Fru Ugle Skrevet 13. januar 2014 #2 Skrevet 13. januar 2014 ?????? Du må nok fortelle LITT mer....!!!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #3 Skrevet 13. januar 2014 Jeg er ingen pedagogisk retning. Følger nok ikke en pedagogisk retning som mor heller. Synes det er for tett mellom dem som vil at andre skal gjøre oppgavene deres for dem... Anonymous poster hash: 40727...a0b
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #4 Skrevet 13. januar 2014 ?????? Du må nok fortelle LITT mer....!!! her er spørsmålet. Hvilken pedagogisk retning representerer du? Gi eksempler. Anonymous poster hash: c0529...d47
Gustav Klitt Skrevet 13. januar 2014 #5 Skrevet 13. januar 2014 Fikk meg til å tenke på noe jeg så på failblog. En jente i tenåra som poster: noen som kan hjelpe meg? Jeg skal skrive oppgave om de mulige årsakene til at vår generasjon av ungdommer forventer at alt skal komme til dem, uten at de trenger å jobbe for det. Kom med gode kilder, obs obs, de MÅ være basert på empiri! Takk! Lykke til med oppgaven, HI :-)
Magia Skrevet 13. januar 2014 #6 Skrevet 13. januar 2014 Fikk meg til å tenke på noe jeg så på failblog. En jente i tenåra som poster: noen som kan hjelpe meg? Jeg skal skrive oppgave om de mulige årsakene til at vår generasjon av ungdommer forventer at alt skal komme til dem, uten at de trenger å jobbe for det. Kom med gode kilder, obs obs, de MÅ være basert på empiri! Takk! Lykke til med oppgaven, HI :-) Hahaha. Fantastisk!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #7 Skrevet 13. januar 2014 takk for svar frekke folk. Anonymous poster hash: c0529...d47
Fru Ugle Skrevet 13. januar 2014 #8 Skrevet 13. januar 2014 Min ped retn. er ros og oppmuntring, bestemt nei og konsekvente handlinger ut fra hva jeg sier jeg skal gjøre overfor barnet mitt. Ellers Marte Meo: felles fokus, følger det barnet gjør /ser og dele opplevelser på barnets premisser
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #9 Skrevet 13. januar 2014 Litt lite å ta tak i ut fra hva du skriver. De fleste pedagoger følger sjeldent en pedagogisk retning, men blir influert av forskjellige. Nå finnes det drøssevis av pedagoger. Vanskelig å ta for seg med få ord. Maslow - behovspyramiden. Basale behov må dekkes for at utvikling kan skje. Piget - konstuktivismen, assimilasjon og akkomodasjon. Vygotsky - den proksimale sone. Læring skjer på et nivå som er litt høyere enn det man befinner seg på. Pavlov - behaviorismen, klassisk betinging Freud - Utviklingspsykologi Erikson - Psykososiale stadier Eller de offentlige skolene versus steiner, montessori ? Mener du kanskje hvordan jeg er mot barna mine? Jeg prøver å være konsekvent, gi de mestringsfølelse, være oppmuntrende, en trygg person, hjelpe de til å bli selvstendige. Vet ikke hva slags pedagogikk det faller under. Men en god blanding av de ovenfornevnte med flere er det i alle fall. Jeg har nok ikke noe bevisst forhold til pedagogikk i hjemmet. Anonymous poster hash: 745ba...9d0
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #10 Skrevet 13. januar 2014 Takk for svar kjære deg. Ja jeg mente åsen du er mot barna Anonymous poster hash: c0529...d47
januarbaby012 Skrevet 13. januar 2014 #11 Skrevet 13. januar 2014 Min ped retn. er ros og oppmuntring, bestemt nei og konsekvente handlinger ut fra hva jeg sier jeg skal gjøre overfor barnet mitt. Ellers Marte Meo: felles fokus, følger det barnet gjør /ser og dele opplevelser på barnets premisser Mange takk for svar kjære Fru Ugle og anonym #8 ! Hi
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #12 Skrevet 13. januar 2014 Litt lite å ta tak i ut fra hva du skriver. De fleste pedagoger følger sjeldent en pedagogisk retning, men blir influert av forskjellige. Nå finnes det drøssevis av pedagoger. Vanskelig å ta for seg med få ord. Maslow - behovspyramiden. Basale behov må dekkes for at utvikling kan skje. Piget - konstuktivismen, assimilasjon og akkomodasjon. Vygotsky - den proksimale sone. Læring skjer på et nivå som er litt høyere enn det man befinner seg på. Pavlov - behaviorismen, klassisk betinging Freud - Utviklingspsykologi Erikson - Psykososiale stadier Eller de offentlige skolene versus steiner, montessori ? Mener du kanskje hvordan jeg er mot barna mine? Jeg prøver å være konsekvent, gi de mestringsfølelse, være oppmuntrende, en trygg person, hjelpe de til å bli selvstendige. Vet ikke hva slags pedagogikk det faller under. Men en god blanding av de ovenfornevnte med flere er det i alle fall. Jeg har nok ikke noe bevisst forhold til pedagogikk i hjemmet. Anonymous poster hash: 745ba...9d0 Mange takk for svar kjære Fru Ugle og anonym #8 ! Ja jeg mente Åsen du elr dere er mot barna. Hi Anonymous poster hash: c0529...d47
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #13 Skrevet 14. januar 2014 Litt lite å ta tak i ut fra hva du skriver. De fleste pedagoger følger sjeldent en pedagogisk retning, men blir influert av forskjellige. Nå finnes det drøssevis av pedagoger. Vanskelig å ta for seg med få ord. Maslow - behovspyramiden. Basale behov må dekkes for at utvikling kan skje.Piget - konstuktivismen, assimilasjon og akkomodasjon. Vygotsky - den proksimale sone. Læring skjer på et nivå som er litt høyere enn det man befinner seg på.Pavlov - behaviorismen, klassisk betinging Freud - UtviklingspsykologiErikson - Psykososiale stadier Eller de offentlige skolene versus steiner, montessori ? Mener du kanskje hvordan jeg er mot barna mine?Jeg prøver å være konsekvent, gi de mestringsfølelse, være oppmuntrende, en trygg person, hjelpe de til å bli selvstendige. Vet ikke hva slags pedagogikk det faller under. Men en god blanding av de ovenfornevnte med flere er det i alle fall. Jeg har nok ikke noe bevisst forhold til pedagogikk i hjemmet. Anonymous poster hash: 745ba...9d0 Førskolelærer??! Er de gamle traverne fremdeles aktuelle i utdannelsen, eller har du noen år på baken som meg...? Anonymous poster hash: 11894...c97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå