Gå til innhold

inspirert ang permisjon fra skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det har vært mange tråder i det siste ang permisjon fra skolen.

Om jeg har forstått det riktig, har de fleste skolene har en grense på to uker, før man mister skoleplassen.

Hvordan blir det da med de barna som for eksempel har astma, og har lengre bahandlings turer (4-12 uker) til "syden" ?  Mister de også skoleplassen sin, eller blir blir det noe helt annet siden det går via rikshospitalet?

Anonymous poster hash: d8cb2...e72
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De blir så vidt jeg vet overført til den norske skolen der de er og står formelt uten skoleplass når de kommer tilbake.

Anonymous poster hash: cbaac...d73

Skrevet

Da skriver foreldrene barna ut fra skolen i de aktuelle ukene, har hjemmeundervisning, og skriver dem inn igjen når de kommer hjem.

Anonymous poster hash: 6957b...f29

Skrevet

Det er ikke sånn at skolene ikke gir permisjon uansett, men de gir ikke permisjon fordi man skal på ferie. En behandlingsreise er ikke en ferie og med en anbefaling av lege, så vil jeg tro at det ikke er noe problem å få det godkjent. Hvis det er et problem, så syns jeg skolen begynner å bry seg med ting de ikke har noe med. Et barn som trenger en behandlingsreise bør ikke risikere å bli satt på en annen skole når det kommer tilbake igjen, noe som i enkelte skolekretser kan være resultatet av å miste skoleplassen.

Anonymous poster hash: 1d0dc...242
Skrevet

Da skriver foreldrene barna ut fra skolen i de aktuelle ukene, har hjemmeundervisning, og skriver dem inn igjen når de kommer hjem.

Anonymous poster hash: 6957b...f29

Barnet vil i dette tilfelle gå på den norske skolen på gran Canaria,

Hun er hardt rammet av astma og atopisk eksem, og tåler ikke den norske vinteren.

går siste året på barnehagen, så dette med permisjon har ikke vært et tema enda

hi

Anonymous poster hash: d8cb2...e72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...