Gå til innhold

Trenger hjelp. Skal til lege igjen i morgen... Hva kan gjøres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en kraftig overtråkk for over 4 mnd siden.

Har blitt langt i fra bra. Det stikker så det kjennes ut som om jeg blir knivstukket i beinet mange ganger om dagen.

Tatt 2 røntgen, ingen brudd.

Skal til ortoped igjen i morgen. Sist for en mnd siden sa han bare at jeg hadde røket to leddbånd, måtte gå med skinne på lengre turer og avvente til april.

Jeg måtte bestille meg ny time. Kanikke være mulig at det skal gjøre så vondt??

Det er fortsatt hoven med en stor kul ved vristen. Det er blitt gradvis stivere. Verker KONSTANT!

Er det virkelig ingen hjelp å få i morgen så blir jeg offisiellt gal!

Noen med erfaringer??

Anonymous poster hash: c5790...065
Skrevet

Når jeg går ute, så bare knekker beinet sammen, mange ganger hver dag:(

Skrevet

Huff! Høres ikke greit ut! Har selv strukket et leddbånd, tok minst 8 måneder før det var helt bra igjen.

Men jeg hadde IKKE kul eller noe, man kunne ikke se det på utsiden... Og vil ikke beskrive smertene slik du gjør heller...

Det er ikke alt man kan se på røntgen. Mitt var i kneet, og måtte til MR for å sjekke hva det var. Røntgen hadde ikke vist noe.

Anonymous poster hash: d133e...18e
Skrevet

Ta deg en tur til en kiropraktor som er dyktig på å behandle føtter (det er ikke alle som er like gode på det).

Et sånt overtråkk kan også føre til at du får låsninger i noen av fotknoklene. Legene kan sjeldent kjenne det og det vil ikke vises på røntgen.

Eksempelvis så falt jeg tidligere i høst og bare slo ankelen/foten. Ingen hevelse overhodet. Likevel en god del smerter i etterkant. Ingen skade på knokler, leddbånd eller muskler. Men derimot en kjempelåsning. Et par ganger hos kiropraktor fikk meg smertefri igjen :)

Hvis du har fått en annen mekanisk bevegelse i fot/ankel pga låsninger etter overtråkket så vil leddbåndskaden din heles tregere pga redusert sirkulasjon.

Verdt et forsøk. Hvis du bor i Oslo-området kan jeg anbefale en som er god på det.

Hvis en kiropraktor heller ikke finner ut av det så regner jeg med at du vil bli sendt til MR.

Anonymous poster hash: 96ef0...2c5
Skrevet

Hvor mange leddbånd er det der?

Er det ikke mulig med operasjon?

Anonymous poster hash: 6df70...fc9
Skrevet

Takk for svar dere.

Men, han her ortopeden er ekspert og jobber på idrettsklinikken da?

han sa han fikk frysninger når han så bildene.

Aner ikke, men han sa ihvertfall at to av leddbåndene var røket helt av og at jeg ikke hadde stabilitet i ankelen.

Men, kan det være sånn at en skal ha slike smerter så¨lenge etter??

Det stikker og verker hele tiden, dag ut og dag inn. Blir koko snart!

Aner ikke hva han sier i morgen, eller om det er noe å gjøre.-(???

Beinet blir stivere og stivere for hver dag. Spesiellt om morgen og etter jeg ikke har bevegd på det på ei stund.

Blææææ!

Skrevet

Takk for svar dere.

Men, han her ortopeden er ekspert og jobber på idrettsklinikken da?

han sa han fikk frysninger når han så bildene.

Aner ikke, men han sa ihvertfall at to av leddbåndene var røket helt av og at jeg ikke hadde stabilitet i ankelen.

Men, kan det være sånn at en skal ha slike smerter så¨lenge etter??

Det stikker og verker hele tiden, dag ut og dag inn. Blir koko snart!

Aner ikke hva han sier i morgen, eller om det er noe å gjøre.-(???

Beinet blir stivere og stivere for hver dag. Spesiellt om morgen og etter jeg ikke har bevegd på det på ei stund.

Blææææ!

Jeg har til gode å møte en lege som tar hensyn til låsninger i foten - heller ikke spesialister, og heller ikke de med spesialitet i idrett. Unntaket med disse er at de ofte har lettere for å samarbeide med f.eks. kiropraktorer, men veldig varierende fra lege til lege.

At du blir stivere er ikke så rart, for du er nok blitt veldig mye stivere i muskulaturen i hele leggen.

Som sagt, bor du i Oslodistriktet eller Vestfold, så kan jeg anbefale gode kiropraktorer på dette.

Anonymous poster hash: 96ef0...2c5

Skrevet

Jeg hadde skikkelig vondt i foten i over 1 år, med stilling og verk. Nå er det gått to år siden og ankelen er veldig stiv. Sliter når jeg skal gå på ski.

Hvordan rtg har du tatt? Ved MR kan de se de helt små beina inni ankelen og se om der kan være fraktur der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...