Gå til innhold

Poden min trives ikke på skolen:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært mye styr i klassen fra starten av. Lærerens er supre. Han har venner, MEN han havner i mye små-konflikt. Tar igjen når han blir plaget og blir ofte stående igjen som syndebukk. Han gjør og sier (som barn flest) noen dumme ting, og innrømmer det etterpå, mens andre nekter og lar han få all skyld. Idag kom en forelder bort til han før skolen og fremsette en trussel mot han om at han skulle få igjen. Han er nå livredd for å gå på skolen imorgen. Har mailet lærerne om saken og vil ringe de imorgen. Føles nesten som om jeg har lyst å bytte skole på han. Ser på hele han at han ikke trives.

Anonymous poster hash: e43b5...f8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tatt det opp med lærerene tidligere?

Hvor gammel er han?

Skrevet

Ja har hatt god dialog med lærerene. Han er 9 år... Han går her og tror han er en dårlig person. Føler at selvtilliten hans er iferd med å brytes... Han er jo egentlig en god gutt. På fritidsaktiviteter er han en av de roligste og finest oppførende.

Skrevet

Dette må dere som foreldre ta tak i. Dere må også være forberedte på at deres gutt Sansynligvis er en bølle på skolen. De fleste elevene vet godt hvem som drar i gang konflikter. Den som blir utpekt som syndebukk er ofte synderen også.

Når det er sagt er det ofte en grunn til at ungene oppfører seg som de gjør og de forstår sjelden hvorfor andre gjør dumme ting mot dem.

Snakk med læreren, gutten og de andre foreldrene, men ikke gå inn i dette med innstillingen at problemene skyldes alle de andre.

Anonymous poster hash: a33bb...944

Skrevet

Jeg tror absolutt ikke at søt er andres skyld og at min ikke gjør noe galt. Skulle like og vite hvorfor der er slik:/ Og tenker at det uansett går for langt når voksne begynner å true barna...

Skrevet

Skolene skal ha sosiallærer som kan hjelpe barn i slike saker. Sosialt samspill og kommunikasjon! Denne personen vil observere gutten din i feks friminuttet osv og da det dukker opp situasjoner så bryte inn og veilede. Gutten min sleit veldig i 1. Klasse men fikk hjelp via dette! Han var også slik at han ble lei seg og stående med all skylden.

Men denne her trusselen fra en voksen er helt uhørt! Hadde gitt beskjed til skolen om dette og fått skolen til å gi advarsel til denne personene samt oppsøkt personen selv! True en 9 år gammel gutt på skolen!! Hadde sett rødt hadde min gutt kommet hjem å fortalt dette!

Ville ikke byttet skole, men prøvd å nådd frem med dette! Snakket med lærer og ordnet med sosial lærer!

Er ikke bare bare å være den " nye" i klassen heller.. Tror det igrunn vil gjøre vondt verre

Anonymous poster hash: ca81b...12a

Skrevet

Alt skulle det stå, ikke sør.

Skrevet

Jeg tror absolutt ikke at søt er andres skyld og at min ikke gjør noe galt. Skulle like og vite hvorfor der er slik:/ Og tenker at det uansett går for langt når voksne begynner å true barna...Anonymous poster hash: e43b5...f8a

grunnen til at en voksen truet gutten er Sansynligvis at han eller hun var dypt frustrert over å stadig få hjem et barn som har blitt plaget av din sønn. Når man føler at man ikke kommer noen vei for å få slutt på plaging kan man noen ganger ty til trusler. Kansje det fungerte også, for hans eller hennes barn.

Hva sier sønnen din om hva som har hendt mellom ham og det andre barnet og hva sier det andre barnet?

Skrevet

Skolene skal ha sosiallærer som kan hjelpe barn i slike saker. Sosialt samspill og kommunikasjon! Denne personen vil observere gutten din i feks friminuttet osv og da det dukker opp situasjoner så bryte inn og veilede. Gutten min sleit veldig i 1. Klasse men fikk hjelp via dette! Han var også slik at han ble lei seg og stående med all skylden.

Men denne her trusselen fra en voksen er helt uhørt! Hadde gitt beskjed til skolen om dette og fått skolen til å gi advarsel til denne personene samt oppsøkt personen selv! True en 9 år gammel gutt på skolen!! Hadde sett rødt hadde min gutt kommet hjem å fortalt dette!

Ville ikke byttet skole, men prøvd å nådd frem med dette! Snakket med lærer og ordnet med sosial lærer!

Er ikke bare bare å være den " nye" i klassen heller.. Tror det igrunn vil gjøre vondt verreAnonymous poster hash: ca81b...12a

Skolen har ikke sosiallærer. Men klassen har assistenter på grunn av andre elever... Har gitt beskjed ang truslene. Har bedt om et møte for å finne ut av dette... Synes det er rart at han er slik kun på skolen. Ikke hjemme, ikke på fritidsaktiviteter, i bursdager eller hos venner. Får superflotte tilbakemeldinger på han derfra.

Skrevet

En truer ikke et barn på skolen! En oppsøker foreldrene og lærer! Denne personen har ingenting med å gjøre skolen til et utrygt sted for dette barnet! Skjønner en kan bli frustrert, men man truer ikke barn!!

Anonymous poster hash: ca81b...12a

Skrevet

Jeg tror absolutt ikke at søt er andres skyld og at min ikke gjør noe galt. Skulle like og vite hvorfor der er slik:/ Og tenker at det uansett går for langt når voksne begynner å true barna...Anonymous poster hash: e43b5...f8a

grunnen til at en voksen truet gutten er Sansynligvis at han eller hun var dypt frustrert over å stadig få hjem et barn som har blitt plaget av din sønn. Når man føler at man ikke kommer noen vei for å få slutt på plaging kan man noen ganger ty til trusler. Kansje det fungerte også, for hans eller hennes barn.

Hva sier sønnen din om hva som har hendt mellom ham og det andre barnet og hva sier det andre barnet?Anonymous poster hash: a33bb...944

Det er straffbart å true barn! Ikke akkurat god læring for hverken eget eller mitt barn. Vet ikke hva det andre barnet sier. Min innrømmer at de har vært i klinsj, men at det andre barnet har kløpet/slått min og han har slengt stygge ord tilbake.

Skrevet

Hva sier sønnen din om hva som har hendt mellom ham og det andre barnet og hva sier det andre barnet?Anonymous poster hash: a33bb...944

Det er straffbart å true barn! Ikke akkurat god læring for hverken eget eller mitt barn. Vet ikke hva det andre barnet sier. Min innrømmer at de har vært i klinsj, men at det andre barnet har kløpet/slått min og han har slengt stygge ord tilbake.Anonymous poster hash: e43b5...f8a

hvis du vet om situasjonen, hvorfor har du ikke kontaktet de andre foreldrene og fått større klarhet i hva som har hendt?

Gå sammen med foreldrene til barna gutten er i klinisk med og gi dem fine opplevelser sammen, snakk med begge barna om hvordan de kan løse uenigheter osv. Bruk tid på å bli godt kjent med andre foreldre og legg planer sammen med sønnen deres om hvordan han kan gå frem når han merker at en konflikt er under oppseiling. Det er vansklig, men det er mulig å gjøre skolehverdagen bedre både for din sønn og dem han kommer i konflikt med.

Skrevet

Jeg har ikke visst om dette før idag. Har ikke fått noe beskjed fra skolen om at det har vært noen greier etter jul. Jeg snakker mye med min om hva som er greit og ikke greit.

Skrevet

Snakket med læreren som forteller at min har oppført seg bra etter jul, og har ikke vært noen episoder de har reagert på. Voksenoppfølgingen i klassen er stor på grunn av flere med behov for tett oppfølging så det er mange øyne som ser. Det bekrefter min gutts forklaring..

Skrevet

Snakket med læreren som forteller at min har oppført seg bra etter jul, og har ikke vært noen episoder de har reagert på. Voksenoppfølgingen i klassen er stor på grunn av flere med behov for tett oppfølging så det er mange øyne som ser. Det bekrefter min gutts forklaring.. Anonymous poster hash: e43b5...f8a

Da bør du ta det opp med foreldrene til de barna gutten er i konflikt med. Noe er det tydeligvis som foregår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...