Gå til innhold

Noen som har pusset opp bad i det siste? (Totaloppussing)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kostet det og hvor stort er det?

Vi trenger oppussing av to bad, begge ca 4-6 m2. Lurer veldig på hvor mye det vil komme på.

Anonymous poster hash: 25fc3...f77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har gjort det :) var vel på ca 5-6 kvm.

Reiv ALT! Nye plater og fliser på vegg og gulv, ny do, ny vask, varmekabler på gulv, dusj fikk vi(kabinett m et lite badekar i bunn) samboeren gjorde alt selv, så kom på ca 15000 kr.

Nå handla vi fliser og sånn på megaflis når det var 29 kr/kvm.

Ble veldig bra :)

Anonymous poster hash: 0cf09...322

Skrevet

Vi gjør det nå:) Vi har også rivd alt og gjør det meste selv. Det som må gjøres av håndtverkere henter vi inn folk til. Men vi får også mye billig gjennom jobben til mannen. Rommet er 6 kavdrat.

Varmekabler kostet ett par-tre tusen. 

Avrettningsmasse på gulvet ble nærmere tusenlappen tror jeg. 

Ny membran gjennom firma 5000kr + mva

Wedi våtromsplater 3000kr, gjennom jobben til mannen.

Fliser fra bergersen 13 000, dette var med 40%rabatt gjennom jobben til mannen. (Dette inkluderer 4 kvadrat med 5*5 flis til 1000kr kvadraten.)

Vegghengt toalett hadde vi liggende, så det var gratis.

Materialer/treverk til kassen til toalettet aner jeg ikke hva kostet, men det var ikke så dyrt.

Nytt tak, trepanel 1500kr + maling til taket

Noe elektrikerarbeid ifbm varmekabler aner jeg ikke, men det ble gjort av firma. 

Boblebadekar 15 000kr, det er kjøpt til innkjøpspris gjennom jobben til mannen. Tror det koster rundt 40 000kr i butikk. 

Dusjvegg til badekaret, sikkert 1-2000kr.

Også må du såklart ha armaturer. Svigerfar hadde også dette liggende som vi skal bruke til badekaret. Når jeg sjekka prisen på dette kostet det 6000kr i innkjøpspris. Aner ikke hva dette koster i butikk. Vi må forsåvidt kjøpe til vasken, men det blir også til innkjøpspris, og vesentlig billigere;)

Så skal vi ha spotter i taket, det aner jeg ikke pris på enda. 

Så kommer baderomsinnredning. Det har vi ikke bestemt oss for enda, men det får vi også kjøpt til innkjøpspris, men blir nok fort noen tusen der likevel. Skal ha 120 innredning + høyskap. Men innredning får du på ikea helt nede i tusenlappen om du vil ha det billig. 

Så skal vi ha ny dør til rommet, ca 1500 inkl lister.

Kan være lurt  bytte ut rør i samme slengen. Men dette hadde svigerfar liggende så der har vi ikke hatt noe utgifter.

Tror jeg har fått med det meste da. 

Så vi havner vel på ca 50-65 000 på badet, og da har vi gjort det meste selv. Skal man ha firma til å gjøre jobben vil det fort havne på 200 000 for 4-6 kvadrat, om ikke noe mer. Kommer såklart an på hva du skal gjøre.

Pusset også opp et bad på noen få kvadrat selv de vi bodde før, det kostet ca 10 000, men da brukte vi baderomsplater, og siden rommet var vesentlig mindre kunne vi ikke ha så store møbler, ergo mye billigere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...