Gå til innhold

Dere som ikke liker visdomsord om livet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har nok -aldri- smakt på livets skyggesider. De som har opplevd forferdelige ting, setter mer pris på livet sitt og hver eneste dag de lever og faktisk har det godt. Noe de fleste av disse visdomsordene handler om.

- Mens dere som har "danset dere gjennom livet" og det værste dere har opplevd er og knekke en negl- dere tar livet som en selvfølge og derfor synes dere disse visdomsordene er "kleine".

Anonymous poster hash: 21451...ec2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å nei, jeg har opplevd skyggesidene jeg, men synes fortsatt de er "kleine" ;)

Tror det handler om kulturforskjeller (som også finnes innad i en kultur), blir sm at vi nordmenn ofte synes Bollywood-filmer blir litt svulstige og latterlige, mens den samme filmen kan røre en halv million Indere til tårer..

Anonymous poster hash: ca055...32e
Skrevet

Jeg setter stor pris på livet mitt og skjønner ikke helt at dette har noen direkte sammenheng med visdomsord å gjøre. Jeg er ikke glad i visdomsord fordi jeg ofte føler at de mer klisjeaktige og svulstige, enn de er nære og varme.

Skrevet

har nok -aldri- smakt på livets skyggesider. De som har opplevd forferdelige ting, setter mer pris på livet sitt og hver eneste dag de lever og faktisk har det godt. Noe de fleste av disse visdomsordene handler om.

- Mens dere som har "danset dere gjennom livet" og det værste dere har opplevd er og knekke en negl- dere tar livet som en selvfølge og derfor synes dere disse visdomsordene er "kleine".

Nei, der tar du veldig, vedlig feil.

Jeg har også opplevd en forferdelig tragedie i livet mitt, som endret mitt og mine barns liv for alltid. Likevel syns jeg de visdomsordene er forferdelig TEITE og banale.

Leser heller noen ordentlige dikt av ordenlige diktere, eller en virkelig god bok av en klok og innsiktsfull forfatter som virkelig makter å sette ord på det. Alt som sies i de klissete og klossete visdomsordene er sagt tusen ganger bedre før av noen andre som har ordet i sin makt.

Anonymous poster hash: 867b5...124

Skrevet (endret)

Man trenger ikke ha dårlig smak fordi om man har opplevd mye vanskelig. Og mange av de såkalte visdomsordene er femøres språklige og innholdsmessige misfostre på Se&Hør-nivå.

Endret av sug lut
Skrevet

Hehe, stemmer på meg :P

Jeg synes sånne et kjempekleine, og jeg har danset meg gjennom livet. Hatt en tilnærmet lik perfekt barndom, ungdoms- og voksentid.

Anonymous poster hash: 22a1e...477

Skrevet

Man trenger ikke ha dårlig smak fordi om man har opplevd mye vanskelig. Og mange av de såkalte visdomsordene er femøres språklige og innholdsmessige misfostre på Se&Hør-nivå.

Det er en uting å blande dialekt og skriftspråk. SELV OM, ikke fordi om.

Anonymous poster hash: 1e298...aac

Skrevet

Jeg setter umåtlig stor pris på livet. Om jeg har hatt et spessielt lett liv kan nok disjuteres, men de aller fleste visdomsordene er voldsomt banale og overforenklet.De gir meg lite lite som "et fint dikt i en vansklig stund". Slike dikt og visdomsord er bare noe folk bruker når de ikke er villige til å utlevere seg så mye at de kan si noe medfølende selv.

Anonymous poster hash: f154f...e2e
Skrevet

Sett meg litt lei av "Facebook visdom", drøvtygget og oppbrukte sitater. Mye selvmedlitenhet som er regelrett patetisk. Jeg har virkelig sett livets stygge sider, opplevd tunge, tøffe ting, men jeg har ikke behov for å proklamere det.

Ja og så tenker jeg når folk legger ut sine sitater, om feks gå i mine spor et eller annet svada jada...bla bla før du dømmer...jattajatta...ta dere en bolle!

Anonymous poster hash: 03427...bfe

Skrevet

Takk, sug lut! Jeg trengte å le litt akkurat nå :D

Jeg er så enig med deg! Det er mye sant i mange av de gamle ordtakene. Men du har helt rett, det blir litt som Se-og Hør, grafser bare såvidt det er i overflaten, men tar ikke opp det som er den egentlige saken og det egentlig viktige i det...

Jeg har opplevd svært mye vanskelig i livet, har vel aldri kunnet "danse meg gjennom livet".

Anonymous poster hash: b5506...f16

Skrevet

Beklager, men dette er kanskje det dummeste jeg har hørt på et par uker.

Anonymous poster hash: 5174c...718

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...