Gå til innhold

Hjelp til å velge tredemølle??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å kjøpe en tredemølle.
Jeg "tør" ikke å løpe ute blant andre, og formen er elendig. Jeg vil øke kondisjonen min å begynne å løpe litt.

Kan noen anbefale en tredemølle?
Den må koste under 7000.

Helst ikke mer enn 4000.

Den må være stødig og ikke bråke kjempefælt.. Jeg veier 63 kg. 

Anonymous poster hash: 75086...891
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror de fleste tredemøller bråker mye.

Jeg håper du bor i hus, så du ikke får naboen på nakken.

Anonymous poster hash: b84fc...ca3

Skrevet

Jeg tror de fleste tredemøller bråker mye.

Jeg håper du bor i hus, så du ikke får naboen på nakken.

Anonymous poster hash: b84fc...ca3

Stått opp med feil bein du eller? 

Jeg vet at de lager lyd, men det er forskjell på kvalitet vet du. Noen er ranglete og bråker ekstremt, mens andre er stødigere og mer stillegående. 

Hva er vitsen med å svare i det hele tatt,når du bare har tull å komme med?

Skrevet

Hvis du ikke har trent så mye før er det veldig lurt med en mølle som du kan sett på god stigning, gjerne 15%. Da kan du sette den på maks stigning og gå i stedenfor å løpe. Det er mye snillere mot utrente ben, slik at faren for belastningsskader i opptreningen reduseres kraftig, samtidig som det er veldod trening.

Tenk også på dempingen. Veldig faste møller er ofte bedre å løpe fort på, men du trenger demping for å unngå skader.

Det er ofte en del brukte møller på nettet. Mange kjøper dem og finner ut at de bare står i veien etter et år eller to. Da kan du få en mølle til vesentlidre pris i forhold til kvaliteten enn om du kjøper ny.

Anonymous poster hash: bb3f5...f8f
Skrevet

Vel, selv om du skulle finne en ganske lydløs tredemølle, kommer det uansett mye lyd og "dunk" når du løper, så neppe en god idè viss du bor i leilighetskompleks e.l. der du ikke står på støpt dekke. For de dunkene som kommer når du løper er lyd som bærer veldig, mye mer en lyden fra tredemøllen egentlig. Dette var bare for å ta den første som svarte litt i forsvar :-)

Men, om du først skal kjøpe en tredemølle, så ville jeg lagt litt mer penger i altså, eller iallefall følgt godt med på kampanjer som kjøres. Nå rett etter jul hadde de en kampanje på en tredemølle på XXL. Den har før kostet 12 000, og var nedsatt til 6000. Hadde sjekket ut om denne kampanjen fortsatt gjelder. Tredemølle er en ting det ofte kjøres tilbud på, så jeg hadde aldri kjøpt til full pris.

Anonymous poster hash: d0944...48e
Skrevet

Hvis du ikke har trent så mye før er det veldig lurt med en mølle som du kan sett på god stigning, gjerne 15%. Da kan du sette den på maks stigning og gå i stedenfor å løpe. Det er mye snillere mot utrente ben, slik at faren for belastningsskader i opptreningen reduseres kraftig, samtidig som det er veldod trening.

Tenk også på dempingen. Veldig faste møller er ofte bedre å løpe fort på, men du trenger demping for å unngå skader.

Det er ofte en del brukte møller på nettet. Mange kjøper dem og finner ut at de bare står i veien etter et år eller to. Da kan du få en mølle til vesentlidre pris i forhold til kvaliteten enn om du kjøper ny.

Anonymous poster hash: bb3f5...f8f

Jeg er nødt til å kjøpe på nedbetaling , så da fungerer ikke brukt :)

Jeg har et operert ben som er vondt av og til.. Så må ta det rolig ja. Skal ikke spurte i mange km. Det vil bare bli korte rolige joggeturer etterhvert som formen kommer seg

Skrevet

Vel, selv om du skulle finne en ganske lydløs tredemølle, kommer det uansett mye lyd og "dunk" når du løper, så neppe en god idè viss du bor i leilighetskompleks e.l. der du ikke står på støpt dekke. For de dunkene som kommer når du løper er lyd som bærer veldig, mye mer en lyden fra tredemøllen egentlig. Dette var bare for å ta den første som svarte litt i forsvar :-)

Men, om du først skal kjøpe en tredemølle, så ville jeg lagt litt mer penger i altså, eller iallefall følgt godt med på kampanjer som kjøres. Nå rett etter jul hadde de en kampanje på en tredemølle på XXL. Den har før kostet 12 000, og var nedsatt til 6000. Hadde sjekket ut om denne kampanjen fortsatt gjelder. Tredemølle er en ting det ofte kjøres tilbud på, så jeg hadde aldri kjøpt til full pris.

Anonymous poster hash: d0944...48e

Ja, jeg mener jo så klart ikke lydløs. Men jeg vil ikke ha en som så tynn og dårlig at det virker som om hele greia skal knekke når jeg løper..

Skrevet

Og for å legge til, ja, jeg bor i hus. Kjeller til og med ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...