Gå til innhold

60% ufør grunnet MS, men storbytur til New York går helt fint??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har MS. Orker ikke skrive et langt svar ug utbrodere mye. Men vil bare si at idag dro jeg å leverte og hentet gutten min i barnehage med lillesøster i vogn og med han på akebrett bak. Dro han gjennom snøen og manøvrerte barnevogna. Og alle som så meg så hvor lekende lett dette gikk. Og ja, det var lettvint og greit, men ikveld har reaksjonen kommet. Så alle som så meg ute tenkte sikkert at jeg så veldig sprek og fin ut, men de ser meg ikke nå!

Anonymous poster hash: e1929...d13

Så god du er! Har selv en mamma med MS. Hadde jeg visst at du hadde MS og sett seg hadde jeg tenkt at dere var heldige som fikk en så god opplevelse og så ville jeg håpet at du ikke tok deg for mye ut:-)

Anonymous poster hash: 38886...d9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun MS ikke ME!! hi Anonymous poster hash: 8442e...90a

Du vet at MS er en mye mer alvorlig sykdom enn ME? Man blir aldri frisk av MS.

Du virker både enkel og ond.

Anonymous poster hash: 491b4...cb1

Skrevet

Uff, som delvis ufør selv blir jeg så lei meg på din tantes vegne, tenk at familien som jo skulle være de mest støttende og sympatiske ser sånn på henne som det du gjør....

Jeg merker også at jeg som bare klarer jobbe 30-40% selv pga revmatisme ikke har godt av å lese slike innlegg som dette, får jo helt vondt i magen. Du mener seriøst at vi som ikke makter jobbe full tid ikke skal leve i det hele tatt, aldri dra på ferie, aldri kose oss, aldri sminke oss, pynte oss, ordne håret og stelle oss? Vi skal dra oss på jobb og helst se bleke og syke ut hele tiden og ellers ligge i sengen?

Anonymous poster hash: 02226...f39
Skrevet

Har ikke lest alle svarene dine, men det finnes flere grader av MS. Min kjære svigermor døde av ms. Hun svinnet sakte hen, uten at vi kunne gjøre noe. Helt grusomt, og var 100% pleietrengene. Hun ble til slutt kvalt av seg selv, mens hun sov.

Jeg synes du skal være glad for at hun klarer seg så godt som hun gjør, og prise deg lykkelig for at du selv er frisk. Og du burde håpe at din mor, dine eventuelle barn, eller andre i din familie ikke får det. Det er nemlig arvelig.

Anonymous poster hash: 660a5...ed5
Skrevet

Jeg har MS. Orker ikke skrive et langt svar ug utbrodere mye. Men vil bare si at idag dro jeg å leverte og hentet gutten min i barnehage med lillesøster i vogn og med han på akebrett bak. Dro han gjennom snøen og manøvrerte barnevogna. Og alle som så meg så hvor lekende lett dette gikk. Og ja, det var lettvint og greit, men ikveld har reaksjonen kommet. Så alle som så meg ute tenkte sikkert at jeg så veldig sprek og fin ut, men de ser meg ikke nå!

Så god du er! Har selv en mamma med MS. Hadde jeg visst at du hadde MS og sett seg hadde jeg tenkt at dere var heldige som fikk en så god opplevelse og så ville jeg håpet at du ikke tok deg for mye ut:-)

Takk for det. Var verdt det når jeg fikk se øynene hans lyse opp hele veien til barnehagen :)

Skrevet

Kanskje hun egentlig planlegger være på tur i 10 dager, men så tenker hun " Hey, jeg er jo 60%ufør" Så bestiller hun en tur på 4 dager i stedet for. For det er vel lov? Å reise på tur i de resterende 40%? De som er 100% ufør må bare ligge på sofaen og se tv hele dagen...

Fy fææn, hi. Du er fjern...

Skrevet

Jeg vet godt hva MS er, hun har hatt det i ganske mange år og jeg har hørt mye snakk om det fra familien. Ikke så mye fra tanta mi, hun er veldig hemmelighetsfull om den sykdommen!!

Hun MS ikke ME!!

Jaja...Vet den kan være fæl men det er jo litt rart at hun skal væe så dårlig at noen ganger jobber hun nesten aldri og samtidig farter hun mer rundt enn meg for eksempel.

Tror kanskje hun bare jobber 30 prosent egentlig.

hi

Anonymous poster hash: 8442e...90a

Sykdommen er jo slik. Lunefull og uforutsigbar. Mange tror at min mor er frisk og sprek helt til de blir litt bedre kjent med henne.

MS er en sykdom hvor man får "anfall" som varer en periode (dette gjelder ikke alle). Etter er slikt anfall kan enkelte være nesten friske. Ut i fra hva du skriver virker det ikke som om du har mye kunnskap om sykdommen...les deg opp før du skriver mer. Det er utrolig provoserende å være pårørende av en MS-syk og møte slike som deg.

Signerer denne. Blir så provosert av HI at jeg ikke vil starte på et svar en gang!!!!!!!!

Skrevet

http://www.ms.no/sykdommen/hva-er-mul

"MS viser ulike forløpsformer. Initialt ses ofte et svingende forløp med akutte eller subakutte forverrings-episoder. Uten noen form for behandling varer en typisk forverringsepisode [tysk Þ schub; engelsk Þ relapse; latin Þ exacerbasjon] 2 til 3 måneder før symptomene gradvis går tilbake. Hos mange pasienter vil det svingende sykdomsforløpet fortsette livet ut, mens det hos noen går over i et gradvis progredierende forløp etter å ha vært svingende i startfasen. "

Jeeez Louvise, du virker som et oppegående og sympatisk menneske...

Anonymous poster hash: 1a583...6ae
Skrevet

Det er en ting som provoserer meg enormt, det er slike kunnskapsløse dømmende drittlkjærringer som deg HI, du bare antar. Hva med å snakke med tanta di? Spør om sykdommen... Mye man ikke ser eller forstår. Les deg opp litt, og få deg normal folkeskikk. Hadde du vært min niese hadde jeg blitt veldig skuffa over holdningen din!! Makan!!

Anonymous poster hash: 4cab7...6f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...