Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #1 Skrevet 13. januar 2014 Mitt var da jeg så en liten baby sove i bilen under dekk på en ferge, mens foreldrene selv var oppi cafeen!! For det første er det ulovlig å sitte i bilen, alle mennesker, når bilen er under dekk når fergen går. Det andre er at man forlater ikke en baby. Tenk om noe hadde skjedd med fergen? Det ble forresten full alarm. Personale ble tilkalt, foreldre ble ropt opp på høyttaler etc Anonymous poster hash: 5e49f...2ac
wilmus Skrevet 13. januar 2014 #2 Skrevet 13. januar 2014 Jeg var på stellerommet på et kjøpesenter med vesla en gang. Det sto en annen dame der med ungen sin på ca 1,5 år på stellebordet. Overhørte mora fortelle ungen at hun måtte ligge stille så hun fikk vasket FITTA hennes ordentlig …Mulig det ikke er så sjokkerende, jeg har bare aldri hørt det ordet blitt brukt til en liten unge før…? Hun var ikke sint eller noe, sa det med helt vanlig stemme. Syns det var veldig merkelig.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #3 Skrevet 13. januar 2014 Er da ikke alle ferger det er ulovlig å sitte under dekk! Her vi bor må jeg ta ferge hver dag å vi sitter alltid i bilen selv om står under dekk. Men hadde selvsagt aldri gått fra babyen der! Anonymous poster hash: 6ea16...b91
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #4 Skrevet 13. januar 2014 Hadde jeg overhørt at ei skulle vaske fitta til sin lille datter, hadde jeg ikke klart å ikke reagere. Hvem sier noe sånt? Anonymous poster hash: 69079...219
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #5 Skrevet 14. januar 2014 Er da ikke alle ferger det er ulovlig å sitte under dekk! Her vi bor må jeg ta ferge hver dag å vi sitter alltid i bilen selv om står under dekk. Men hadde selvsagt aldri gått fra babyen der! Anonymous poster hash: 6ea16...b91 Det er ulovlig å oppholde seg på dekk under overfarten på lukkede ferger. Jmf sjøfartsdirektoratet. Unntaket er for korte riksveisstrekk, inntil 15 minutters reisevei (som det forøvrig ikke er så mange igjen av siden det er bygget vei og bro de fleste steder med slike avstander). Går utfra at HI her refererte til majoriteten av ferger med lukkede dekk som går over lengre avstander. "Hovedregelen" er jo at korte avstander trafikkeres av åpne ferger, lengre avstander trafikkeres av lukkede. Anonymous poster hash: a5d4b...63d
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #6 Skrevet 14. januar 2014 Besøkte slekten til mannen i USA, trodde vi skulle i dåp, viste seg å være en bris (Omskjæring) Holdt på å svime av, seriøst det mest forferdelige jeg har sett. Måten barnet gråt på, huff At noen gjør dette mot barn *Gråte* Anonymous poster hash: 92fde...7e4
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #7 Skrevet 14. januar 2014 På et kjøpesenter i Frankrike så jeg en mor som ga ungen skikkelig ris midt foran alle. Hun var vel ca 5 år.. Først ba hun ungen om å stille deg opp og fra opp skjørtet. Da ungen gråt og nektet holdt hun henne fast, bøyde henne fremover, holdt opp skjørtet og slo gjentatte ganger med flat hånd utenpå strømpebuksen. Det er dessverre en gsnske vanlig del av barneoppdragelsen i Frankrike og ingen andre brydde seg. Det som gjorde det ekstra ubehagelig var at det var tydelig at ungen var veldig flau over at dette ble gjort foran alle.. Jeg var helt sjokkert og i ettertid tenker jeg at jeg kanskje burde sagt noe, men det hadde jo ikke hjulpet. Moren var rasende sint, jeg var bare 22.. Jeg ble helt redd selv. Anonymous poster hash: 9a748...9da
Chl85 Skrevet 14. januar 2014 #8 Skrevet 14. januar 2014 Jeg var på stellerommet på et kjøpesenter med vesla en gang. Det sto en annen dame der med ungen sin på ca 1,5 år på stellebordet. Overhørte mora fortelle ungen at hun måtte ligge stille så hun fikk vasket FITTA hennes ordentlig …Mulig det ikke er så sjokkerende, jeg har bare aldri hørt det ordet blitt brukt til en liten unge før…? Hun var ikke sint eller noe, sa det med helt vanlig stemme. Syns det var veldig merkelig. Hørtes faktisk helt sykt ut! Hun kan jo ikke ha vært riktig navla ?? Hvem prater sånn om underlivet til små barn? Hadde nok blitt helt satt ut selv og hadde vel ratt greid å utbryte noe i duren : neimen herregud??!! He he
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #9 Skrevet 14. januar 2014 Da jeg var barn hadde jeg en venn som ble staffet på mange rarer måter. Det var alltid rompa hans det gikk ut over. Han fortalte om alt fra å bli holdt mens foreldrene drysset salt og pepper i baken på han til å få såpebiter puttet inn. Jeg har i ettertid lurt på om dette har vært tilfelle eller om det var fantasien hans. Uansett den gangen trodde vi som barn at dette var en del av oppveksten hans. Det hender fortsatt at jeg ser foreldrene hans og da lurer jeg alltid på om de misshandlet barna sine eller om det bare var min venn som lot fantasien løpe løpsk. Anonymous poster hash: 041bd...ae4
Gjest Julia1984 Skrevet 14. januar 2014 #10 Skrevet 14. januar 2014 Har ingen konkrete episoder, men ser generelt mye rart når det kommer til trafikksikkerhet. Jammen ikke alle som tar deg så alvorlig eller har skjønt det!!
Iiiiik Skrevet 14. januar 2014 #11 Skrevet 14. januar 2014 Jeg var på en butikk og så en mann gi barnet sitt et skikkelig hardt slag i ansiktet. Så ikke hva som hadde skjedd forut for det, men jeg sa til barnet at det så vondt ut og så dumt at pappa tror det er lov å slå barn i Norge. Da svarte sjarmklumpen (faren altså) at ungen fikk faen meg være glad moren hadde fått barn med ham og ikke hjemme i Thailand. "Synes du dette så vondt ut?! I Thailand rævkjører de ungene sine, så dette er da ingenting". Det var på et lite sted dette, så jeg ringte barneverntjenesten og beskrev hva jeg hadde sett. De takket og selv om de ikke sa noe, skjønte jeg at de kjente saken fra før. Da jeg var ca 10 hadde jeg en venninne som var et par år eldre. Faren hennes la henne ned på gulvet, klemte på puppene hennes og sa "Nå har du jammen fått store, deilige brød" og så sleiket han henne i øret. Herregud, jeg syntes han var så ubegripelig ekkel. Da jeg snakket med mamma om det, sa hun at han sikkert bare tullet
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #12 Skrevet 14. januar 2014 Har ikke sett noe ille Anonymous poster hash: df788...e94
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #13 Skrevet 14. januar 2014 Har ikke sett noe særlig sjokkerende egentlig, men så en gang en dame som satte babyen i fanget og ca 4 år gammel gutt usikret i fremsete på tur hjem fra barnehagen. De skulle nok ikke særlig langt, men det kan jo skje ting på korte turer også. Anonymous poster hash: 9c1d6...4ad
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #14 Skrevet 14. januar 2014 Sett noen fike til ungen sin. Jobbet i butikk da, og dette var turister fra England. Var ung, ca 20 år...I dag hadde jeg grepet inn! Anonymous poster hash: 56299...6f7
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #15 Skrevet 14. januar 2014 Da jeg var barn fikk min venninnes lillebror juling eller ris flere ganger mens jeg var der. Faren tok ham opp på et rom i andre etasje, så hørte jeg hyling, klapsing og barnegråt. Den samme faren slo til datteren sin en gang jeg var med dem på hyttetur. En gang i satt jeg på T-banen i Frankrike. En mor prøvde å roe ei lita jente på rundt 2 år, som gråt. Roe=kjefte og be henne holde munn. Da hun bare fortsatte å gråte, hogg moren hardt til henne i lårene med en cola-flaske. Det hjalp jo veldig..... Anonymous poster hash: 9ced5...efb
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #16 Skrevet 14. januar 2014 Da jeg var barn fikk min venninnes lillebror juling eller ris flere ganger mens jeg var der. Faren tok ham opp på et rom i andre etasje, så hørte jeg hyling, klapsing og barnegråt. Den samme faren slo til datteren sin en gang jeg var med dem på hyttetur. En gang i satt jeg på T-banen i Frankrike. En mor prøvde å roe ei lita jente på rundt 2 år, som gråt. Roe=kjefte og be henne holde munn. Da hun bare fortsatte å gråte, hogg moren hardt til henne i lårene med en cola-flaske. Det hjalp jo veldig..... Anonymous poster hash: 9ced5...efb Og forresten. En gang i bil stoppet vi på rødt. I bilen ved siden av satt det to voksne foran og to små barn bak. Begge de voksne dampet og røykte, og det var så tett av røyk der at man nesten ikke kunne se de som satt der. Anonymous poster hash: 9ced5...efb
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #17 Skrevet 14. januar 2014 Det best sjokkerende jeg kommer på i farten var når jeg bodde hjemme å vi hadde besøk av søsteren min å kjæresten hennes. Han har null tolmodighet med barn å forventer at de gjør som han sier. Han ble irritert på ungen deres av en eller annen grunn,å truer barnet med å ta hun under iskaldt vatn idusjen i 10 minutter når de kommer hjem :S Han har så temperament at jeg tviler ikke ett sekund på at han kunne gjort det En annen dag var vi på besøk hjemme oss de. Igjen blir han forbanna på barnet å virkelig kjefter på hun. Hun svarer frekt å går inn på rommet. Han følger etter å du ser tydlig at han er rasende! Vi hører ett høyt smell,som høres ut som at han slår hun,også hører vi at barnet hylskriker! Han påstår at han ikke slo men jeg vet hva jeg hørte! Når han kan gjøre noe sånt når de hadde meg og mamma på besøk,hva faen gjør han da når vi ikke er der å barnet er "ulydig"?? Anonymous poster hash: 6ea16...b91
*SommerFrisk* Skrevet 14. januar 2014 #18 Skrevet 14. januar 2014 Jeg var på stellerommet på et kjøpesenter med vesla en gang. Det sto en annen dame der med ungen sin på ca 1,5 år på stellebordet. Overhørte mora fortelle ungen at hun måtte ligge stille så hun fikk vasket FITTA hennes ordentlig …Mulig det ikke er så sjokkerende, jeg har bare aldri hørt det ordet blitt brukt til en liten unge før…? Hun var ikke sint eller noe, sa det med helt vanlig stemme. Syns det var veldig merkelig. EHH? spy!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #19 Skrevet 14. januar 2014 Sett på at en mor banken ungen sin etter han datt ned fra en kommode han klatret på. Jeg sa klart i fra at slikt var fullstendig uakseptabelt. Makan ! Anonymous poster hash: 97dc9...696
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #20 Skrevet 14. januar 2014 Det best sjokkerende jeg kommer på i farten var når jeg bodde hjemme å vi hadde besøk av søsteren min å kjæresten hennes.Han har null tolmodighet med barn å forventer at de gjør som han sier.Han ble irritert på ungen deres av en eller annen grunn,å truer barnet med å ta hun under iskaldt vatn idusjen i 10 minutter når de kommer hjem :SHan har så temperament at jeg tviler ikke ett sekund på at han kunne gjort det En annen dag var vi på besøk hjemme oss de.Igjen blir han forbanna på barnet å virkelig kjefter på hun.Hun svarer frekt å går inn på rommet.Han følger etter å du ser tydlig at han er rasende!Vi hører ett høyt smell,som høres ut som at han slår hun,også hører vi at barnet hylskriker! :(Han påstår at han ikke slo men jeg vet hva jeg hørte!Når han kan gjøre noe sånt når de hadde meg og mamma på besøk,hva faen gjør han da når vi ikke er der å barnet er "ulydig"?? Anonymous poster hash: 6ea16...b91 Her er dere som tilskuere like skyldige i mishandlingen hvis dere ikke meldte fra til barnevernet. Anonymous poster hash: 6dc05...f87
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #21 Skrevet 14. januar 2014 Da jeg va i Usa så jeg en mor ta av seg sandalen sin og slå til sønnen sin på to år fordi han ikke ville sette seg i trillen. Anonymous poster hash: 8f4d2...70d
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #22 Skrevet 14. januar 2014 Det var ingen som gjorde noe, men jeg så en jente på 4-5 år som turnet i de "gjerdene" som er der man kjøper is og pølser på Ikea. Hun turnet rundt, opp og ned og rundt på disse gjerdene, i kort sommerkjole - uten truse... Alle kunne se hele røropplegget hennes Supertrist å se at ikke foreldrene tok ansvar. Anonymous poster hash: 7fbe8...8dc
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #23 Skrevet 14. januar 2014 Det best sjokkerende jeg kommer på i farten var når jeg bodde hjemme å vi hadde besøk av søsteren min å kjæresten hennes. Han har null tolmodighet med barn å forventer at de gjør som han sier. Han ble irritert på ungen deres av en eller annen grunn,å truer barnet med å ta hun under iskaldt vatn idusjen i 10 minutter når de kommer hjem :S Han har så temperament at jeg tviler ikke ett sekund på at han kunne gjort det En annen dag var vi på besøk hjemme oss de. Igjen blir han forbanna på barnet å virkelig kjefter på hun. Hun svarer frekt å går inn på rommet. Han følger etter å du ser tydlig at han er rasende! Vi hører ett høyt smell,som høres ut som at han slår hun,også hører vi at barnet hylskriker! Han påstår at han ikke slo men jeg vet hva jeg hørte! Når han kan gjøre noe sånt når de hadde meg og mamma på besøk,hva faen gjør han da når vi ikke er der å barnet er "ulydig"?? Anonymous poster hash: 6ea16...b91 Du må jo melde til barnevernet?? Er ikke dette hjemme hos din søster? Du er like "medskyldig" i barnemishandling hvis du ikke melder dette.....!! Anonymous poster hash: 5e49f...2ac
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #24 Skrevet 14. januar 2014 Det var ingen som gjorde noe, men jeg så en jente på 4-5 år som turnet i de "gjerdene" som er der man kjøper is og pølser på Ikea. Hun turnet rundt, opp og ned og rundt på disse gjerdene, i kort sommerkjole - uten truse... Alle kunne se hele røropplegget hennes Supertrist å se at ikke foreldrene tok ansvar. Anonymous poster hash: 7fbe8...8dc Huff da, når en turner slik, kan jeg tenke meg at hun viser ekstra mye. Når så mye er sagt, her jeg bor, er det ikke uvanlig at barn på den alderen leker nakne på badestranden, men det føler jeg er litt anerledes. Anonymous poster hash: 041bd...ae4
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #25 Skrevet 14. januar 2014 Har heldigvis ikke sett så mye jeg synes er sjokkerende.Men de tingene jeg reagerer på er folk som røyker ved siden av barnevogna, i huset eller i bilen med barna sine.Har noen i familien som drar ungene sine i ørene når de er umulige, det liker jeg ikke.Kjenner til ei annen som satt sin 12 mnd gml jente i time-out og holdt på i 4 timer, det kunne aldri falt meg inn. Anonymous poster hash: 6ffdc...d95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå