Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #1 Skrevet 14. januar 2014 Har prøvd x-antall ganger og det går aldri. Holder som regel i ca tre uker og da er det på igjen. Noen tips for hvordan jeg skal klare å slutte for alltid?? Anonymous poster hash: ef21c...5f4
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #2 Skrevet 14. januar 2014 Jeg sluttet for 2 dager siden.... tror det kommer til å gå fint for min del, har det helt greit Hva er det som gjør at du begynner igjen da? For du har vel ikke sååå røyksug etter 3 uker? Anonymous poster hash: 44fee...f42
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #3 Skrevet 14. januar 2014 Jeg sluttet for 2 dager siden.... tror det kommer til å gå fint for min del, har det helt greit Hva er det som gjør at du begynner igjen da? For du har vel ikke sååå røyksug etter 3 uker? Anonymous poster hash: 44fee...f42 [/quot jo, det er akkurat det det er. Det bygger seg opp, og når jeg nærmer meg tre uker, er det helt forferdelig!! Lykke til. Jeg misunner drg virkelig innstillingen din. hi Anonymous poster hash: ef21c...5f4
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #4 Skrevet 14. januar 2014 1, Sette en dato for røykeslutt. 2. Annonser for alle og enhver at du skal slutte den datoen 3. Tenk på røykeslutten hver gang du tar deg en røyk. 4. Bruk tid på å lese og se røykeprapaganda. Google hva røyken faktisk gjør med deg. Studer lunger som er filleristet av tobakken og se film om folk som har fått KOLS. Sett opp en liste over `goder` du vil få av røykeslutten. 5. Dagen før dagen røykeslutt er her, og du sørger for å kvitte deg med alt av tobakk i huset. Ta deg en dusj før du legger deg, sett på det sterkeste røykeplasteret. 6. Du våkner og nyter følelsen av å våkne, lukte godt(altså ikke røyk) og tenker så deilig det må være å fortsette å lukte godt. 7. Vask ytterjakker, luer, skerf, votter og det meste av klærne dine, som sannsynligvis stinker røyk. Tenk at de skal få lukte vaskemiddel og ikke røyk. 6. Bruk nikotintyggis om du skulle kjenne sug. Drikk masse vann. Begynn å trene. Ta en joggetur om det skulle bli altfor ille. Lykke til, jeg greide det. Da gjør du det også Anonymous poster hash: 15183...44a
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #5 Skrevet 14. januar 2014 Hmmmm... så rart.... at du blir mer røyksugen liksom - skal jo være motsatt. Men hva er motivasjonen din da? Jeg har hverfall satt meg et par skikkelige motivasjoner, også tenker jeg bare at røyk ikke er en mulighet hvis jeg vil ha. Er jo flere ganger om dagen jeg tenker jeg skal ut å røyke (av ren vane), men da tar jeg meg i det og flirer litt av det - for jeg skal jo ikke røyke, jeg har jo slutta!! Jeg ser også på det slik at når jeg får lyst på røyk, og hodet mitt sier at jeg har jo egentlig ikke lyst å slutte, så er det bare avhengigheten som tuller med meg. Jeg vet jo at jeg egentlig vil slutte, for jeg ville det før abstinensene slo inn Så det er bare den dumme stemmen i hodet mitt som lyver til meg når den sier jeg ikke vil slutte likevel Også prøver jeg å se på abstinensene som noe positivt. Jeg kan jo faktisk FØLE på kroppen hva røyken har gjort med meg! Og det gir meg jo ikke lyst til å ta en røyk, når jeg kan kjenne hva det har gjort fysisk og psykisk med meg... hvis du skjønner? Så jeg tenker at jeg har godt av litt abstinenser. Bra å se hva det gjør med kroppen, det får jeg bare tåle rett og slett. Hilsen meg som slutta for 2 dager siden Anonymous poster hash: 44fee...f42
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #6 Skrevet 14. januar 2014 Her var det mange gode tips. Noen har jeg brukt allerede, men ikke alle. Så da er datoen satt og jeg er klar! Anonymous poster hash: ef21c...5f4
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #7 Skrevet 14. januar 2014 Hva og hvor mye røyker du da? *2 dager siden* Anonymous poster hash: 44fee...f42
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #8 Skrevet 14. januar 2014 Anbefaler deg å lese "Endelig ikke-røyker" av Allan Carr. Anonymous poster hash: 80b9b...91a
2005&2010 Skrevet 14. januar 2014 #9 Skrevet 14. januar 2014 Anbefaler el sigarett. Har vært røykfri i 11 dager nå 😃☺
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå