LillyAllen Skrevet 13. januar 2014 #1 Skrevet 13. januar 2014 På ordinær ultralyd fikk jeg ny termin 18. Juni. Hvor langt er jeg på vei da med tanke på uker og dager ? Har lyst å vite slik at jeg kan følge med på uke for uke i magen Noen kjappe i hoderekning her som kan hjelpe meg ?
jazzgla` Skrevet 14. januar 2014 #2 Skrevet 14. januar 2014 er det ikke bare og plotte det inn på en terminkalkulator?
Gjest Leelu30 Skrevet 14. januar 2014 #3 Skrevet 14. januar 2014 Gratulerer! Din termindato er 18. juni 2014 og du er 18 uker og 2 dager gravid! Hvis du har 28 dagers syklus
LillyAllen Skrevet 14. januar 2014 Forfatter #4 Skrevet 14. januar 2014 Syklusen min er helt merkelig. har gjerne gått to måneder mellom hver gang, aldri hatt en fast syklus. Forstår ikke helt hvordan man regner det ut når man ikke har fast syklus. Det er jo ikke så enormt viktig, men hadde vert gøy å vite slik at man kan følge med på uke for uke, på nettsider der det står utviklingen uke for uke.
Turtelduen Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 På ultralydbildet står det antall uker og dager. Har gjort det på alle mine ultralyder. Har vært gravid 6 ganger og tre ultrlyder. Mao 18 ultralydbilder hvor uker + dager står på bildet... Og da er det målt utifra fosterets størrelse, så du slipper tenke på sykluslengde osv...
LillyAllen Skrevet 15. januar 2014 Forfatter #6 Skrevet 15. januar 2014 (endret) På ultralydbildet står det antall uker og dager. Har gjort det på alle mine ultralyder. Har vært gravid 6 ganger og tre ultrlyder. Mao 18 ultralydbilder hvor uker + dager står på bildet... Og da er det målt utifra fosterets størrelse, så du slipper tenke på sykluslengde osv... Så smart. Jeg måtte sjekke mine egne ultralydbilder, men der stod det ingenting om hvor lang jeg var på vei. Det sto 1.tri, noe som heller ikke stemmer i og med at jeg er inne i 2. tri. Regner uansett med at jeg er ett sted mellom 18 og 19 uker på vei. Tidligere regnet jeg ut fra siste mens, og det var litt gøy å følge med på hvilken uke jeg gikk inn i ny uke, så jeg kunne lese litt om utviklingen uken som kom Endret 15. januar 2014 av LillyAllen
LillyAllen Skrevet 15. januar 2014 Forfatter #7 Skrevet 15. januar 2014 Mulig det er forskjellig fra sykehus til sykehus alt ufra hvilker program de benytter til scanningen, hva som står på bildet ?
Turtelduen Skrevet 15. januar 2014 #8 Skrevet 15. januar 2014 På ultralydbildet står det antall uker og dager. Har gjort det på alle mine ultralyder. Har vært gravid 6 ganger og tre ultrlyder. Mao 18 ultralydbilder hvor uker + dager står på bildet... Og da er det målt utifra fosterets størrelse, så du slipper tenke på sykluslengde osv... Så smart. Jeg måtte sjekke mine egne ultralydbilder, men der stod det ingenting om hvor lang jeg var på vei. Det sto 1.tri, noe som heller ikke stemmer i og med at jeg er inne i 2. tri. Regner uansett med at jeg er ett sted mellom 18 og 19 uker på vei. Tidligere regnet jeg ut fra siste mens, og det var litt gøy å følge med på hvilken uke jeg gikk inn i ny uke, så jeg kunne lese litt om utviklingen uken som kom Veldig rart! sikkert forskjell på ultralydapperatet! Så kjipt. Enkel løsning for meg når jeg sjekker hvertfall
Turtelduen Skrevet 15. januar 2014 #9 Skrevet 15. januar 2014 Men så fikk jeg alltid bilde der de målte et lårben eller magen på babyen, og da får de jo opp hvilke uke og dag målene tilsvarer... Kanskje derfor, selvom jeg mins jeg ser det på alle bildene.
Fru Pinne Skrevet 20. januar 2014 #10 Skrevet 20. januar 2014 På papiret jeg fikk etter ultralyden står det hvor mange uker og dager jeg var på vei
moa_tobias Skrevet 20. januar 2014 #11 Skrevet 20. januar 2014 Alle får med seg et papir hvor den nye ul datoen står, om det er noen merknader ang fosteret og hvilken uke man er i. Dette skal lege/jm se..
LillyAllen Skrevet 20. januar 2014 Forfatter #12 Skrevet 20. januar 2014 joda. det står hvilken uke jeg er i.... men skulle gjerne visst hvor mange dager jeg er på vei i tillegg til uke.. om du skjønner. slik at jeg når jeg går inn i ny uke kan lese litt om utviklingen, som et rituale under gravidteten. Syns det har vert koselig til nå. Får bare lage meg en dag tenker jeg
Turtelduen Skrevet 20. januar 2014 #13 Skrevet 20. januar 2014 (endret) Jeg får opp 18 uker og 6 dager idag (21 januar) på deg. Mao er du 19+0 i morra... Men det er en kalkulator. En annen sikkert annen regning. Får bare lage deg en dag... Endret 20. januar 2014 av Turtelduen
Turtelduen Skrevet 20. januar 2014 #14 Skrevet 20. januar 2014 Babyverden sin viser 19+2 idag (21 januar)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå