Gå til innhold

Hvor langt på vei var dere da dere fant ut at dere var gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hadde dere noen tidlige graviditetstegn?

Anonymous poster hash: 38d82...e9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før jeg skulle hatt mensen begge ganger. Slik blir det når begge var veldig planlagte :)

Hadde også en følelse i kroppen av at noe hadde skjedd.

Anonymous poster hash: 6b7f6...f23
Skrevet

Var 8 uker med første. Tisset mye, ømme pupper, uvel på kvelden. Hadde aldri trodd at jeg var gravid, for gikk på pilla. Nå var det planlagt så var 4 uker nå.

Anonymous poster hash: 815cf...fa1

Skrevet

Mensen var 3 dager forsinket,var 4+3 da jeg fant det ut.

Anonymous poster hash: cda70...856

Skrevet

Første tegnet var mørkere brystvorter.

Anonymous poster hash: cda70...856

Skrevet

11 dager etter befruktning, eller 3 dager før ventet menstruasjon. Av graviditetstegn var det vel ikke annet enn at livmortappen min føltes veldig gravid. Var jo prøvere, så det ble oppdaget så tidlig som det lar seg gjøre.

Skrevet

15 dager etter befruktning :D

Skrevet

Med første frå 11 dagar etter innsett av egg (prøverør). Med andre då eg var 7-8 veker på veg.

Skrevet

5+3 alle tre gangene (to MA hhv uke 10 og 18).) Alle tre gangene var nøye planlagt, så jeg testet hver uke. 

Fikk ømme bryster som første graviditetstegn. Jeg f.eks testet negativt på mandag, fikk ømme bryster på onsdag, og testet positivt på torsdag (selv om jeg egentlig ikke skulle testet før neste mandag igjen). Skjedd alle tre gangene, og jeg har vært nøyaktig like langt på vei hver gang jeg får positiv test (dagen etter de ømme brystene dukker opp).

Ei halv uke senere eller så, kom kvalmen... Deretter trøttheten, magesmerter (ligamentsmerter), lavt blodtrykk og blodtrykksfall, hyppigheten av full blære osv... 

Anonymous poster hash: 81d53...d7f
Skrevet

13 dager etter EL, tok en test men bare visste det inni meg.

Anonymous poster hash: b198e...a52
Skrevet

Siden terningen ble flyttet så mye fremover, så fant jeg vel ut av det sånn ca dagen etter at jeg ble gravid.

Anonymous poster hash: 71890...44c

Skrevet

Siden terningen ble flyttet så mye fremover, så fant jeg vel ut av det sånn ca dagen etter at jeg ble gravid.

Ikke terningen, terminen ;)

Skrevet

Første symptom kom i uke 23. Jeg våknet en dag og kjente tydelige spark i magen. Fikk en legetime fort som fy - og to minutter etter at jeg ankom legekontoret fikk jeg se barnet i magen. Det lignet jo på en fullvokst baby, så jeg skjønte at jeg hadde vært gravid en stund. 

Ingen andre symptomer før det. Samme dagen som jeg var til legen kom også halsbrannen, kvalmen, leggkrampene og ømheten i brystene. 
Noen dager etter var magen min like stor som en bekjent av meg, som hadde termin et par uker før meg. Kan godt si at kroppen skjulte graviditeten, og når hodet mitt innså at jeg faktisk var gravid, ble jeg så veldig gravid  over natten! :P

Anonymous poster hash: 6e865...17f
Skrevet

Nesten 4 måneder på vei. (Hadde kvalme, men var så ung at jeg ikke koblet at jeg var gravid). Var 17 år.

Anonymous poster hash: 37e55...985

Skrevet

Første svangerskap - 4 uker på vei

Andre svangerskap - 5 uker på vei

Med begge to fikk jeg en grusom ånde som luktet og smakte jern :/ Andre svangerskap var veldig uplanlagt, og nektet å teste meg (jeg kunne jo umuuuulig være gravid). Men så sa mannen min "Jeg kjenner det på ånden din at du er gravid, det er bare å ta en test"  :fnise:

Skrevet

Var 4-5 uker med storesøster. Hadde veldig ustabil syklus og ble gravid ved første eggløsning.

Jeg var kvalm og uvel, hadde litt ømme bryster og mage. Husker ikke helt for det var veldig uventet pga den ustabile syklusen.

Med lillebror fant jeg det ut sikkert et par dager før jeg skulle hatt mensen. Jeg var da kvalm på samme måte, uvel, ømme bryster og stikninger i magen. Var trøtt og sliten.

Skrevet

Vel, jeg fikk positiv test i dag og er utfra menstermin 3 uker og 2 dager på vei. Har vist det noen dager selv om ikke testene har slått ut. Ømme bryster, halsbrann, må tisse hele tiden, veldig trøtt og stikninger i livmoren.

Anonymous poster hash: 62834...1d3

Skrevet

5 uker eller noe...

Anonymous poster hash: e5a2e...351
Skrevet

3+5, var så utrolig kvalm!

Skrevet

Positiv test om morgenen 3+3, gravid med tvillinger. Ivf.

Med første, ca 3 dager over ikm. Hadde spottet litt, så jeg var overbevist om at jeg ikke var gravid.

Tidlige symptomer med begge (+ seks andre svangerskap som endte i sa/ma): tørst, mensmurringer, stikninger i livmor. Ømme bryster og kvalme kom senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...