Gå til innhold

Dere som har fått ivf.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge hadde dere prøvd selv først? Og hvor mange forsøk med ivf tok det før spira satt?

Skal snart på ivf selv, så hadde blitt glad for svar... trenger litt håp! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde prøvd i 1.5 år. Full klaff på første ICSI :)

Skrevet

ååååå :D Så bra! Håper det går like bra for meg også.... liksom nesten gitt opp å tro at det blir et barn til på oss... :S

Skrevet

Nr to kom overraskande, vart gravid då eldste var 10 mnd :)

Skrevet

Så hyggelig da! :) Her er det omvendt. Gutten min kom uventet, mens nå som vi har planlagt en til så har vi ikke klart det (prøvd i 1,5 år +). Tatt alle prøver å sånn, og ingen ting er galt med noen av oss heller.... er så rart... bare klarer det ikke!

Gjorde behandlingen vondt? Tok det lang tid?

Skal inn til legen igjen på fredag, så blir henvist videre da.

Skrevet

Vi klarte nr en og to kjapt selv, men måtte ha ivf for å "lage" nr 3 (som ble 3 og 4 :-))! Ble gravid på alle 3 forsøkene vi hadde, men mistet de to første gangene :-(. 3. forsøk satt begge :-)

Anonymous poster hash: 5baf4...3e5

Skrevet

Så hyggelig da! :) Her er det omvendt. Gutten min kom uventet, mens nå som vi har planlagt en til så har vi ikke klart det (prøvd i 1,5 år +). Tatt alle prøver å sånn, og ingen ting er galt med noen av oss heller.... er så rart... bare klarer det ikke!

Gjorde behandlingen vondt? Tok det lang tid?

Skal inn til legen igjen på fredag, så blir henvist videre da.

Det tok ikkje så lang tid. Søknaden vart sendt i desember og i februar fekk vi innvilga behandling. Vi måtte ta kromosomprøver, noko som forsinka prosessen. Då påska kom fekk vi innkalling, og i mai begynte hormonbehandlinga (et reint helvete). I juni skjedde sjølve behandlinga, som var fullt overkommelig.
Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg. Fikk ei jente etter kort tids prøving, så var det stopp :(. Prøvde vel selv i 3 1/2 år. Var gravid etter pergotime- kur 1 gang i denne perioden, men mista i sa. Veldig frustrerende, ingenting galt funnet.,

Full klaff på første IVF - forsøk, så det ble en positiv opplevelse for oss. To egg satt inn, to egg festa seg. Tror ikke de setter inn to rutinemessing lenger. Merket ingen bivirkninger av medisinene. Ønsker deg masse lykke til :) Tror du har gode sjanser når det ikke er funnet noe galt med dere, har litt med alder å gjøre å seff. Jeg var 34.

Skrevet

Vår første kom av seg selv etter 12 år. Søsken forsøk gikk ikke med ivf, hadde eggdonasjon som førte til tvillinger på første forsøk.

Jeg reagerte ikke på hormonbehandlingen, og jeg fikk så høye doser at legen delte de i to omganger om dagen.

Anonymous poster hash: 64905...ef5
Skrevet

Hadde prøvd i 3 år. Hadde 4 insiminasjoner men klaffet på første ivf.

Klaffet på andre også, og da ble det tvillinger, så nå har vi 3 stk under 3 år:)

Anonymous poster hash: e9376...16f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...