Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #1 Skrevet 13. januar 2014 Jeg har siden jeg var tenåring tenkt at mine framtidige fødsler kommer til å gå raskt, fordi jeg har timeglass form, altså brede hofter. Og begge gangene har fødslene gått fint, 6 timer første og 2 timer andre. Trykkfasen har varte bare 1-2min med begge. Har dere med brede hofter også hatt lette fødsler? Anonymous poster hash: 5d9ef...d9f
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #2 Skrevet 13. januar 2014 Nei. Trykka også i 1.5 time. Anonymous poster hash: 52bcd...5e8
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #3 Skrevet 13. januar 2014 Med nr 1 ble jeg igangsatt helt umoden. Brukte 2 døgn på åpningsfasen. Hadde 2 cm helt inntil 3 timer før fødsel. Men presset ut ungen på 4 pressrier da:) Med nr 2 tok det 5 timer fra første rie til han var ute. Brukte bare 5-6 min på å presse han ut. I følge kommunal jordmor hadde jeg en typisk fødekropp og måtte dra hjemmefra (50 min til sykehuset) nesten med en gang jeg kjente rier. Anonymous poster hash: dfed0...d5c
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #4 Skrevet 13. januar 2014 Tror ikke det har sammenheng.. trykket i over en time begge ganger... Anonymous poster hash: 451cf...8a5
☆☆☆ Skrevet 13. januar 2014 #5 Skrevet 13. januar 2014 Trykte i over ein time med første, trengte hjelp av vakuum med andre.
ærlig talt Skrevet 13. januar 2014 #6 Skrevet 13. januar 2014 Mine "fødehofter" er bare til pynt. For trangt bekken gjorde at jeg måtte ha ks på begge guttene mine
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #7 Skrevet 13. januar 2014 Nei, jeg har brede hofter. Følte på meg hele tiden at noe var galt under fødselen og spurte jordmor flere ganger om det var mulighet for at babyen kunne sitte fast oppi der, siden det ikke var noen fremgang. Fjerde gangen jeg spurte lo(!) jordmoren lettere hånlig og gjorde tegnet for timeglass med hendene mens hun sa "Se på deg jente, ungen sitter ikke fast med de hoftene der!!". Ungen satt fast. Og måtte gjenopplives. Svigerinnen min har ikke hofter og fødte som bare det. 3 timer og ungen var ute uten noen komlikasjoner. Hoftestørrelse har ingenting å si. Anonymous poster hash: e4abe...21c
Altiboks Skrevet 13. januar 2014 #8 Skrevet 13. januar 2014 Pressa i over 1.5 timer første gang, men det har gått raskt unna med de andre to. Fødslene har ellers vært veldig lett.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #9 Skrevet 13. januar 2014 Kort åpningsfase men trykket i 2 timer før ungen måtte ut ved hjelp av vakum. Mens ei jeg kjenner som ikke har hofter i det hele tatt og fint kan handle klær i str 12-14 år på barneavd. trykket ut sitt barn på tre press. Alle er forskjellige. Anonymous poster hash: 72218...06a
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #10 Skrevet 13. januar 2014 Jeg har ikke brede hofter, men timeglass fassong. Men er veldig slank og nett, men fødte lett. En vennnne av meg har super brede hofter, hun måtte ha KS pga bekkenet. Anonymous poster hash: 2bf9a...578
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå