Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #1 Skrevet 14. januar 2014 Tenkt å innføre shoppestopp. Dvs. jeg skal kun handle ting jeg virkelig trenger og ikke fordi jeg bare har lyst på det. Null klær, null interiør, null sminke. Dvs. er det kun helt nødvendig. F.eks er jeg helt tom for noe jeg bruker fast i hverdagen så kan jeg handle det. Ikke det at jeg bevist handler så mye. Men det blir mange kroner i lengden når man kjøper en genser til 200,-, lysestake til 100,- o.l. Skremmende å se hva småsummer blir i løpet av en månede eller et år. Skal også være enda mer bevist når jeg handler mat. Selv om jeg fra før er flink med ukeshandling og handleliste. Nå skal fryser tømmes av middagsmat, før jeg kan kjøpe mer. Og kantinemat er byttet ut med matpakke, selv om vi har veldig billig kantine. Noen som har prøvd dette? Sparte du mye? Erfaringer og tips mottas med største takk:) Anonymous poster hash: 23b50...1fd
Elsker livet Skrevet 14. januar 2014 #2 Skrevet 14. januar 2014 Jeg gjorde det da jeg var student, men jeg ble jo helt på felgen. Til slutt stod det så skralt til at det tok lang tid å komme på beina igjen om jeg kan si det på den måten.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #3 Skrevet 14. januar 2014 Etter å ha brukt 2000 kr på klær til meg selv så burde jeg også begynne på shoppestopp Bare så dumt at jeg er så svak at jeg ikke klarer stå imot hehe Anonymous poster hash: fe684...345
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #4 Skrevet 14. januar 2014 Jeg hadde det i en periode. Men det kan slå litt feil ut og, for plutselig mangler du en hel del du ellers ville kjøpt etterhvert. Da må du plutselig kjøpe alt mulig på en gang siden du har utsatt det. Men det går jo an å forutse da:) Uansett er det jo alltid lurt å bli litt flinkere. Her går det i perioder. Se hva du har og få brukt opp maten f eks. Ikke kjøp småting på impuls, bare forbruksvarer du må ha, som shampoo og deo osv. Der har man jo også ofte mye gammelt halvfullt, så gjerne mye som bør brukes opp. Jeg har moderert shoppestoppen litt, men prøver å storhandle en dag i uken med handleliste for hele uken, ikke småhandle. Går det tomt for melk en dag for tidlig så blir det ikke melk den dagen. Før ville jeg nok løpt på butikken. Anonymous poster hash: 19960...553
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #5 Skrevet 14. januar 2014 Jeg liker overhodet ikke å shoppe. Spesielt ikke klær. Kjøpte det nødvendige i høst som holder fram til jeg trenger sommertøy. Håper derfor sommerklærne fra i fjor fortsatt passer. Sminke bruker jeg ikke. Interiør har jeg det jeg trenger av. Jeg liker å kjøpe friluftsutstyr, men har det jeg trenger der også. Det andre kaller shoppestopp er vel nærmest normaltilstand for meg. Anonymous poster hash: fda73...36c
Bella Swan Skrevet 14. januar 2014 #6 Skrevet 14. januar 2014 Jeg har ikke akkurat innført shoppe stopp, men har blitt mer bevisst på hva jeg handler. Alle klærne jeg har kjøpt siste året har jeg kjøpt på tilbud. Og jeg prøver å planlegge mat innkjøp mest mulig. Kan ennå bli flinkere, men jobber med saken:)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #7 Skrevet 14. januar 2014 Jada.. Innførte shoppestopp ved nyttår! Holdt helt til i går.. Anonymous poster hash: 0611a...b1a
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #8 Skrevet 14. januar 2014 jeg har innført det her,gjelder forløbig frem til påske.pengene skal gå til regninger,mat og sparing.har satt opp budsjett der mat handel noteres,og har ett budsjett ifht mat jeg skal prøve å holde meg 1000kr under antatt beløp. skal pusse opp 2soverom,samt spare til førekort og bil,så blir heller ingen ferie i år. Anonymous poster hash: c0883...b0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå