinere boblebadet, vifta og lys i speilet på en sånn 3in1, men redd det ikke finnes 2pola 3in1. Dimmeren til spotter og varmekabler er låst ift sammenslåing da:/ Er egentlig dimmer/spotter nødvendig? Hva har dere? Lyser speilet bra nok opp syns dere? Anonymous poster hash: 4b494...80a
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #9 Skrevet 14. januar 2014 Vi har 3 inne på badet.Innstillingspanel for varmekablene.Dimmer for spottene, og lysbryter for spottene i en og samme bryter.Lys ved speilet.Bryter for vifta på utsiden av badet. Anonymous poster hash: f9745...661 Anonymous poster hash: f9745...661
DaTuMa Skrevet 14. januar 2014 #10 Skrevet 14. januar 2014 Lyset på speilet lyset i taket vifta dimmer til taket dimmer til lysene på badekaret varmekabler De to dimmerne er skjult da, de rekkes kun når man ligger i badekaret og syns ikke
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #11 Skrevet 14. januar 2014 Men dere som svarer? Er det noen som faktisk har boblekar? Siden ingen nevner bryter til dette? Anonymous poster hash: 4b494...80a
DaTuMa Skrevet 14. januar 2014 #12 Skrevet 14. januar 2014 Jeg har boblekar. Det er ingen egen bryter til det. Knappene til boblene er på selve karet. Et lite panel i hjørnet
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #13 Skrevet 14. januar 2014 Jeg har boblekar. Det er ingen egen bryter til det. Knappene til boblene er på selve karet. Et lite panel i hjørnet Hmm. Så strømmen til hele karet sitter også i ett panel på karet? Sånn hvis du må gjøre noe med karet og trenger å kutte strømmen helt, eks service eller reperasjoner. Anonymous poster hash: 4b494...80a
Gjest Hercule Poirot Skrevet 14. januar 2014 #14 Skrevet 14. januar 2014 Takk for svar dere;) Har ikke noe å si om det er innafor eller utafor badet da. Vi valgte innafor så ikke hele dette "panelet" syns i gangen. Hehe Tar gjerne imot flere svar, og skriv gjerne dere som har kombinert flere på en;) Håper vi får til å kombinere boblebadet, vifta og lys i speilet på en sånn 3in1, men redd det ikke finnes 2pola 3in1. Dimmeren til spotter og varmekabler er låst ift sammenslåing da:/ Er egentlig dimmer/spotter nødvendig? Hva har dere? Lyser speilet bra nok opp syns dere? Anonymous poster hash: 4b494...80a Du MÅ ha mer lys enn bare på speilet! Men ha lyskildene på adskilte brytere.
DaTuMa Skrevet 14. januar 2014 #15 Skrevet 14. januar 2014 Jeg har boblekar. Det er ingen egen bryter til det. Knappene til boblene er på selve karet. Et lite panel i hjørnet Hmm. Så strømmen til hele karet sitter også i ett panel på karet? Sånn hvis du må gjøre noe med karet og trenger å kutte strømmen helt, eks service eller reperasjoner. Anonymous poster hash: 4b494...80a Aner ikke hvor strømmen til karet kommer fra. Men regner med at hvis strømmen dit må kuttes så skrur man av sikringen. Det hjelper ikke å skru av en bryter da uansett for det kutter bare den ene retningen til strømmen og man kan fortsatt få støt
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #16 Skrevet 14. januar 2014 Til vifte Til håndkletørrer Til lys i taket Til lys over speilet Til varmekabler Det ble fem. Men det "ser ut" som "bare" tre, fordi vifte og håndkletørrer har hver sin smale, som tilsammen utgjør én vanlig bryter, det samme med de to lysbryterne og så har vi en kontroll til varmekablene som er like stor som en vanlig bryter. Men disse doble, har du funnet de i dobbel 2-polet? For forskriftene sier at all elektrisitet på bad skal være 2-polet. Og slik jeg har forstått det finnes det ikke doble med 2-pola på begge? Anonymous poster hash: 4b494...80a
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #17 Skrevet 14. januar 2014 Jeg har boblekar. Det er ingen egen bryter til det. Knappene til boblene er på selve karet. Et lite panel i hjørnetHmm. Så strømmen til hele karet sitter også i ett panel på karet? Sånn hvis du må gjøre noe med karet og trenger å kutte strømmen helt, eks service eller reperasjoner. Anonymous poster hash: 4b494...80a Aner ikke hvor strømmen til karet kommer fra. Men regner med at hvis strømmen dit må kuttes så skrur man av sikringen. Det hjelper ikke å skru av en bryter da uansett for det kutter bare den ene retningen til strømmen og man kan fortsatt få støt Jo, fordi all strøm på bad skal være 2-polet, og da kutter du såklart strømmen begge veier i en bryter. Prøver å spare meg for flest mulig brytere, derfor jeg spør Men utifra ett par elektrikere jeg har snakket med ender jeg uansett opp med 4:/ Og jeg haaater masse lysbrytere.. Anonymous poster hash: 4b494...80a
Gjest Hercule Poirot Skrevet 14. januar 2014 #18 Skrevet 14. januar 2014 (endret) Til vifte Til håndkletørrer Til lys i taket Til lys over speilet Til varmekabler Det ble fem. Men det "ser ut" som "bare" tre, fordi vifte og håndkletørrer har hver sin smale, som tilsammen utgjør én vanlig bryter, det samme med de to lysbryterne og så har vi en kontroll til varmekablene som er like stor som en vanlig bryter. Men disse doble, har du funnet de i dobbel 2-polet? For forskriftene sier at all elektrisitet på bad skal være 2-polet. Og slik jeg har forstått det finnes det ikke doble med 2-pola på begge? Anonymous poster hash: 4b494...80a Pokker at el-ingeniøren har sovna! Hadde han vært våken så kunne jeg svart deg, men jeg vet det var noe trøbbel med 2-polet han snakket om, men det var ikke her hjemme, det handla om på hytta. I morgen drar han på kurs, forsvinner ut av huset før jeg åpner øynene, og jeg snakker nok ikke med ham igjen før på torsdag kveld. Jeg kan spørre ham da, hvis det er interessant. Endret 14. januar 2014 av Hercule Poirot
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #19 Skrevet 14. januar 2014 Visste ikke det var lov å ha brytere på badet jeg. Utenfor har vi to til lys og en til vifte. Anonymous poster hash: 3a97f...878
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #20 Skrevet 14. januar 2014 Til vifte Til håndkletørrer Til lys i taket Til lys over speilet Til varmekabler Det ble fem. Men det "ser ut" som "bare" tre, fordi vifte og håndkletørrer har hver sin smale, som tilsammen utgjør én vanlig bryter, det samme med de to lysbryterne og så har vi en kontroll til varmekablene som er like stor som en vanlig bryter. Men disse doble, har du funnet de i dobbel 2-polet? For forskriftene sier at all elektrisitet på bad skal være 2-polet. Og slik jeg har forstått det finnes det ikke doble med 2-pola på begge? Anonymous poster hash: 4b494...80a Pokker at el-ingeniøren har sovna! Hadde han vært våken så kunne jeg svart deg, men jeg vet det var noe trøbbel med 2-polet han snakket om, men det var ikke her hjemme, det handla om på hytta. I morgen drar han på kurs, forsvinner ut av huset før jeg åpner øynene, og jeg snakker nok ikke med ham igjen før på torsdag kveld. Jeg kan spørre ham da, hvis det er interessant. Spør gjerne;) Vi skal legge flisr å litt sånn først vi altsa, og de kommer ikke før på fredagen. Hehe. For isåfall er det dere har det stikk motsatt av hva min trikker forteller meg Men en vesentlig ting, har dere det inne på badet eller utvendig? For tror et kun er innvendig det er krav om 2-polet. Anonymous poster hash: 4b494...80a
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #21 Skrevet 14. januar 2014 Visste ikke det var lov å ha brytere på badet jeg. Utenfor har vi to til lys og en til vifte. Anonymous poster hash: 3a97f...878 Joda, men da er det tydeligvis krav om 2-polet. Derfor mange velger å ha det på utsiden som jeg har forstått;) Anonymous poster hash: 4b494...80a
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #22 Skrevet 14. januar 2014 Til vifte Til håndkletørrer Til lys i taket Til lys over speilet Til varmekabler Det ble fem. Men det "ser ut" som "bare" tre, fordi vifte og håndkletørrer har hver sin smale, som tilsammen utgjør én vanlig bryter, det samme med de to lysbryterne og så har vi en kontroll til varmekablene som er like stor som en vanlig bryter. Men disse doble, har du funnet de i dobbel 2-polet? For forskriftene sier at all elektrisitet på bad skal være 2-polet. Og slik jeg har forstått det finnes det ikke doble med 2-pola på begge? Anonymous poster hash: 4b494...80a Pokker at el-ingeniøren har sovna! Hadde han vært våken så kunne jeg svart deg, men jeg vet det var noe trøbbel med 2-polet han snakket om, men det var ikke her hjemme, det handla om på hytta. I morgen drar han på kurs, forsvinner ut av huset før jeg åpner øynene, og jeg snakker nok ikke med ham igjen før på torsdag kveld. Jeg kan spørre ham da, hvis det er interessant. Spør gjerne;) Vi skal legge flisr å litt sånn først vi altsa, og de kommer ikke før på fredagen. Hehe. For isåfall er det dere har det stikk motsatt av hva min trikker forteller meg Men en vesentlig ting, har dere det inne på badet eller utvendig? For tror et kun er innvendig det er krav om 2-polet. Anonymous poster hash: 4b494...80a Når jeg tenker meg om skjønner jeg hvorfor du har en dobbel. Du har fuktstyrt vifte, ikke sant? For da kan du kjøre håndkletørkeren på 2-pola og vifta på 1-polen slik min trikker sa.. Men da gjenstår mysteriet med lyset ditt om du har det inne på badet Anonymous poster hash: 4b494...80a
Isola&Lille+julegave Skrevet 14. januar 2014 #23 Skrevet 14. januar 2014 Har 2 innganger til badet. Ved den ene er det 2 brytere: en til varmekablene og en til spottene i taket. Ved den andre er det 3: en dimmer til spottene i taket, 1 til viften og 1 til lyset over speilet. Har også en bryter til lysene under overskapene over benken. Så det blir 6. Trenger alle sammen!
Gjest Hercule Poirot Skrevet 14. januar 2014 #24 Skrevet 14. januar 2014 Til vifte Til håndkletørrer Til lys i taket Til lys over speilet Til varmekabler Det ble fem. Men det "ser ut" som "bare" tre, fordi vifte og håndkletørrer har hver sin smale, som tilsammen utgjør én vanlig bryter, det samme med de to lysbryterne og så har vi en kontroll til varmekablene som er like stor som en vanlig bryter. Men disse doble, har du funnet de i dobbel 2-polet? For forskriftene sier at all elektrisitet på bad skal være 2-polet. Og slik jeg har forstått det finnes det ikke doble med 2-pola på begge? Anonymous poster hash: 4b494...80a Pokker at el-ingeniøren har sovna! Hadde han vært våken så kunne jeg svart deg, men jeg vet det var noe trøbbel med 2-polet han snakket om, men det var ikke her hjemme, det handla om på hytta. I morgen drar han på kurs, forsvinner ut av huset før jeg åpner øynene, og jeg snakker nok ikke med ham igjen før på torsdag kveld. Jeg kan spørre ham da, hvis det er interessant. Spør gjerne;) Vi skal legge flisr å litt sånn først vi altsa, og de kommer ikke før på fredagen. Hehe. For isåfall er det dere har det stikk motsatt av hva min trikker forteller meg Men en vesentlig ting, har dere det inne på badet eller utvendig? For tror et kun er innvendig det er krav om 2-polet. Anonymous poster hash: 4b494...80a Når jeg tenker meg om skjønner jeg hvorfor du har en dobbel. Du har fuktstyrt vifte, ikke sant? For da kan du kjøre håndkletørkeren på 2-pola og vifta på 1-polen slik min trikker sa.. Men da gjenstår mysteriet med lyset ditt om du har det inne på badet Anonymous poster hash: 4b494...80a Ja, vi har bryterne inne på badet... Hmmm... Skjønner ikke helt det der! Og nei, jeg har ikke fuktstyrt vifte heller, skjønner du...... HVA ER DET han har lurt seg til å gjøre??? Er det ikke gjort etter forskriftene? *kjenneratjeglikerikkedettehelt*
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #25 Skrevet 14. januar 2014 Har 2 innganger til badet. Ved den ene er det 2 brytere: en til varmekablene og en til spottene i taket. Ved den andre er det 3: en dimmer til spottene i taket, 1 til viften og 1 til lyset over speilet. Har også en bryter til lysene under overskapene over benken. Så det blir 6. Trenger alle sammen! Jeg er redd jeg trenger alle mine 5 jeg også, men nå kjenner jeg at jeg angrer litt på at vi valgte de inne på badet. Selv om det vil bli penest ift planløsning i gangen og hvor upraktisk det hadde vært å ha alle brytere der. + at det første man nesten ser idet man kommer inn i huset er en vegg med lysbrytere. Men igjen kunne jeg nesten halvert de. Too late now Anonymous poster hash: 4b494...80a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå