Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #1 Skrevet 14. januar 2014 Herregud som folk utnytter systemet. Tanta mi har visst MS (har aldri lagt noe merke til det akkurat, hun ser alltid fresh ut) og er 60 prosent ufør eller noe i den duren. Ryktene sier at hun tar seg en lur midt på dagen for å komme seg gjennom ting osv. Kan hende det er sant... Men helt ærlig, hvor dårig er hun hvis storbytur på storbytur går helt fint? Er ikke første gang hun holder på. Madrid, Barcelona, København, London, Portugal... Og det bare i 2013. Da trenger hun ikke akkurat å være ufør!! Anonymous poster hash: 8442e...90a
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #2 Skrevet 14. januar 2014 Øh... vet du hva MS er? Anonymous poster hash: 99571...b6c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #3 Skrevet 14. januar 2014 troll... Anonymous poster hash: 5138f...774
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #4 Skrevet 14. januar 2014 Så hvis man er så uheldig å være delvis ufør så skal man ikke lengre ha et liv? Hvor blåst kan man bli? Synes du som tantebarn er MYE verre enn den stakkars tanta di. Anonymous poster hash: 9d8de...751
O`Neill Skrevet 14. januar 2014 #5 Skrevet 14. januar 2014 Litt synd du skal dømme tanta di nord og ned før du vet 100% hva som er riktig.. Ser du henne hele tiden slik at du vet til enhver tid hvordan form hun er i??? Om en er ufør så bør en vel få lov til å forlate husdøra utan at noen skal skrike TRYGDESVINDELLLLLLLL eller????????????
*Miss Marple* Skrevet 14. januar 2014 #6 Skrevet 14. januar 2014 Vet du hva MS er? For din egen del bør du lese deg litt opp på sykdommen før du lufter meningenen dine offentlig - sånn bare for å spare deg for å drite deg ut i sosiale sammenhenger.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #7 Skrevet 14. januar 2014 ME kanskje?! Troll Anonymous poster hash: 557b6...6fa
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #8 Skrevet 14. januar 2014 Dette blir for dumt, det må være skrevet for å provosere frem en debatt. Dama er jo ikke sykemeldt fra å leve, hun er bare ikke frisk nok til å jobbe fullt! Vet du i det hele tatt hva MS er? Det er en grusom sykdom, og selv om medisinene heldigvis har blitt mye bedre siste årene og det som regel går an å holde sykdommen i sjakk veldig lenge vet ikke tanten din noe om hvordan fremtiden hennes blir med denne sykdommen. Kanskje blir hun etterhvert lenket til en rullestol, hun må jo reise nå mens hun fremdeles klarer det, og heller leve på minnene den dagen hun ikke kommer ut av huset lenger... Anonymous poster hash: 02226...f39
Gemini77 Skrevet 14. januar 2014 #9 Skrevet 14. januar 2014 Jeg håper inderlig du er et troll.. Vet du hva MS er og innebærer? Myelen laget rundt nervene forsvinner sakte men sikkert og fremtiden for mennesker med ms er ikke nødvendigvis lysbetont. Mange blir sterkt funksjonshemmet etter mange år med ms. Håper hun koser seg nå og opplever masse av det livet har å by på da det ikke er sikkert at helsen lar henne reise i fremtiden..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #10 Skrevet 14. januar 2014 Jeg vet godt hva MS er, hun har hatt det i ganske mange år og jeg har hørt mye snakk om det fra familien. Ikke så mye fra tanta mi, hun er veldig hemmelighetsfull om den sykdommen!! Hun MS ikke ME!! Jaja...Vet den kan være fæl men det er jo litt rart at hun skal væe så dårlig at noen ganger jobber hun nesten aldri og samtidig farter hun mer rundt enn meg for eksempel. Tror kanskje hun bare jobber 30 prosent egentlig. hi Anonymous poster hash: 8442e...90a
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #11 Skrevet 14. januar 2014 Jeg vet godt hva MS er, hun har hatt det i ganske mange år og jeg har hørt mye snakk om det fra familien. Ikke så mye fra tanta mi, hun er veldig hemmelighetsfull om den sykdommen!! Hun MS ikke ME!! Jaja...Vet den kan være fæl men det er jo litt rart at hun skal væe så dårlig at noen ganger jobber hun nesten aldri og samtidig farter hun mer rundt enn meg for eksempel. Tror kanskje hun bare jobber 30 prosent egentlig. hi Anonymous poster hash: 8442e...90a Sykdommen er jo slik. Lunefull og uforutsigbar. Mange tror at min mor er frisk og sprek helt til de blir litt bedre kjent med henne. MS er en sykdom hvor man får "anfall" som varer en periode (dette gjelder ikke alle). Etter er slikt anfall kan enkelte være nesten friske. Ut i fra hva du skriver virker det ikke som om du har mye kunnskap om sykdommen...les deg opp før du skriver mer. Det er utrolig provoserende å være pårørende av en MS-syk og møte slike som deg. Anonymous poster hash: 38886...d9c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #12 Skrevet 14. januar 2014 Jeg vet godt hva MS er, hun har hatt det i ganske mange år og jeg har hørt mye snakk om det fra familien. Ikke så mye fra tanta mi, hun er veldig hemmelighetsfull om den sykdommen!! Hun MS ikke ME!! Jaja...Vet den kan være fæl men det er jo litt rart at hun skal væe så dårlig at noen ganger jobber hun nesten aldri og samtidig farter hun mer rundt enn meg for eksempel. Tror kanskje hun bare jobber 30 prosent egentlig. hi Anonymous poster hash: 8442e...90a Så rart at du ikke vet at MS kommer og går i bølger, nesten som anfall, siden du godt vet hva sykdommen er.... Jeg skjønner godt at hun benytter seg av gode perioder nå, for senere kan det gå lenger og lenger tid mellom dem, og til slutt kommer de kanskje ikke i det hele tatt. Det er ganske vanlig at de med ms lever ganske greit ihvertfall i 10-15 år før sykdommen blir veldig synlig for andre, men de har tøffe perioder likevel, tro meg. Det er nok sånn at tanten din ikke møter deg og andre når hun sliter med synsforstyrrelser, svimmelhet, rykninger, smerter, sjangler og sliter, men når "anfallet" går over møter hun dere smilende og glad og sånne som deg tror ikke på at hun faktisk er syk. At du ikke skammer deg! Anonymous poster hash: 02226...f39
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #13 Skrevet 14. januar 2014 Herregud som folk utnytter systemet. Tanta mi har visst MS (har aldri lagt noe merke til det akkurat, hun ser alltid fresh ut) og er 60 prosent ufør eller noe i den duren. Ryktene sier at hun tar seg en lur midt på dagen for å komme seg gjennom ting osv. Kan hende det er sant... Men helt ærlig, hvor dårig er hun hvis storbytur på storbytur går helt fint? Er ikke første gang hun holder på. Madrid, Barcelona, København, London, Portugal... Og det bare i 2013. Da trenger hun ikke akkurat å være ufør!! Anonymous poster hash: 8442e...90a Jeg synes det er fantastisk bra at du ikke forstår hvor blåst og kunnskapsløs du er, HI! Hvis du hadde forstått det så hadde du nemlig blitt enormt flau! Du har noe som heter internett og biblioteker. Det er ganske fine greier. Der kan du nemlig finne informasjon om mye og mangt. Deriblant også den nevrologiske sykdommen MS. Anbefaler deg å lære litt mer om det før du uttaler deg som du gjør. Du forstår, ingen vil holde dette mot tanten din, men hvis du går rundt og sier slikt til andre så blir det så inderlig flaut på dine egne vegne. Du avslører bare hvor lite du egentlig vet om denne sykdommen. Og det blir flaut for deg rett og slett fordi de fleste med litt kunnskap om MS vet for mye til å ha den holdningen du viser her. Så for din egen del - sjekk ut internett og biblioteket. Anonymous poster hash: 40128...5a6
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #14 Skrevet 14. januar 2014 Jeg tenker også at la henne reise og kose seg mens hun kan, plutselig går det i nedoverbakke. Venninna til min mor var oppegående og klarte seg fint selv for 3 år siden, nå sitter hun i rullestol og bruker bleie, klarer ikke å gjøre noen ting selv. Armene har også begynt å svikte og hun har problemer med å smøre ei brødskive... Anonymous poster hash: 9c872...c4c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #15 Skrevet 14. januar 2014 kan ikke sammenligne en liten ferietur med arbeid. Tror du bør sette deg litt inn i sykdommen. Jeg unner folk med ms jorda rundt reise om så var... Anonymous poster hash: 0cc71...38a
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #16 Skrevet 14. januar 2014 Sier som resten her, du vet tydeligvis ikke mye om denne sykdommen. Tror du det er mulig å fake MS? Jeg har også en mor med MS. Av og til er hun så syk at hun ikke orker noen ting, er delvis lammet og bare sover. Andre ganger er hun - ja, hold deg fast: på storbyferie! Du framstår som lite sympatisk. Anonymous poster hash: 9e301...6e4
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #17 Skrevet 14. januar 2014 Hun skal sikkert ikke rase rundt i hele byen, oppleve alt og danse på alle bardiskene. Går an å ta det rolig på storbyferier også. Skjønner godt at hun vil leve livet mens hun har sjansen. Anonymous poster hash: 4676d...a0d
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #18 Skrevet 14. januar 2014 Jeg er redd du mangler litt grunnleggende kunnskap om MS hi. Jeg har en i nær omgangskrets som er 100 % ufør med MS. Og vet du, livet stopper ikke opp fordi om man har en diagnose. Han jeg kjenner kan også reise på ferie og kose seg, men er passe sliten i dagevis etter en tur. Anonymous poster hash: a40e0...461
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #19 Skrevet 14. januar 2014 Karma!!! Anonymous poster hash: 24851...6f2
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #20 Skrevet 14. januar 2014 Wow.... troll er du, enten dette er tull eller ei. Anonymous poster hash: 16877...fcd
☆☆☆ Skrevet 14. januar 2014 #21 Skrevet 14. januar 2014 Les deg opp om MS, tippar du kjem til å skamme deg når du innser korleis du framstår og at du framviser alle dei fordommane som gjer MS enda verre å leve med.
midgard Skrevet 14. januar 2014 #22 Skrevet 14. januar 2014 Dette er sikkert trollerier men.... jeg vil bare fortelle deg hvor mye min mamma bruker før hun viser seg blandt folk (hun har kreft og er i behandling - muligens den siste ever........). Hun bruker mye krefter på å ikke se syk ut, eller høres syk ut - så når folk ser henne eller spør hvordan hun har det vil de nok tro at hun tar det "bra". Hun kler seg fint, sminker seg og kler på seg "masken" før hun går ut - smiler og er positiv - jeg ser baksiden og hvor mye det koster henne. Så vær ikke så sikker på at du vet alt.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #23 Skrevet 14. januar 2014 Jeg har MS. Orker ikke skrive et langt svar ug utbrodere mye. Men vil bare si at idag dro jeg å leverte og hentet gutten min i barnehage med lillesøster i vogn og med han på akebrett bak. Dro han gjennom snøen og manøvrerte barnevogna. Og alle som så meg så hvor lekende lett dette gikk. Og ja, det var lettvint og greit, men ikveld har reaksjonen kommet. Så alle som så meg ute tenkte sikkert at jeg så veldig sprek og fin ut, men de ser meg ikke nå! Anonymous poster hash: e1929...d13
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #24 Skrevet 14. januar 2014 Du skjønner vel at når en er på ferie, så kan en tilrettelegge hverdagen som en selv vil. Vil en sove, så kan en det. Trenger en en rolig dag, så tar en kanskje en dag på spa eller på hotellet. En kan vel ikke gå å legge seg til å sove midt på dagen på en arbeidsplass eller dra hjem når det passer en? Det kan en ikke på an arbeidsplass. Hva skal en ufør gjøre, for at det ikke skal være galt mener du? Ligge rett ut i senga dag og natt? Anonymous poster hash: dbaa7...149
It's all about me Skrevet 14. januar 2014 #25 Skrevet 14. januar 2014 Du kan tydligvis ikke mye om MS. Min søster har det, men det er ikke mulig å se det på henne. Alikevel vil ikke det si at hun ikke er sliten og berørt av sykdommen. MS er en forferdelig sykdom, så du burde heller berømme henne for å orke å leve mens hun kan. For det kommer en dag hvor hun ikke kan lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå