Gå til innhold

5 måneder på vei og mulig mykoplasma lungebetennelse! Noen andre som har opplevd det?

Anbefalte innlegg

Hva slags behandling fikk du evt? Har skjønt gravide i utgangspunktet ikke kan ta antibiotikaen som tar knekken på denne bakterien? Går å venter på prøvesvar nå og er litt bekymret..

Anonymous poster hash: 2841b...ae7

Fortsetter under...

Jeg har hatt mykoplasma lungebetennelse, dog ikke som gravid. Det legen sa til meg ang denne lungebetennelsen var at jeg godt kunne få antibiotika men at det sannsynligvis ville ta tid å bli frisk uansett. Tok tabelettene jeg men gikk allikevel å hangla i 3 mnd. Ta det opp med legen din du.

Oki, får først se hva prøvene viser. Hoster så utrolig mye, og har fått vondt både i ryggen og mellomgulvet. Sånn støl følelse! Ikke noe feber, men moderat utslag på crp.

Anonymous poster hash: 2841b...ae7

Annonse

Hva slags behandling fikk du evt? Har skjønt gravide i utgangspunktet ikke kan ta antibiotikaen som tar knekken på denne bakterien? Går å venter på prøvesvar nå og er litt bekymret..

Anonymous poster hash: 2841b...ae7 [/quot

Er selv gravid og hoster noe helt jævlig. Var hos fastlege forrige uke og sjekket for kikhoste, mykoplasma og cmv. Var heldigvis ingen av delene. Legen sa imidlertid at jeg kunne få en type antibiotika mot mykoplasma, det ordner seg. Trolig har du ikke mykoplasma.

Anonymous poster hash: 6660c...043

Jeg hadde mykoplasma i 4 mnd da jeg var gravid.

Gikk en runde med ery-Max (dette var før dette ble "forbudt" for gravide) og en annen type antibiotika - husker ikke hvilken. Ingen av dem tok knekken på lungebetennelsen.

Hostet på meg skiveutglidning og spøy i ett fordi jeg hostet opp magesyre. Herlige dager! 😉

Brukte litt Cosylan etter råd fra legen, men små doser så klart.

Ble frisk igjen til fødsel, men husker jeg var helt utslitt.

Håper du slipper lettere unna. Lykke til! 😊

Anonymous poster hash: c8c4a...4c5

Du får en stor dose medlidenhet fra meg! Jeg hadde kikhoste i 4-5 måned. Hostet og hostet og hostet og hostet. Og det var ingen hjelp å få medisinsk. Gravide skulle ikke bruke dem... Mannen rømte soverommet og jeg satt og sov- i den grad jeg klarte det pga bekkenløsningen. Det var fælt-men det gikk over!

Og nå er jeg imun en stund:)

Lykke til!

Anonymous poster hash: cf651...7db

Ta kontakt med kommunefysioterapeut eller be jordmor/lege snakke med fysioterapeut på sykehuset slik at du kan får en såkalt "mini-pep".

Det er en liten "fløyte" som du blåser lett i (lager ikke lyd ;) ) som gjør at slimet kommer opp uten at du trenger å hoste så mye for å få det opp. En genial liten sak!

Dessverre glemmes denne ift gravide som sliter med lungene.

Men få tak i en slik, det vil spare deg for enormt mye hoste og krefter!

Anonymous poster hash: f208d...350

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...