Gå til innhold

Noen som har tips mot tregt internett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Internett på laptopen min er så tregt! Jeg har oppdatert alle oppdateringer, jeg har lastet ned fixit fra Microsoft og jeg har tømt maskinen for midlertidige filer.

Alt annet på laptopen går greit, bilder og filer blir åpnet raskt og den jobber helt greit. Nettet på mobilen og nettbrettet til mannen går fint når det er koblet opp mot hjemmenettet, men på dataen er jeg heldig om jeg får betalt regninger for jeg detter bare ut av nettbanken pga. tidsavbrudd.

Sist den var omtrent like treg lastet jeg ned den nye Internet Explorer. Men når jeg har gjort det nytter jo ikke dette heller..

Noen som har flere tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er mobilt bredbånd hjelper det å betale for en større nedlastningsmengde pr måned, for de dyrere pakkene går også mye fortere.

Ellers så kan det være noe med dekningen akkurat der du sitter.

Anonymous poster hash: d1c83...b93
Skrevet

Må nok vurdere abonnementet ditt.

Og ikke bruk internet explorer. Den er treg og lite trygg.

Bruk Chrome, Opera eller Firefox. Min favoritt er Chrome, siden den er rask og trygg.

Anonymous poster hash: ddea8...8b3
Skrevet

Dette har skjedd nå de siste dagene. Har vært helt fint før. Har lyse bredbånd og alt har fungert fint lenge, men nå de siste dagene har det blitt grusomt. Det er full dekning. Og tregheten gjelder alle internett greiene, chrome, Mozilla og IE.

Skrevet

Dette har skjedd nå de siste dagene. Har vært helt fint før. Har lyse bredbånd og alt har fungert fint lenge, men nå de siste dagene har det blitt grusomt. Det er full dekning. Og tregheten gjelder alle internett greiene, chrome, Mozilla og IE.

Har dere passord på nettet?

Om du har Windows, har du bedt den sjekke internettilkoblingen? Den reparerer om noe er galt.

Kan være en IP-konflikt, da vil den rette opp i dette.

Skrevet

Dersom du ikke har gjort det allerede så bør du ta en virusscan.

Anonymous poster hash: 4e000...54d

Anonymous poster hash: 4e000...54d

Skrevet

Nå har jeg bedt den reparere

Om du har Windows, har du bedt den sjekke internettilkoblingen? Den reparerer om noe er galt.

Nå har jeg bedt dataen fikse nettverkstilkoblingen. Men den fant ingen feil.

Skrevet

Har tatt virusskann og heller ingen resultater her.

Kan det være at problemet ligger hos Lyse som er leverandør? Kan jeg sende en mail og spør om det er noe de kan sjekke? Det er kjempeirriterende! Og langt i fra det jeg er vandt med, og som noen nevner, betaler for.

Skrevet

Jeg har passord ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...