Gå til innhold

Hva er det mest sjokkerende du har sett noen gjøre mot barna sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sett på at en mor banken ungen sin etter han datt ned fra en kommode han klatret på.

Jeg sa klart i fra at slikt var fullstendig uakseptabelt. Makan !

Anonymous poster hash: 97dc9...696

Men du meldte ikke til barnevernet og politi????

Anonymous poster hash: 7b348...e16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på en butikk og så en mann gi barnet sitt et skikkelig hardt slag i ansiktet. Så ikke hva som hadde skjedd forut for det, men jeg sa til barnet at det så vondt ut og så dumt at pappa tror det er lov å slå barn i Norge. Da svarte sjarmklumpen (faren altså) at ungen fikk faen meg være glad moren hadde fått barn med ham og ikke hjemme i Thailand. "Synes du dette så vondt ut?! I Thailand rævkjører de ungene sine, så dette er da ingenting". Det var på et lite sted dette, så jeg ringte barneverntjenesten og beskrev hva jeg hadde sett. De takket og selv om de ikke sa noe, skjønte jeg at de kjente saken fra før.

Da jeg var ca 10 hadde jeg en venninne som var et par år eldre. Faren hennes la henne ned på gulvet, klemte på puppene hennes og sa "Nå har du jammen fått store, deilige brød" og så sleiket han henne i øret. Herregud, jeg syntes han var så ubegripelig ekkel. Da jeg snakket med mamma om det, sa hun at han sikkert bare tullet :(

Æsj, for en utrolig ekkel far,  det er jo laaangt over streken å gjøre sånt!! :( Hvordan reagerte den stakkars venninnen din?

Anonymous poster hash: 4f317...067

Hun fniste panisk. Sa ikke noe om det etterpå. Hun var tidlig ute med gutter også husker jeg. Var ikke fylt 13 før hun fortalte at hun hadde hatt sex. I ettertid tenker jeg at dette var seksuelle overgrep og jeg lurer på på hva som foregikk uten vitner til stede. Har konfrontert mamma med samtalen om det og hun innrømmer også at det nok var ting som ikke var som de burde i det hjemmet.

Skrevet

Da jeg var ca 10 hadde jeg en venninne som var et par år eldre. Faren hennes la henne ned på gulvet, klemte på puppene hennes og sa "Nå har du jammen fått store, deilige brød" og så sleiket han henne i øret. Herregud, jeg syntes han var så ubegripelig ekkel. Da jeg snakket med mamma om det, sa hun at han sikkert bare tullet :(

:o

Skrevet

Torde ikke utfolde seg når det gjaldt lek, torde ikke svare når vi spurte om f.eks hvilken frukt han hadde lyst på, torde ikke leke med mer enn en leke om gangen, osv. Det blikket når han tittet opp mot oss med forvirret blikk når vi sa at han bare skulle springe å leke....

Anonymous poster hash: 2d742...3b6

Nå blir jeg litt bekymret... min sønn på snart 3 kan også være sånn når han er med noen han ikke kjenner så godt, eller hvis det er mye folk og/eller mye som skjer rundt ham. Jeg har bare tenkt at han er litt usikker og sjenert, og muligens høysensitiv. Men kan dette bety at vi har vært for strenge med ham altså? :(

Anonymous poster hash: d1c07...d48

Skrevet

Da jeg var 11 var jeg på besøk hos ei venninne som hadde småsøsken.

Ene søsteren hennes lånte skoene mine, og trampet nok litt med dem (De var for store for henne, og det var platåsko. Hurra for 90-tallet)

Faren ba henne holde kjeft, så hun stabbet seg mot gangen igjen, fremdeles med skoene på.

Da skrek han til henne at hun måtte holde kjeft og høre etter, og løftet henne opp etter halsen og ristet henne.

Jeg ble så sjokkert at jeg ikke visste hva jeg skulle si eller gjøre. Skammer meg over at jeg ikke sa eller gjorde noe, for det var mye i den familien som ikke var helt greit. Huff :(

Skrevet

Torde ikke utfolde seg når det gjaldt lek, torde ikke svare når vi spurte om f.eks hvilken frukt han hadde lyst på, torde ikke leke med mer enn en leke om gangen, osv. Det blikket når han tittet opp mot oss med forvirret blikk når vi sa at han bare skulle springe å leke....

Nå blir jeg litt bekymret... min sønn på snart 3 kan også være sånn når han er med noen han ikke kjenner så godt, eller hvis det er mye folk og/eller mye som skjer rundt ham. Jeg har bare tenkt at han er litt usikker og sjenert, og muligens høysensitiv. Men kan dette bety at vi har vært for strenge med ham altså? :(

Mitt eget barn kan også tidvis være slik når det er sammen med fremmede folk. Tro det er ganske normalt at man blir litt sjenert:) Dessuten skal man jo også tidvis være streng med barn, men ikke slik at det går over i psykisk mishandling.

Jeg reagerte på måten denne gutten var siden han var slik hele tiden, også hjemme med moren. Nesten det eneste han fikk lov å gjøre hjemme var å se på tv. Han fikk ikke leke med mer en EN leke, f.eks en liten bil pga mor ikke skulle ha rot på gulvet (når var resten av bostedet forferdelig rotete, så hvorfor hun hadde denne regelen aner jeg ikke). Fikk ikke lov til å gå i kjøleskapet å hente noe å drikke eller si hva han ville ha, fikk bare gå på potte til faste tider, fikk ikke velge aktivitet selv (moren satt ham framfor tv'en og sa "nå skal du se film", nyttet ikke at han prøvde å si at han heller ville leke med vårt barn, osv.

Det var hele pakka av det vi opplevde når vi var der som gjorde at jeg stusset på måten han var når han var ute sammen med oss.

Er ikke noe galt i at barnet ditt er sjenert og stille, de fleste er det til tider:).

Skrevet

Ei som kalte 4-åringen sin fitteunge, horunge, hoebarn og mye annet stygt. Og dette midt i byen. Jeg sendte bekymringsmelding, dette var dråpen. Hun har dattera fortsatt, enda BV vet at hun banker jentungen.

Da jeg var lita hørte jeg naboungen få ris. Hørte klapsene høyt gjennom døra :(

Anonymous poster hash: 856cc...5c0
Skrevet

Husker ikke så mye fra jeg var lita... men dette var før skolestart. Jeg skulle overatte hos ei veninne i gata for første gang. Gledet meg. Det var kjempekoselig hele kvelden. Men da vi skulle legge oss kom faren til veninna mi ned med et kjempestot maleri! Det var bilde av masse døde mennesker som hang i store sprekker i jordoverflaten, masse blod og så helt forferdelig ut. Da sa han til meg at om jeg ikke gjorde som Gud ville så kom jeg til dette ned i den sprekka. Ble kjemperedd! Siste overnatting der. 

Skrevet

Tar denne som anonym.

Har selv hatt en far som riset oss, dro oss i armene, kløp oss i leggen og truet mye. Han skrek ofte og vi fikk ofte timeout i timesvis allerede da vi var 1 år. Har tilbringt utallige timer i en stol i stuen pga han. Måtte sitte der i 4-8 timer. Se ut av vinduet. Var 1-10 år da dette skjedde. Mamma sa aldri noe. Min største frykt var pappa. Vet at det jeg ha opplevd kun er en liten brøkdel av hva andre har opplevd, men sliter enda med det.

Har en venninne som slo ungen når hun slo henne. Da ble jeg forbanna og sa i klartekst at det kom til å få konsekvenser hvis hun ikke sluttet umiddelbart. Var 18 år. Det går veldig bra med dem nå heldigvis.

Har opplevd å stå i prøverommet ved siden av en mor og datter hvor mor sier at datteren er altfor feit og stygg hver gang hun prøvde et nytt antrekk. Jenta var slett ikke feit og utrolig søt. Jeg ble dritsur, men var bare 15 år.

Har sett en mor slå sin datter med knyttneven rett i ansiktet på åpen gate i Oslo. Satt på trikken dessverre

Anonymous poster hash: 2ede3...7b3

Skrevet

Min nevø på 5 er også slik som hun over beskriver. Han har derimot hatt en omvendt oppvekst sånn omtrent. Ingen grenser eller klare regler. Kun masse kjærlighet, beskyttelse (for mye, antagelig)... Besteforeldre på den ene siden fikk ikke lov å passe barnet, fordi de var for strenge! Og "for strenge" ble begrunnet med at bestefaren hadde sagt ifra om at det ikke var lov å leke med vann på stuegulvet (parkett). 

Da de fikk nr to (da var min nevø 3 år), skjønte de at de hadde satt for lite grenser, for guttungen ble helt umulig rundt lillebroren sin, fordi han måtte være forsiktig, og ikke kunne bruke ungen som ei dukke, ikke kunne kose/leke med når enn han ville... Men han er fremdeles ille, og sier man nei til han, blir han skikkelig usikker, og vil helst gjemme seg bak foreldrene sine. Inviterer vi til lek, blir han helt skeptisk og usikker, rødmer, og gjemmer seg bort (helst ved foreldrene sine). 

Så det kan vel gå begge veier, men ettersom din gutt ikke alltid er slik, tror jeg du kan slappe helt av. Kan hende han er høysensitiv, og de aller fleste barn er sjenerte fra tid til annen :) 

Anonymous poster hash: 7e160...7c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...