Gå til innhold

hva er fordeler og ulemper ved å ha hus med alt på en flate?

Anbefalte innlegg

Skrevet

130 kvadrat på en falte. stue og kjøkken i ene enden og tre soverom og bad i andre.

innspill trengs :)

Anonymous poster hash: 47b37...f3e

Fortsetter under...

Gjest MamsMø
Skrevet

Vet hvertfall at det kan være en stor fordel da man ikke vet om/når en i familien blir avhengig av rullestol! Snakker av erfaring og skal aldri ha hus uten bad og hvertfall ett soverom på bakkeplan...

Skrevet

Man kan virkelig bli gammel i et hus på ei flate, så sant uteområdet er på samme plan(uten trapper eller bratte bakker).

Mine foreldre vil aldri klare å bo i sitt hus på tre plan, når de virkelig blir gamle. For stue, kjøkken, bad og soverommet deres er i andre etasje. OG de har trapp utenfor huset, for å komme til entreen.

Jeg har 3 plan her jeg nå bor, og ser virkelig ikke for meg å bli gammel her. Ønsker meg noe på bare ett plan, hvor jeg kan bo, selv om beina og balansen skranter.

Anonymous poster hash: 104e2...8c4
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg har en mindre leilighet, hvor alt er på ett plan, men gud så deilig! Slippe å være bekymret for å dette i trappa (jeg er superkløne) og å støvsuge/vakse trapper er et mareritt!! Og som andre sier- om man skulle havne i ulykka, og trenger rullestol f.eks er alt mye lettere!

Skrevet

Fordelen nevner de andre. Ulempen er når barna blir tenåringer og trenger litt plass. Les: tv og sitteplasser til en hel gjeng. Litt kjipt å ha dem i stuen lørdag kveld hvis dine tvønsker er noe annet 😉

Skrevet

Fordelen nevner de andre. Ulempen er når barna blir tenåringer og trenger litt plass. Les: tv og sitteplasser til en hel gjeng. Litt kjipt å ha dem i stuen lørdag kveld hvis dine tvønsker er noe annet

Går jo an å ha flere oppholdsrom selv om man har alt på ett plan.

Alt på et plan er supert, da kan man bo der når man blir gamle og grå, man trenger ikke bekymre seg for at barna skal falle ned trappen, forsvinner ikke areal på trapp. Eneste upraktiske jeg ser er at man ofte må ha veldig mye større tomt!

Anonymous poster hash: 83404...cb7

Annonse

Skrevet

Planlegg langt frem i tid - da er et hus med alt på en flate ypperlig! Man må etterhvert belage seg på å bo lengre hjemme, og det vil bli stilt krav til at man tar ansvar for å tilrettelegge bolig selv.

Ulempen er at det tar stor plass på en tomt.

Anonymous poster hash: 1df4d...fae
Gjest Gul stjerne
Skrevet

Har ikke funnet noen ulemper så langt :)

Skrevet

Fordelen med 2 etasjer er at barn elsker trapper og loft, og at man får bedre utsikt. Fordelen med en etasje er at det er lettere å vaske, samt mer sosialt. Ville ikke bygget med så stor grunnflate, men heller satset på garasjeloft når barna ble tenåringer, med wc nede i garasjen.

Anonymous poster hash: ebe2f...766
Skrevet

Vi bor slik som du beskriver. Ingen ulemper , sett bortifra at jeg ønsker meg større hus :)

Skrevet

Bor på en flate, lett med tanke på renhold, lett når du blir gammel, har utsikt da tomta er på en høyde, kjedelig når barna blir større, men de har store soverom og det er plass til å ha fler på besøk på rommene.

Anonymous poster hash: 5cc39...22f

Skrevet

Fordel: du kan bo der til du blir gammel uten å være redd får å ramle ned trappa og brekke lårhalsen...?

Ulempe: mindre trim når du ikke kan løpe i trapper...?

Anonymous poster hash: 6b24d...949

Skrevet

Jeg liker godt å ha flere etasjer. Føler jeg kommer meg mer vekk fra de andre da. Har ingen planer om å bli gammel der uansett, så jeg bryr meg ikke om livsløpsstandard nå.

Anonymous poster hash: 117cf...f5c

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...