Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #1 Del Skrevet 14. januar 2014 Ting er ofte alt for vanskelig her hjemme hos oss. Min samboer har en sønn som han er utrolig glad i og stiller opp for hele tiden. Sønnen er minst like glad i pappaen sin og ønsker å være masse hos pappa og. Min samboer og hans tidligere dame var på et møte i fjor , angående ansvaret . Samboeren min ønsker å få økt samvær med sønnen sin. De kom til enighet om at vi skulle gå fra annen hver helg til 6 dager, (det de kalte for langhelg.) Når nyåret skulle komme , ble de da enig om at samværet skulle forlenges yttligere til 50%. Siden far og sønn ønsket det samme. Det ble og gitt som råd at far og barnets mor måtte være flink å fortelle sønnen at han skulle få være mer hos pappa. Dette tok min samboer til seg og startet stille og rolig og økte etter hvert som månedene gikk. Nå har sønnen han forstått det og er overlykkelig over å skal få tilbringe mer tid hos pappa. Men problemet er at han ble så glad og ville dele gleden med sin mor, og da gikk det i svart for mor og hun begynte å nekte ovenfor min samboer at dette var ikke avtalen de hadde laget på møte. Ingen av oss andre forstår hvorfor det er et så stort problem , når både vi og lille gutt selv ønsker å tilbringe like mye tid med mamma som med pappa. Nå er vi ganske så rådløse. Noen som har vært bort i noe lignende og vet hvordan man skal gå frem her ? Alle råd og tips blir tatt godt i mot , frustrasjonen er stor , og tristheten faller inn hos oss. Anonymous poster hash: 5d709...59d Anonymous poster hash: 5d709...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vira. Skrevet 5. august 2014 #2 Del Skrevet 5. august 2014 Var det sammen nav eller andre instanter der gikk denne avtalen med? Da kan hun ikke nekte. Far har like mye rett som mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giss Skrevet 12. august 2014 #3 Del Skrevet 12. august 2014 Om avtalen er skriftlig er det ikke noe å krangle om. Om det kun er en mundtlig avtale kan dere kontakte familievernkontor eller familiesenter og be om hjelp til å løse floken og nå til ny enighet. Jeg går ut fra at det kun var faren og biomor som var med på å utforme den nye avtalen og om det er en misforståelse i mellom dem om hva som ble avtalt skjønner jeg morens reaksjon også. Det er ofte mye følelser i klemme omkring dette med barnefordeling. Så kan man være så mye politisk korrekt som man vil men mennesker er mennesker og kan derfor også ha sterke reaksjoner på upraktiske tidspunkter. Nå skriver du ikke hvor gammel sønnen er men er det mulig han er splittet i sin lojalitet mellom mor og far? Jeg mener: Sier han det hos mor, som han fornemmer gjør mor mest glad og det hos far, som han fornemmer gjør far mest glad? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå