Gå til innhold

forandringer ved 7/8/9 mnd alderen?

ett til!

Anbefalte innlegg

Snuppa er straks 8 mnd,og har begynt å forandre seg.

Før sov hun dupper på 2-3 timer og satt glad og fornøyd i gulvet og lekte seg alene.

Nå plutselig så sover hun dupper på max 45 minutter og er sur i gulvet.Har begynt å ake seg framover, og nå bare følger hun etter meg og sutrer ved føttene mine... Selv når jeg ligger i gulvet sammen med henne er hun ikke så veldig fornøyd,skal liksom bæres hele tiden.

Er det flere som har merket forandringer i denne alderen?

Husker den ene storebroren var slik,men han ble en sutreunge uten like,håper  virkelig ikke hun blir lik!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, AKKURAT sånn er det her og. 7,5 mnd straks. Sur på gulvet, vil bæres, sover 30 min dupper.

Har du appen "the wonder weeks"? Dn er genial :) står endel om sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, AKKURAT sånn er det her og. 7,5 mnd straks. Sur på gulvet, vil bæres, sover 30 min dupper.

nei, har ikke appen nei.Vil laste den ned, for dette husker jeg ikke så mye av fra de to andre barna..!

takk for tips og godt å høre at det er flere som forandrer seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, har ikke appen nei.Vil laste den ned, for dette husker jeg ikke så mye av fra de to andre barna..!

takk for tips og godt å høre at det er flere som forandrer seg :P

Ja, den får du laste ned :) basert på en bok og mange år med forskning. Md min baby stemmer det der merkelig bra :) greit å få litt ord på det og vite at det er en del sv utviklingen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa er straks 8 mnd,og har begynt å forandre seg.

Før sov hun dupper på 2-3 timer og satt glad og fornøyd i gulvet og lekte seg alene.

Nå plutselig så sover hun dupper på max 45 minutter og er sur i gulvet.Har begynt å ake seg framover, og nå bare følger hun etter meg og sutrer ved føttene mine... Selv når jeg ligger i gulvet sammen med henne er hun ikke så veldig fornøyd,skal liksom bæres hele tiden.

Er det flere som har merket forandringer i denne alderen?

Husker den ene storebroren var slik,men han ble en sutreunge uten like,håper  virkelig ikke hun blir lik!!

Kjenner at jeg er misunnelig på de 2-3 timene du har hatt, og de 45 minuttene du får nå ;) 

Min lille er også straks åtte måneder, og hun har aldri sovet lenger enn 45 minutter på dagtid. Nå våkner hun uansett etter 20-25 minutter, og hun må enten trilles eller bysses i søvn (helst ved å gå i trapp) hver bidige gang. 

Hun er helt vanvittig aktiv og kjempesterk, og hun synes søvn er noe som skal skje fra 19.30 til 05.00 ;) Men takk gud for at hun sover så lenge om natten. 

Hun har krevd mye oppmerksomhet og underholdning hele veien og blir sint når vi ikke holder henne med selskap, så vi har jo en rekke metoder for å få et lite pust i bakken. 

1: la henne spise brødskiver selv, det holder på oppmerksomheten et kvarters tid. 

2. frukt er en hit, og fungerer på ca samme vis som skivene. Det samme gjelder kavring uten sukker og sånne ostepop-lignende hirse-stenger. 

3. Lar henne få plukke ut fra (en svært generøs) lekekasse selv. Enkeltleker er ikke så festlige. 

4. Drømmehagen og Baby Jake. 

5. Speil, speil og atter speil ;) 

Men til det som egentlig var spørsmålet: merker egentlig ikke så stor forskjell i humør, men ser vanvittig fremgang når det gjelder styrke og motorikk. Det går fort nå :) Jeg har jo et håp om at humøret blir bedre når hun etter hvert mestrer mer og mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...