Gå til innhold

hvordan påvirker nordsjøturnus familien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer vurderer å søke jobb i Nordsjøen men jeg er litt skeptisk. Vi har snart to små barn og jeg ser jo det positive i bra lønn og lang friperiode men jeg ser jo også at det vil kreve mye av meg når han er borte.

Noen her med erfaring fra å ha en partner i nordsjøturnus? Hvordan er/var det?

Anonymous poster hash: ed3cb...d1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eksen jobbet i Nordsjøen. Vi har 3 barn sammen og det var tøft. De ukene han var borte så falt alt ansvaret på meg og de ukene han var hjemme så falt også alt på meg for da måtte han jo slappe av, møte venner, snekre, fikse noe osv. Han tok friukene som ferie, fra alt.....

Etter noen år på det viset klarte ikke ekteskapet noe mer og vi gikk fra hverandre.

Vet at mange forhold og mange familier tåler og takler det bedre enn vår familie. Men det var min erfaring.

Anonymous poster hash: 21cdb...490
Skrevet

Mannen pendlet hver mnd, dvs en mnd på jobb og en mnd hjemme. Det fungerte fint for oss. Jentene var såpass små at de savnet han ikke så mye. Det hadde vert verre nå. Når han var borte var vi inni gode rutiner, og utfordiringen var når han kom hjem og vi bare forventet at han skulle skli inn i våre rutiner, som han kke kjente. Litt styr med det, til jeg innså hvor urimelig det var å forvente. Når han var hjemme gjorde han husarbeidet og lagde middagen mens ejg var på skole/jobb, og så hadde vi ettermiddagene fri. Jeg ryddet da, for akkurat den biten har ikke han inne. Men jeg likte den tiden, utenom at en mnd var litt lenge. 2 borte og 4 hjemme er herlig. 

Jeg har vokst opp med en far i nordsjøen, og har mange gode minner fra friperiodene hans. Han hadde mye mer tid til meg enn han hadde til mine mindre søsken (10 år yngre) for da hadde han landjobbj

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...