Gå til innhold

Skal være med på et forskningsprosjekt for ettervirkninger av kreftbehandling. Må betale egenandel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, det visste jeg da... MEN nå har jeg fått innkalling, og det er fire ulike undersøkelser, en egenandel på hver da sikkert. Noe på Radiumhospitalet og noe på Rikshospitalet. Jeg må ha fri to dager fra jobb, egenmelding. Selvsagt. Passer reiser dekker timeliste reise, men jeg må jo ta fly. Bo på pasienthotellet. Det blir jo vanvittig mye å legge ut, i tillegg til all egenandelen. Bruker nesten ikke lege ellers. Kjenner det at jeg angret litt på at jeg sa ja. Forskning er bra osv. Men flere egenandeler på 300 og et eller annet hver osv. Litt søkt egentlig. Vet ikke om jeg skal gidde likevel.... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør med dem, kanskje har du rett på å få dekket noe av dette?

De kan ikke forvente at folk skal betale både fly og hotell OG ta seg fri fra jobb og ta alle utgifter selv.

Sjekk det, kan hende du får dekket reise og opphold gjennom nav eller helfo eller noe?

Anonymous poster hash: 6aa0c...1ce
Skrevet

Vanligvis skal slike ting (så lenge det ikke er en del av faktisk behandlinh) dekkes av forskergruppen/helseforetaket.

Anonymous poster hash: cdc1f...caa

Skrevet

Dette skal vel dekkes av forskningsgruppen eller helseforetaket. Her hvor jeg jobber så betaler ikke pasienten som er med i forskning

Anonymous poster hash: d958f...e9a

Skrevet

Jeg har nettopp vært med i en slik studie, og betalte kun egenandel på første hos gynekologen. Alt av reise får du dekt. Kanskje det er samme studie vi er med i :-)

Anonymous poster hash: c41de...3ca

Skrevet

Jeg har nettopp vært med i en slik studie, og betalte kun egenandel på første hos gynekologen. Alt av reise får du dekt. Kanskje det er samme studie vi er med i :-)

Anonymous poster hash: c41de...3ca

Ja, kanskje? Helt greit å betale en egenandel, men ikke 4! Jeg også skal til gynekolog. Var det i ft. Germinalcelle- kreft? :)

Skrevet

Da er det samme greia :-) Jeg stusset også litt på at vi måtte betale, men når jeg fant ut at det bare var en egenandel, var det greit nok. Greit å få en helsjekk å kroppen, men husk at man skal være fastende til flere av undersøkelsene. Det glemte jeg ;-)

Skrevet

Da er det samme greia :-) Jeg stusset også litt på at vi måtte betale, men når jeg fant ut at det bare var en egenandel, var det greit nok. Greit å få en helsjekk å kroppen, men husk at man skal være fastende til flere av undersøkelsene. Det glemte jeg ;-)

Fikk med meg at det blir dårlig med mat :P Veldig greit å vite at det var en egenandel og ikke en for hver undersøkelse :) Greit med en helsjekk, spennende. Har du hatt bivirkninger etter cellegiften? Jeg har vel ikke hatt noe som jeg vet, bortsett fra at jeg er plaget med numne fingre. Men det kan jo ha andre årsaker også :)

Skrevet

Dere kan da vell ikke bruke egenmelding for å være med på et forskningsprosjekt. Det er da ikke nien sykdom som arbeidsgiver skal betale sykepenger på.

Anonymous poster hash: d282e...0a8

Skrevet

Dere kan da vell ikke bruke egenmelding for å være med på et forskningsprosjekt. Det er da ikke nien sykdom som arbeidsgiver skal betale sykepenger på.

Fri med lønn skal jeg da ha i allefall. :)

Skrevet

Fri med lønn skal jeg da ha i allefall. :)

Skrevet

Du kan ikke kreve å få fri med lønn når du deltar i en frivillig forskningsgruppe....

Anonymous poster hash: 4ec86...8f1

Skrevet

Du kan ikke kreve å få fri med lønn når du deltar i en frivillig forskningsgruppe....

Jo det kan jeg nok. Hvor mange hadde giddet om man ikke fikk fri med lønn? Kreftforskning er et gode som kommer allmennheten til gode. Å dra på kontroller i etterkant er også frivillig, får fri med lønn da også, gitt ;) Arbeidsgiveren min er staten, så du kan se på det som at det er litt av dine skattepenger som går til både de to dagene jeg skal ha fri med lønn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...