Gå til innhold

Hvorfor må han vekke babyen hver gang han drar på jobb !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så irritert. Jeg er oppe flere ganger om natten når hun gråter og er sulten. Han sover fordi han skal på jobb.hver morgen når han går skal han si hadde. Helt greit det men, når hun sover er det også min sjanse til å få søvn. Dette er det akkurat som han ikke skjønner. Han klemmer og kysser til hun våkner, å der går sjansen min for å få søvn.

Er veldig koselig, men holder det ikke med ett kyss på kinnet.

Blir så irritert på det noen ganger. Frustrasjon over lite søvn

Anonymous poster hash: 8968d...a73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg blitt irritert over også, forklar at du trenger å sove ut etter våkenatta, og at han må liste seg ut stille på tå - ellers blir det månelyst..!

Anonymous poster hash: 1a250...7b5
Skrevet

Min mann vekker også barnet vårt før han går på jobb. Ikke på samme koselige måte som din mann gjør det da men..

Min mann tramper som en elefant over gulvet, smeller i dører og hoster og harker og tramper ned trappa. Har spurt flere ganger om ikke han kan prøve å være litt mer stille. Virker som han gjør det veldig bevisst og med vilje.

Mistenker at min mann gjør det av misunnelse og sjalusi for at han må stå opp å gå på jobb, mens jeg er hjemme..

Anonymous poster hash: ded12...499

Skrevet

Her i huset er det ho på 22 mnd som absolutt må vekke babyen. "Ikkje vekke babyen" seier ei trøtt mamma. Ungen ruggar vogga hardt fram og tilbake og erklærar "Våken!!".

Eg gir babyen pupp, så legg vi oss til att..

Skrevet

Her er det jeg som jobber og gubben er i permisjon. Han krangler til seg retten til å stå opp med ungen hver natt i ukedagene selv om jeg foreslår å avlaste han da han har mye hodepine, noe som jeg synes er helt strålende, altså at han tar ansvar. Og neida, det går kjempefint å liste seg ut av soverommet på morgenen før man drar, jeg klarer til og med å få de to store bråkebøttene av gårde på skolen med alt det innebærer uten at de som sover i huset våkner. Det er helt unødvendig å trampe, bråke, kysse på sovende unger slik at de våkner... Vitsen med å si "ha det" til en liten baby som sover da?

P.S. Jeg opplevde heller aldri å bli vekket av mannen da jeg var i permisjon med mye nattevåk, og han dro på jobb kl 5 på morgenen. Det går an å oppføre seg som voksen og ikke barn i trassalder selv om man er et mannfolk :D

Anonymous poster hash: c2364...d2c
Skrevet

Fy, så unødvendig. Da hadde det blitt månelyst her i huset. 

Skrevet

Har sagt ifra tusen ganger føler jeg , allikevel skjønner han det ikke. Jeg står opp om natten for at han skal få sove fordi han skal på jobb. Det som irriterer meg mest er at det er sekundet før han går ut døra. Så det blir liksom sånn : han vekker henne og går. Der gikk alt som heter søvn for meg og jeg har en lys våken baby.

Skrevet

Min mann vekker også barnet vårt før han går på jobb. Ikke på samme koselige måte som din mann gjør det da men..

Min mann tramper som en elefant over gulvet, smeller i dører og hoster og harker og tramper ned trappa. Har spurt flere ganger om ikke han kan prøve å være litt mer stille. Virker som han gjør det veldig bevisst og med vilje.

Mistenker at min mann gjør det av misunnelse og sjalusi for at han må stå opp å gå på jobb, mens jeg er hjemme..Anonymous poster hash: ded12...499

Noen ganger virker det som de tror vi ikke gjør noen ting hjemme og bare ser tv.

Skrevet

Det er ikke sunt for babyen å bli vekket. Den trenger så og så mye søvn, for å kunne utvikle seg. For å kunne konsentrere seg om det å være baby, og alt det innebærer av læring og koder som skal knekkes, trenger barna søvn! Masse søvn! 

Jeg hadde blitt illsint om min mann hadde vekket babyen på det viset. Og faktisk, min mann vekker babyen innimellom, med uvilje. Han kan være hostete om morgenen, og det hender han glemmer å lukke døra stille. Men jeg kan sette på uroen til babyen, så sover baby videre. Jeg får derimot ikke sove mer... 

Anonymous poster hash: 84446...c28
Skrevet

Det er da ikke noe problem! Om mannen har så stort kosebehov så kan han jo kose med henne når hun likevel er våken om nettene, og så får du nattesøvnen. Vinn vinn situasjon det vel? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...