Gå til innhold

Får ikke jeg vel mye i OS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller hva er full OS? (overganstønad)

Jeg jobber 50%, får 10500 kr netto utbetalt, så får jeg også 50% AAP på ca 6000/6500 kr utbetalt, og så får jeg også 8900 kr i OS netto utbetalt?

Har sendt INN alle papirer om lønnslipp osv som de krevde....klager ikke altså, men dette utgjør jo mye mer enn jeg trodde..........

Anonymous poster hash: 45b2d...efe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelpes... Og folk klager på uføre...

Anonymous poster hash: 4d6eb...fe7
Skrevet

Eller hva er full OS? (overganstønad) Jeg jobber 50%, får 10500 kr netto utbetalt, så får jeg også 50% AAP på ca 6000/6500 kr utbetalt, og så får jeg også 8900 kr i OS netto utbetalt? Har sendt INN alle papirer om lønnslipp osv som de krevde....klager ikke altså, men dette utgjør jo mye mer enn jeg trodde.......... Anonymous poster hash: 45b2d...efe

Det høres mye ut. Ville ringt nav og dobbeltsjekket. Kjipt om det har skjedd en feil ogdu må betale tilbake senere.

Anonymous poster hash: 77003...4e0

Skrevet

Skjønner hvor skattepengene mine går....

Anonymous poster hash: fb302...052

Skrevet

Du har mer utbetalt enn meg som jobber 100%, har 5 års utdannelse og flere års erfaring..

Anonymous poster hash: d6dd1...fe6

Skrevet

Hjelpes... Og folk klager på uføre...

Anonymous poster hash: 4d6eb...fe7

Jeg får også 3200 kr i barnetilsyn ser jeg nå, trodde ikke jeg fikk det jeg?? Siden far betaler mye barnebidrag, men det går kanskje ikke etter x sin inntekt? Jeg er ikke ute etter å skryte, tok meg 2 mnd bare å søke om barnetilsyn og os, trodde ikke jeg fikk innvilget det siste.............

Skrevet

Eller hva er full OS? (overganstønad) Jeg jobber 50%, får 10500 kr netto utbetalt, så får jeg også 50% AAP på ca 6000/6500 kr utbetalt, og så får jeg også 8900 kr i OS netto utbetalt? Har sendt INN alle papirer om lønnslipp osv som de krevde....klager ikke altså, men dette utgjør jo mye mer enn jeg trodde.......... Anonymous poster hash: 45b2d...efe

Det høres mye ut. Ville ringt nav og dobbeltsjekket. Kjipt om det har skjedd en feil ogdu må betale tilbake senere.

Jeg var nede å leverte riktig lønnslipp, så forstår ikke helt hva jeg kan ha gjort feil. Lønnslippen er riktig, er ikke jeg som regner ut hvor mye jeg skal få, men.

HI

Skrevet

Så du får, med dobbelt barnetrygd, ca 37 000 + barnebidrag utbetalt i måneden og jobber bare 50%....

Anonymous poster hash: 6a9f9...092

Skrevet

Så du får, med dobbelt barnetrygd, ca 37 000 + barnebidrag utbetalt i måneden og jobber bare 50%....

Har ikke regnet på det, men tror ikke jeg får så mye? Får også 7000 kr i bidrag fra far da + hjelpestønad 1100 kr.

HI

Skrevet

Det høres mye ut. Ville ringt nav og dobbeltsjekket. Kjipt om det har skjedd en feil ogdu må betale tilbake senere.Anonymous poster hash: 77003...4e0

Jeg var nede å leverte riktig lønnslipp, så forstår ikke helt hva jeg kan ha gjort feil. Lønnslippen er riktig, er ikke jeg som regner ut hvor mye jeg skal få, men. HI Anonymous poster hash: 45b2d...efe
Poenget mitt var: Det spiller ingen rolle om det er du eller nav som har gjort en feil, det er du som må betale evt.feilutbetalte penger tilbake. Derfor ville jeg vært føre var og sjekket med nav. Du kan selvsagt gjøre akkurat som det passer deg.

Skrevet

Jeg får 5300 kr i aap, så der regnet jeg feil gitt.

HI

Skrevet

Feil fra meg, 30 750 skulle det stå :-)

Men når jeg summerer alt så blir det 38 850

Det er MYE penger

Skrevet

Det høres mye ut. Ville ringt nav og dobbeltsjekket. Kjipt om det har skjedd en feil ogdu må betale tilbake senere.Anonymous poster hash: 77003...4e0
Jeg var nede å leverte riktig lønnslipp, så forstår ikke helt hva jeg kan ha gjort feil. Lønnslippen er riktig, er ikke jeg som regner ut hvor mye jeg skal få, men. HI Anonymous poster hash: 45b2d...efe
Poenget mitt var: Det spiller ingen rolle om det er du eller nav som har gjort en feil, det er du som må betale evt.feilutbetalte penger tilbake. Derfor ville jeg vært føre var og sjekket med nav. Du kan selvsagt gjøre akkurat som det passer deg.

Ok, men hva er full OS?

Hvordan kan de kreve at man skal betale tilbake noe de regner ut? Er jo de som har regnet ut os etter min inntekt, ikke jeg;)

Skrevet

Feil fra meg, 30 750 skulle det stå :-)

Men når jeg summerer alt så blir det 38 850

Det er MYE penger

Blir mindre etter sommeren, da løper AAP mine ut, satser på jeg klarer mer jobb da:)

Skrevet

Tror jeg skal gå fra mannen og bli uføretrygdet.. Jeg håper NAV har gjort feil her... De kaster jo tydeligvis penger etter deg!

Skrevet

Ganske sikker på at du får for mye ja!

Ok, jeg får ringe til NAV da en dag.

Husker jeg fikk brev om at jeg IKKE fikk OS før jeg hadde levert inn lønnslipp, og når jeg gjorde det fikk jeg utbetalt straks etter...så rart at de regner feil, jeg har da ikke peiling hvordan de regner ut!

takk for svar:)

Skrevet

Tror jeg skal gå fra mannen og bli uføretrygdet.. Jeg håper NAV har gjort feil her... De kaster jo tydeligvis penger etter deg!

Ja, gjør det. Lurt!

Dust...

HI

Skrevet

Eller hva er full OS? (overganstønad) Jeg jobber 50%, får 10500 kr netto utbetalt, så får jeg også 50% AAP på ca 6000/6500 kr utbetalt, og så får jeg også 8900 kr i OS netto utbetalt? Har sendt INN alle papirer om lønnslipp osv som de krevde....klager ikke altså, men dette utgjør jo mye mer enn jeg trodde.......... Anonymous poster hash: 45b2d...efe

Jeg var nede å leverte riktig lønnslipp, så forstår ikke helt hva jeg kan ha gjort feil. Lønnslippen er riktig, er ikke jeg som regner ut hvor mye jeg skal få, men. HI Anonymous poster hash: 45b2d...efe

Ok, men hva er full OS?

Hvordan kan de kreve at man skal betale tilbake noe de regner ut? Er jo de som har regnet ut os etter min inntekt, ikke jeg;)

Det spiller ingen rolle! Hvis de har regnet feil og du har fått for mye utbetalt så må du betale tilbake det du har fått for mye brutto, altså du må betale tilbake det du har fått på konto pluss det som er trukket i skatt.

Jeg synes dette høres altfor mye ut, og helt ærlig så håper jeg ikke at dette er rett. Det et helt sykt at man som alenemor og kun jobber 50% kan få så mye.

Anonymous poster hash: d43bc...5c9

Skrevet

Stemmer det. Fikk selv 8900 i os og hadde 12.000 i AAP. Full Os er vel 14.000?

Anonymous poster hash: 6a22d...64f
Skrevet

Ja dette høres veldig mye ut.Mulig det er feil.hADDE RINGT Å DOBBELT SJEKKET.

Anonymous poster hash: bee34...01f
Skrevet

Ganske sikker på at du får for mye ja!

Ok, jeg får ringe til NAV da en dag.

Husker jeg fikk brev om at jeg IKKE fikk OS før jeg hadde levert inn lønnslipp, og når jeg gjorde det fikk jeg utbetalt straks etter...så rart at de regner feil, jeg har da ikke peiling hvordan de regner ut!

takk for svar:)

dersom dette var første utbetaling kan det hende du har fått noe etterbetalt? Hvis ikke ville jeg dobbeltsjekket i morgen tidlig. Nav driter i hvem som har gjort feilen, har du fått for mye må det betales tilbake i sin helhet. ..

Skrevet

Det kan godt hende at du får mye utbet den første gangen, hvis stønadsperioden er mer enn en mnd. (etterbetaling). Full os er 13000 ca. Nav regner nok ikke feil. Ring og spør hvor mye du vil få utbet neste mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...