Gå til innhold

Hva gjør man når man ikke våkner når barnet våkner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et umulig problem... 

Inntil barnet var omtrent 3 år gammel har hun sovet i sprinkelseng og trengt hjelp til å komme seg ut av senga om morgenen, og da har jeg greid å våkne. Har heller ikke hatt store problemer når barnet var baby. 

Men nå, barnet er snart 4 år, sover i barneseng og greier seg fint på do alene. Og verst  av alt, hun kan mye med min telefon og bruker å spille av og til. Jeg er av typen som aldri hører vekkerklokka, uansett hvor tidlig jeg legger meg. Et perfekt eksempel er dagen i dag. 

La meg i går kl. 22, vekkerklokka ringte kl. 06.30. Jentungen våknet av vekkerklokka og har tatt min telefon mens jeg lå og sov. Så har hun spilt og styrt med telefonen, uten å engang vekke meg. Sannsynligvis har hun sneket seg til meg og tatt telefonen fra nattbordet veldig varsomt, slik at jeg ikke skal våkne. Hun vet at hun ikke får lov til å spille med min telefon  om morgenen, men hun har altså funnet et smutthull i regelen. Om jeg ikke våkner, kan jeg ikke irettesette henne. 

Hun slo av alle vekkerklokkene som var satt på, og vi forsov oss kraftig... Slik er det ofte hos oss, og for å være ærlig aner jeg ikke hva jeg kan gjøre. Noen netter våker jeg over for å unngå å forsove meg, men det taper jo både jeg, barnet og jobben på etter kort stund. Jeg må ha en eller annen form for sykdom, det kan virkelig ikke være normalt... Har forresten prøvd å ha en god gammeldags vekkerklokke på nattbordet også, men jeg klarer ikke å høre den heller. Og om jeg gjemmer bort telefonen før jeg sovner, leker jenta mi med sine leketøy, setter på tv og spiser et eple eller noe slikt. 

Har dere råd til meg, erfarne mødre? 

Anonymous poster hash: c9fdc...c60
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier legen da?

Anonymous poster hash: be86e...b97
Skrevet

Hva sier legen da?

Anonymous poster hash: be86e...b97

Har ikke vært hos legen, men av erfaring bør jeg ha navn på noen lidelser o.l. før jeg oppsøker lege... 

Skrevet

Jeg ville jaggu snudd alt på hodet.

Jeg ville gjemt mobilen min.

Jeg ville sagt at hun skulle få spille på morgenen hvis hun vekker meg først.

Rett og slett.

Anonymous poster hash: b9776...7d8
Skrevet

Få deg en vekkeklokke som døve bruker, den legger du under puta eller sengen og jeg kan garantere at du våkner av vibreringen :) Den man legger under madrassen funker best syns jeg. 

Skrevet

Få deg en vekkeklokke som døve bruker, den legger du under puta eller sengen og jeg kan garantere at du våkner av vibreringen :) Den man legger under madrassen funker best syns jeg. 

Oh, det skal jeg sjekke ut! Takk for tipset! 

Vet du hvor man finner slike vekkerklokker? 

Skrevet

dummeste innlegget i dag. Alle våkner når barnet våkner

Anonymous poster hash: 97693...92b
Skrevet

Si meg, har du barn??? Når de er så gamle som fire, er det da ingen problem for barnet å stå opp så stille at de ikke vekker foreldrene. Mine barn kan i noen tilfeller stå opp uten at jeg hører det,s elv om jeg sover lett. De sover i en annen del av huset, og går på badet i deres del. Da er de aldri i nørheten av mitt rom, og kan gjerne ha kost seg i stua i en time før jeg våkner. (Men nå er de 6 og 8 da, så de gjør jo ingenting galt)

Anonymous poster hash: 323e5...60b

Skrevet

dummeste innlegget i dag. Alle våkner når barnet våkner

Ikke alle barn bråker når de våkner. Ene vår er så stille at vi kan våkne med en ekstra unge i sengen uten å ha hørt eller kjent noen ting ;)

Anonymous poster hash: bfef5...7c7

Skrevet

Legg tlf så høyt at barnet ditt ikke får tak i den og da vil du sikkert våkne av alarmen

Anonymous poster hash: 5c5d1...755

Skrevet

Hehe! DET er det dummeste innlegget i dag! Hvordan i alle dager kan man våkne av et barn som med intensjon er stille for å ikke vekke foreldrene?

Hva med kodelås på telefonen, HI? Da får ikke barnet gått inn på telefonen.. Ellers stemmer jeg også for vekkerklokke med HØY lyd ;)

Skrevet

Problemet med telefonen er jo lett å løse ved bare å ha kode på den. I forhold til det å våkne kan du jo innføre ukepenger der datteren din sin oppgave er å vekke deg. Alle middler tillat så lenge du ikke står opp av vanlig tilsnakk først. Trekk av deg dyna, spill søttendemaitrompet på soveromet eller hell en bøtte vann over deg om du ikke står opp. Så lenge hun kommer seg opp må det være en fin oppgave å overlate til henne. Hun er jo ikke så liten lengre.

Anonymous poster hash: 44f89...c9e
Skrevet

Uff, jeg har akkurat samme problemet som deg, og det er vanskelig rett og slett. Har ikke funnet noen løsning, bortsett fra at jeg vurderer en alarm dor hørselhemmede, som nevnt over... Godt å høre at jeg ikke er alene om det.

Anonymous poster hash: b5deb...60c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...