Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #1 Skrevet 13. januar 2014 jeg er en enslig mor med en datter på 3år. jeg mottar overgangsstønad, tilskudd til barnetilsyn og utdanningsstønad. tar utdanning via nettstudie men skal nå få ett nytt barn som har annen far. vi er ikke sammen. jeg må da be nav om utsettelse av utdanningen til neste skolehalvår fordi jeg ikke har mulighet for å ta eksamene jeg må ta nå til våren pga nyfødt baby. Nav sier jeg må søke på nytt om overgangsstønad for det minste barnet og jeg vil da miste pengene til barnetilsyn for den eldste. hvorfor må jeg søke på nytt om overgangsstønad når jeg uansett har rett til overgangsstønad for den føste like lenge som jeg blir å få rett til overgangsstønad til den yngste? blir så frustrert over NAV og hvor komplisert dem gjør ting uten at det er nødvendig.. Anonymous poster hash: e6d89...380
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #2 Skrevet 13. januar 2014 Får du nytt barn mister du OS for første. Derfor må du søke os for yngste om du fortsatt skal ha den. Anonymous poster hash: 7d770...d36
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #3 Skrevet 13. januar 2014 Når du får nytt barn mister du retten til OS for første barnet. Det er ikke slik at du først kan gå tiden din ut på OS med førtse barn og så få full kvote med OS for barn nr. 2 Anonymous poster hash: 3e848...276
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #4 Skrevet 13. januar 2014 Når du får nytt barn mister du retten til OS for første barnet. Det er ikke slik at du først kan gå tiden din ut på OS med førtse barn og så få full kvote med OS for barn nr. 2 Anonymous poster hash: 3e848...276 nei det vet jo jeg også, men jeg har rett til os fram til høsten 2015 med barn nr1 og det samme har jeg med nr2 ifølge nav. poenget er at jeg syns det er domt at jeg må sende inn samme papirmølla før 5 gang på grunn av at jeg får ett barn til.. er bare så unødvendig..skulle vært nok å bare gitt dem beskjed og den ekstra dokumentasjonen dem trenger på barn nr2. men nå må jeg sende alt av kopier av papirer dem har mottatt førti ganger før, IGJEN. Anonymous poster hash: e6d89...380
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #5 Skrevet 13. januar 2014 Når du får nytt barn mister du retten til OS for første barnet. Det er ikke slik at du først kan gå tiden din ut på OS med førtse barn og så få full kvote med OS for barn nr. 2 Anonymous poster hash: 3e848...276 nei det vet jo jeg også, men jeg har rett til os fram til høsten 2015 med barn nr1 og det samme har jeg med nr2 ifølge nav. poenget er at jeg syns det er domt at jeg må sende inn samme papirmølla før 5 gang på grunn av at jeg får ett barn til.. er bare så unødvendig..skulle vært nok å bare gitt dem beskjed og den ekstra dokumentasjonen dem trenger på barn nr2. men nå må jeg sende alt av kopier av papirer dem har mottatt førti ganger før, IGJEN. Anonymous poster hash: e6d89...380 Vil du ha pengene uten å jobbe må du faktisk gjøre noe selv også. Går det an å være så utakknemlig? Anonymous poster hash: 7d770...d36
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #6 Skrevet 13. januar 2014 Det er jo ikke selvsagt for nav at du er aleneforsørger for barn nummer 2 og da må du selvsagt søke pånytt og sannsynliggjøre at du faktisk ER eneforsørger for dette barnet.. Er du ikke det vil du ikke få stønad videre.. Du skal jo ikke sende akkurat de samme papirene på nytt, nå søker du for et nytt barn med en ny pappa - og må da sende inn ny søknad for nytt barn med eventuell ny samværsavtale etc... Er det så vanskelig å skjønne det? Anonymous poster hash: 4c6cb...791
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #7 Skrevet 13. januar 2014 Når du får nytt barn som du er alene med så må du søke på nytt fordi da gjelder os for ditt yngste barn. Du vil da få nye 3 år med os, så da får du os til 2017 så lenge du er alene og jobber/studerer når minsten er fylt ett år Anonymous poster hash: 23f1b...df8
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #8 Skrevet 13. januar 2014 Når du får nytt barn som du er alene med så må du søke på nytt fordi da gjelder os for ditt yngste barn. Du vil da få nye 3 år med os, så da får du os til 2017 så lenge du er alene og jobber/studerer når minsten er fylt ett år Anonymous poster hash: 23f1b...df8 Dette stemmer IKKE, man fortsetter å bruke av 3 års perioden.. Reglene er innskrenket på dette, man får bare 3 år eller inntil yngste barnet har rett på barnehageplass (om det er utover 3 år)... Anonymous poster hash: 4c6cb...791
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå