Gå til innhold

Permisjon fra skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor bruker du himler-med-øynene-smiley'en når du takker folk?

Anonymous poster hash: 205b1...be3

Det er ikke meningen med å bruke himler øynene smiley´ne det jeg prøve å gjøre er dette :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er rart med så mange ekle svar. Om dere som svarer så ekkelt var i den posisjonen at moren deres holdt på å dø på andre siden av kloden, ville dere ikke reist? Ville dere ikke at barnet skulle se mormor? Er jo det samme med farmor.

Jeg er ingen fan av den ukulturen det har blitt mtp å ta barn fri, men man må jo kunne bruke fornuft å se at noen situasjoner er spesielle. Heller tre uker fri for å besøke døende bestemor enn én uke fri for å dra til Syden.

Med litt instruksjon fra skole/lærer klarer man helt sikkert å lære 1-klassingen det viktigste gjennom de tre ukene.

Snakk med skolen, forklar situasjonen, vis at dere tar læring på alvor og be om instruksjon og plan. Håper dette løser seg HI! Og en klem til deg som mister svigermor!

Anonymous poster hash: d1055...446

Tusen takk for rådet :)

Skrevet

Jeg tenker at du skriver en søknad. Ber om et møte med rektor hvor du leverer søknaden og sier hvordan det er. Reglene er laget for folk som i hytt og pine skal ta sydenturer fordi det er "billig" og ikke for slike situasjoner som du beskriver. Selvsagt får du med deg en skoleplan og lekser som barnet kan gjøre underveis på turen. Flyturene er lange og dere har da masser av tid! Lykke til!Anonymous poster hash: 9021b...bb0

Det var et godt råd, Tusen takk :rolleyes:
Det er ingen selvfølge at du får med deg skoleplass og lekser. Det kan hende dere får det men ellers må dere gjennom byråkratiet med å starte opp med hjemmeskole.Jeg ville heller ikke utsatt ungene mine for å skulle forholde seg til et døende menneske i tre uker i strekk. Reis på besøk om dere føler for det, men tre uker er unødvendig og blir sikkert slitsomt for din svigermor også om hun er så dårlig. Det er heller ikke sikkert at dere voksne får så lang permisjon fra jobb.Jeg har også svigerforeldrene langt unna. Det ville ikke falt meg inn å blitt så lenge der selv om de var akutt syke.Anonymous poster hash: 08c5a...00d

Så du hadde ikke brukt 3 uker på din døende mor heller da? Med tanke på at du aldri kom til å se henne igjen? Anonymous poster hash: eb72f...0cf
Det er mulig jeg ville brukt noen uker på min mor i en slik situasjon, men jeg ville ikke forventet at mann og barn skulle være der så lenge. To uker som er det maksimale skolen gir fri burde være nok for dem. Selv om det går med to fulle døgn til reising hver vei kan det da bli 12 dager igjen til besøk med 10 fridager fra skolen. Det er ikke ille.

Anonymous poster hash: 08c5a...00d

Skrevet

Jeg tenker at du skriver en søknad. Ber om et møte med rektor hvor du leverer søknaden og sier hvordan det er. Reglene er laget for folk som i hytt og pine skal ta sydenturer fordi det er "billig" og ikke for slike situasjoner som du beskriver. Selvsagt får du med deg en skoleplan og lekser som barnet kan gjøre underveis på turen. Flyturene er lange og dere har da masser av tid!

Lykke til!

Anonymous poster hash: 9021b...bb0

Det er ingen selvfølge at du får med deg skoleplass og lekser. Det kan hende dere får det men ellers må dere gjennom byråkratiet med å starte opp med hjemmeskole.

Jeg ville heller ikke utsatt ungene mine for å skulle forholde seg til et døende menneske i tre uker i strekk. Reis på besøk om dere føler for det, men tre uker er unødvendig og blir sikkert slitsomt for din svigermor også om hun er så dårlig. Det er heller ikke sikkert at dere voksne får så lang permisjon fra jobb.

Jeg har også svigerforeldrene langt unna. Det ville ikke falt meg inn å blitt så lenge der selv om de var akutt syke.

Så du hadde ikke brukt 3 uker på din døende mor heller da? Med tanke på at du aldri kom til å se henne igjen?

Anonymous poster hash: eb72f...0cf

Høres mer ut som HI planlegger en hyggelig ferietur istedenfor å ha barna på skolen!

Det holder lenge å ta barna ut fra skolen i en uke for å ta farvel.

Anonymous poster hash: f6bbe...cb8

Hvis dette er ferie som du tror så tar du helt feil. Hadde jeg dratt på ferie så hadde jeg vært der mer enn 3 uker pga reiseveien og billetprisen. Dette er ikke no jeg har lyst til å gjøre, men siden det er snakk om en som jeg er glad i og som betyr mye for meg og min familie så skal jeg gjøre alt jeg kan for å få det til. Jeg hadde ikke spurt om råd her inne om det kun er til ferie. Du har sikkert en kortere vei til din familie så en uke holder sikkert for deg, jeg er ikke så heldig!! Dette er ikke snakk om syden tur dette er snakk om å ta farvell med en du er glad i!! 

Skrevet

Jeg synes det er rart med så mange ekle svar. Om dere som svarer så ekkelt var i den posisjonen at moren deres holdt på å dø på andre siden av kloden, ville dere ikke reist? Ville dere ikke at barnet skulle se mormor? Er jo det samme med farmor.

Jeg er ingen fan av den ukulturen det har blitt mtp å ta barn fri, men man må jo kunne bruke fornuft å se at noen situasjoner er spesielle. Heller tre uker fri for å besøke døende bestemor enn én uke fri for å dra til Syden.

Med litt instruksjon fra skole/lærer klarer man helt sikkert å lære 1-klassingen det viktigste gjennom de tre ukene.

Snakk med skolen, forklar situasjonen, vis at dere tar læring på alvor og be om instruksjon og plan. Håper dette løser seg HI! Og en klem til deg som mister svigermor!

Anonymous poster hash: d1055...446

Tusen takk, jeg skal gjøre alt jeg kan for å få dette til :) Takk for rådet :)

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Kjære deg, HI.

Ikke hør på disse surmage folkene her som høres ut som om de aldri har vært utenfor A4-arket.  For det første, en normal førsteklassing med vanlige oppegående foreldre tåler fint å være borte fra skolen i 3 uker. Det er ingen krise.

For det andre, ta kontakt med rektor med en gang og legg fram situasjonen for han (eller henne).  Dette er en spesiell situasjon, og jeg skal love deg at om min mor eller svigermor hadde blitt alvorlig syk og vært døende da vi bodde utenlands, hadde jeg pakket kofferten og ungene og dratt hjem, både av hensyn til oss, til ungene og til familien hjemme.  Heldigvis bodde vi i land hvor man skjønte dette, og ungene ville ha fått klapp på skuldrene, gode klemmer og ønsker om god tur inkludert masse medfølelse.

Håper rektor viser fornuft og forståelse og hjelper dere gjennom dette, hvis ikke er skolekontoret neste eller eventuelt må dere bare dra og ordne opp i formalitetene underveis.  

Her inne er det ikke godt å gjøre folket til lags.  Først er det feil at du tar barnet med for å "bare" være hos bestemor som er døende i tre uker, deretter er det i alle fall feil om du samtidig har planer for å gjøre noe kjekt med henne slik at det ikke bare skal være trist...  

God tur, HI!

Skrevet

Jeg tenker at du skriver en søknad. Ber om et møte med rektor hvor du leverer søknaden og sier hvordan det er. Reglene er laget for folk som i hytt og pine skal ta sydenturer fordi det er "billig" og ikke for slike situasjoner som du beskriver. Selvsagt får du med deg en skoleplan og lekser som barnet kan gjøre underveis på turen. Flyturene er lange og dere har da masser av tid! Lykke til!Anonymous poster hash: 9021b...bb0

Det er ingen selvfølge at du får med deg skoleplass og lekser. Det kan hende dere får det men ellers må dere gjennom byråkratiet med å starte opp med hjemmeskole.Jeg ville heller ikke utsatt ungene mine for å skulle forholde seg til et døende menneske i tre uker i strekk. Reis på besøk om dere føler for det, men tre uker er unødvendig og blir sikkert slitsomt for din svigermor også om hun er så dårlig. Det er heller ikke sikkert at dere voksne får så lang permisjon fra jobb.Jeg har også svigerforeldrene langt unna. Det ville ikke falt meg inn å blitt så lenge der selv om de var akutt syke.Anonymous poster hash: 08c5a...00d
Så du hadde ikke brukt 3 uker på din døende mor heller da? Med tanke på at du aldri kom til å se henne igjen? Anonymous poster hash: eb72f...0cf
Det er mulig jeg ville brukt noen uker på min mor i en slik situasjon, men jeg ville ikke forventet at mann og barn skulle være der så lenge. To uker som er det maksimale skolen gir fri burde være nok for dem. Selv om det går med to fulle døgn til reising hver vei kan det da bli 12 dager igjen til besøk med 10 fridager fra skolen. Det er ikke ille.

Du vet rett og slett ikke hva du snakker om. så lenge du ikke har familie langt pokker i vold som HI (og meg selv)så skjønner du ingenting.

Hun skal TA FARVEL FOR ALLTID med svigermor,barnas farmor,skjønner du det?om de kan være sammen med henne i knappe 3 uker så er vel det ok vel? Mannen vil HELT sikkert si ordentlig farvel med mamman sin, HI vil si ordentlig farvel til svigermora si og barna vil si ordentlig farvel til farmora si,er det så forbaska vanskelig å skjønne??

Ikke alle er like kalde fisker som deg som ikke har tid til å si ordentlig farvel,men la nå de som vil gjøre det få gjøre det da,uten at din "fasit" skal gjelde alle mennesker på jord!

Anonymous poster hash: 07f44...323

Skrevet

Takk til dere som har kommet med råd til meg. Til dere som ikke forstår seg helt på situasjonen min eller tenker at det blir for dumt at jeg tar min datter bort fra undervisningen i 3 uker for å ta farvel.Så må jeg bare si,jeg håper virkelig dere aldri opplever det jeg opplever nå!! Det å miste en person man er glad i er ikke bare bare hvertfall når man bor på den andre siden av jordkloden. Tid er en verdifull ting,nyt den mens dere kan med dem dere er glad i. Jeg vil ta kontakt med skolen ang reisen og håper bare på det beste. Takk igjen folkens :) :)

Skrevet

Hun går i 1klasse, og det burde gå greit.

Dette er ikke noe ferie som gjentas hvert år.

Lykke til med søknad, i en slik situasjon burde dere få perm. 

I verste fall ta to uker pluss vinterferieuka om det holder i tid.

Anonymous poster hash: 6135e...117

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...