Gå til innhold

Når kan jeg teste meg om jeg er blitt gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde 1. dags mens 22. desember. Det er flaut å innrømme det, men jeg kjenner ikke min egen menssyklus. (Jeg er 35 år....) Hvor lang syklus er det mest vanlig å ha? Når kan jeg forvente mens og når kan jeg teste? (Tester sa inntil 4 dager før forventet mens).

Anonymous poster hash: 6e198...73d

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vanlig er vel 28 dager, så da kan du begynne å telle :-)

Skrevet

til helga kan du teste :)

Anonymous poster hash: d48c9...377
Skrevet

Gjennomsnittlig syklus er 28 dager, så med det utgangspunktet har du forventet mens ca 19 jan. Men man vet jo aldri om du ikke har oversikt, mange har lengre eller kortere syklus, men de fleste har 14 dager lutealfase (tiden fra EL til mens), så dersom du vet når du har/hadde eggløsning er det enda lettere å beregne, iallfall sånn ca. Men anbefaler jo å forsøke å få oversikt over syklusen din, iallfall om du enten ønsker å bli gravid, eller helst vil unngå det. 

Skrevet

Gjennomsnittlig syklus er 28 dager, så med det utgangspunktet har du forventet mens ca 19 jan. Men man vet jo aldri om du ikke har oversikt, mange har lengre eller kortere syklus, men de fleste har 14 dager lutealfase (tiden fra EL til mens), så dersom du vet når du har/hadde eggløsning er det enda lettere å beregne, iallfall sånn ca. Men anbefaler jo å forsøke å få oversikt over syklusen din, iallfall om du enten ønsker å bli gravid, eller helst vil unngå det.

Vi ønsker å få flere barn og tenker å planlegge det litt mere denne gang. Jeg blir veldig lett gravid og de to forrige gangene så ble jeg gravid med en gang...

Da tror jeg at jeg prøver en test nærmere helgen. Takk for svar!

Skrevet

Et lite spørsmål til - jeg pleier å ha mørk utflod opp til 3 - 4 dager før rødt mensblod kommer. Regnes 1. dags mens fra det kommer rødt blod?

HI

Skrevet

Litt usikker, men mener man regner første dag den dagen man får full blødning. Kommer nok lit an på mengde og varighet vil jeg tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...