Gå til innhold

Noen tips til å ikke tenke på at man prøver å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

vet ikke om det er et godt forslag…jeg ga opp, mentalt, hvis du skjønner…aksepterte på en måte at mitt liv er ment uten barn. Tok litt tid, så ble jeg roligere og begynte å planlegge livet uten barn…og vips, da kom "når du minst venter det"- øyeblikket :)

Anonymous poster hash: 0e3ce...9f0

vet ikke om det er et godt forslag…jeg ga opp, mentalt, hvis du skjønner…aksepterte på en måte at mitt liv er ment uten barn. Tok litt tid, så ble jeg roligere og begynte å planlegge livet uten barn…og vips, da kom "når du minst venter det"- øyeblikket :)

forskjellen er at jeg IKKE tenkte på at det klaffer, og jeg trengte ikke at det klaffer heller :)

Sliter litt med det samme selv...men har på en måte gitt opp å prøve å la være å tenke på det.

Det er en myte at det er mindre sjanse for å lykkes om man tenker mye på det. På samme måte som du ikke kan framprovosere en abort ved å være bekymret eller litt stressa. Det hjelper jo å vite det ihvertfall:-)

Om du har mistet er denne siden til god hjelp: pregnancyloss.info

Der står det mye fornuftig. "Sperm meets egg plan" synes jeg er genial :-) Jeg klarer ikke å la være å tenke på det uansett, så da tenker jeg at jeg lik så god kan gjøre alt jeg kan for å øke sannsynligheten for at befruktning skal finne sted. Så her er det el-testing og sex på kommando til den store gullmedalje ;-)

Vet ikke akkurat om det var til hjelp, men... Jeg velger ihvertfall å tenke at det ikke er negativt å tenke mye på å bli gravid. Snarere tvert i mot, det øker heller sjansene :-)

For min del hjalp det å kutte ut barn i magen forumet helt, tror jeg ubevisst ble stresset av å lese om andre sine bekymringer og spekulasjoner i symptomer og tester osv i prøveperioden. Så da jeg bestemte meg for å ha forumfri månede så satt spira med en gang. Kan være tilfeldig, men kan og være jeg slappet mer av da. Tenkte at det skjer når det skjer, brukte ikke el tester den måneden, hadde bare sex 4-5 dager rundt el :) lykke til!

Ville planlagt ting hvor det ikke passer å bli gravid...:) fest og moro, utenlandsturer, fjelltur osv...jeg har blitt gravid rett før jul to ganger...umulig og holde det for seg selv;) da tenker man "det passer jo i grunn fint om jeg ikke er gravid nå" og om du ikke er gravid så har du noe koselig å se frem mot!

Anonymous poster hash: 8939b...9be

Annonse

jeg sluttet å google og sluttet å bruke forumet… den måneden jeg ble gravid, så fulgte jeg ikke med på EL heller. Men så klart, de fleste blir gravid selv om de tenker på det 24/7. Men for min del var viktig å slutte å stresse med det. Masse lykke til

Jeg vet så godt hvordan det der er!

Tok nesten 3 år med prøving før jeg ble gravid med 4-åringen min og jeg stressa nok alt for mye med det. Til slutt kom det til at jeg og min daværende samboer mer eller mindre ga opp og ble enige om å søke prøverørsforsøk dersom det ikke ble klaff i løpet av mai. Papirene var fylt ut, jeg slappa av og vips.... 1. mai testa jeg positivt...... Vi hadde også gjort litt slik som beskrevet lengre opp her, planlagt ting for sommeren som vi kunne glede oss til å gjøre sammen som par og der det ikke passet å være gravid....... Men desverre ingen særlig gode råd!

Lykke til i alle fall!! :-)

Gikk 7 måneder før spire satt, vet at jeg stressa meg selv enormt opp men det er vanskelig når ønsket om barn er til stede. Gikk også gjennom en tung depresjon og fikk behandling for denne. Måneden det klaffet for oss var for meg en "aktiv" måned jeg fikk bla. ny katt (kjette) og jeg skulle reise på shoppingtur med svigerinna mi som jeg gleda meg veldig til. Hadde mye mer enn eggløsning og "riktige tidspunkt" å tenke på. Og jeg sletta snarveien til diverse forum som omhandlet prøving og graviditet på nettbrettet og mobilen.

Anonymous poster hash: c5782...2c0

Anonymous poster hash: c5782...2c0

Tok også pause fra forumet, eller prøvde å ikke være så mye inne her. La birt el-tester og forberedet meg på neste mens så jeg kunne begynne med p-plaster igjen.. Dette var liksom "siste sjanse" for denne gang, ville få det til å klaffe slik at jeg fikk termin i sommerferien siden jeg er student. Dro på to julebord, drakk tilogmed alkohol! Akkurat denne mnd gikk d! Var 5pp og på en måte gitt opp.. Men det er jo ikke så lett å bare "gi opp" hvis man ikke trenger, hehe;) nei det skal ikke være lett!

Ta pause fra forumet, ikke snakk om prøving med venninner (håpe at du blir gravid på likt som dem), tenk på andre kjekke ting du kanskje kan se en fordel med å ikke være gravid  (reiser osv), tenk ut et nytt prosjekt du kan fokusere på f.eks trening. Ikke heng deg opp i sykluser, tenk heller motsatt: Denne måneden passer det IKKE. 

hehe.. håper det hjelper litt på. tok 2 år for oss med nummer 2, var veldig åpen om prøving da, ville klaffe med venninner osv. og det hele ble veldig stress. Hun kom til når vi faktisk var måned før prøverørforsøk, for da tenkte jeg ikke på å prøve!

Nå med nummer 3 i vente, tok det 2 mnds prøving. Jeg sa det ikke til noen venninner, vi hadde litt sånn "se hva som skjer" holdning + vi hadde en liten "det passer ikke"-grunn, siden minsten vår ikke er 1 år enda. Og DER ble vi gravide :)

Lykke til!!

Jeg opplevde ikke at det hjalp å ta pause fra forumet. For jeg tenkte på det uansett, så det ble bare et irritasjonsmoment i tillegg.. Så her var det vel egentlig ingen løsning, men det klaffet til slutt selvom jeg tenkte på det 24/7. Lykke til!

Anonymous poster hash: 597cc...f44

Tuuuuusen takk for mange flotte tips...

Velger å melde meg ut av forumet jeg da, for en stund og håper jeg klarer det :)

Kjenner faktisk at jeg er skikkelig likegyldig til prøvingen denne mnd og har bare en sånn jeg har gitt opp holdning...og det kan jo være bra, kanskje kroppen da faktisk bare slapper mer av...

Hi

Anonymous poster hash: c3f7d...54b

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...