Gå til innhold

Diagnostisering - ikke så lett?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått påvist PCO på UL. Tok deretter en del blodprøver, men han sier at han ikke kan konkludere med at jeg har, eller ikke har PCOS ut fra disse.. Bah.. Dette er 3 gangen jeg prøver å utredes for PCOS, men jeg får aldri noe svar føler jeg..

FIkk noen svar over telefon, (jeg er 29 år). Det var at AMH var på 33 og s-progesteron på 17 (enten CD 21 eller 24). Noe som var litt lite syns han. Men, det var vanskelig å si noe om det også..

Så jeg skulle bare komme tilbake om jeg ikke hadde blitt gravid innen 6 mnd. Har prøvd 6 mnd nå. 

Altså, er det så mye hokuspokus å finne ut om en har PCOS?

Jeg hadde BMI på 31 - tok en gastric sleeve, og har etter mange år landet på en BMI på 25

Har hatt veldig mye voksenkviser - gått på 3 sterke kurer (isotretoinin klarer ikke skrive det der) som jeg fikk av hudlege, har fortsatt lite, men noen kviser.

Hatt mannlighåravfall, vær VELDIG tynn i håret - bedret seg etter mange år på diane, i tilegg til å ha ganske kort hår.

Så altså, NÅ har jeg ikke disse typiske symptomene lenger - men det er jo fordi jeg har "fikset" alt med de midler jeg har fått tak i :P

har forresten ikke uregelmessige sykluser lenger da. Men, vil han ikke kunne si om jeg har det uansett da? 

Åååå, ble langt dette.. Men jeg må vel bare slå meg til ro med at jeg ikke kan få et  skikkelig svar da.

Anonymous poster hash: 5b988...a14
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144111665-diagnostisering-ikke-s%C3%A5-lett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 5 uker senere...

jeg var hos privat gyn i dag og fikk påvist pco. cyster på eggstokkene. Spurte hun om det var mange,  hun sa ikke ekstremt mange men nok at det var unormalt, dermed pco. I tillegg har jeg uregelmessige menstruasjon (40-70) dager. Har tempet over et år og ser jeg har eggløsning, men sjeldent :/ Hun kunne ikke enda si om jeg hadde bare pco eller pcos, har tatt prøver, men må vente på resultatene. 

Jeg sliter ikke med kviser eller uønsket hårvekst, men 10 kg for mye :/

Anonymous poster hash: 0f78e...a01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...