Gå til innhold

Jenta mi går i 1. klasse. Hun går OFTE alene. Når hun prater om det er det med tårer i øynene. MEN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men når jeg sier vi kan invitere andre som går alene (jeg kjenner til flere som går alene) så vil hun IKKE det. Særlig ei søt jente som alltid går alene, moren hennes er helt fortvilet... (det jeg jeg og da), hun kunne jeg invitert med hjem hver dag... men min jente vil ikke. Hun nekter! 

Mi leker alltid med noen i løpet av en dag, men så er det friminutter hun ikke finner noen å leke med sier hun. 

Har tatt det opp med klasseforstander, men hun sier mi "velger" gå alene fordi hun ikke vil leke det de andre leker. Skjønner jo hun må gå alene da, alle andre kan jo ikke bare gjøre det mi vil...

Åhhhrrr... men skal jeg bare invitere... eller skal jeg høre på min 6åring?

Anonymous poster hash: 7bd36...37c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problemstilling her. Har ventet med å invitere, men i dag ble hun og jeg enig om å sende invitasjon. Dette er noe vi har pratet om siden oktober. Med min nytter det ikke å "tvinge" noe vennskap, i allefall ikke så åpenlyst. Om vi ikke hadde fått til dette i dag så hadde jeg nok alliert meg med den andre mammaen til et "tilfeldig" møte på Leos lekeland, svømmehallen eller på skøytebanen.

Skrevet

Begge men barn har også sagt det samme til meg. Med begge har jeg flere ganger tatt meg turen til skolegården og holdt meg utenfor synsvidde for å observere ungene mine.

For meg virket det som om de ikke ville leke samme leken som de andre og at de overdrev dette med at de var alene.

Begge sluttet med dette av seg selv etter hvert som de ble eldre

Anonymous poster hash: 3d253...58f

Skrevet

Det samme har gutten vår fortalt - han er ofte med noen, men så er det noen friminutt han sier han ikke lekte med noen. Læreren sa at det hadde de sett, men han ville ikke leke det de andre lekte - det var ikke slik at han ble utestengt. Vi har først nå startet å invitere noen på besøk etter skolen, men gutten vår vil dette veldig gjerne selv!

Skrevet

Har samme problemstilling her. Har ventet med å invitere, men i dag ble hun og jeg enig om å sende invitasjon. Dette er noe vi har pratet om siden oktober. Med min nytter det ikke å "tvinge" noe vennskap, i allefall ikke så åpenlyst. Om vi ikke hadde fått til dette i dag så hadde jeg nok alliert meg med den andre mammaen til et "tilfeldig" møte på Leos lekeland, svømmehallen eller på skøytebanen.

Så lurt!!! Takk :) 

Skrevet

Begge men barn har også sagt det samme til meg. Med begge har jeg flere ganger tatt meg turen til skolegården og holdt meg utenfor synsvidde for å observere ungene mine.

For meg virket det som om de ikke ville leke samme leken som de andre og at de overdrev dette med at de var alene.

Jeg spionerer 2-3 ganger i uka på jenta mi :) Står med lange øyner og kikker etter henne i skolegården. Hun ser ofte ganske så ensom ut :( Men det er nok ikke lett for de som har vakt ute når jenta mi bare vil leke sine egne leker. Har prøv snakke med jenta mi om at hun må prøve lekene før hun sier det er kjedelig. Gi det en sjans. Men hun er en stabukk... og det straffer bare henne selv. 

HI

Skrevet

Det samme har gutten vår fortalt - han er ofte med noen, men så er det noen friminutt han sier han ikke lekte med noen. Læreren sa at det hadde de sett, men han ville ikke leke det de andre lekte - det var ikke slik at han ble utestengt. Vi har først nå startet å invitere noen på besøk etter skolen, men gutten vår vil dette veldig gjerne selv!

Ett av problemene er jo ar de fleste jentene har funnet seg en "besteveninne". Det har ikke min. Ikke eldtsejenta mi heller i 4 klasse har klart dette. Begynner jo å tro at jeg ha mislyktes ganske mye på det sosiale!!!! :( Føler jeg har gjort alt jeg har kunne... 

Nei, får vel bare se det an. Skal iallefall minne henne på at hun når som helst kan ta med noen hjem. Problemet er når hun velger noen å ta med hjem, så har de ofte allerede en BESTEveninne. Det er liksom ikke innpass å få hos disse jentene. Mi jente ser jo at de har det morsomt... og så tror jeg kanskje hun føler seg som 5-hjul på vognen, at det er derfor hun kanskje ikke vil være med på leken! Synd :( 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...