Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #1 Skrevet 13. januar 2014 Hei alle sammen, trenger litt hjelp her. Jeg har en datter på 6 år som går i første klasse. Jeg lurer på hvis man søker 3 ukers permisjon fra skole til å dra til sitt hjemme land for å besøke farmor til barnet som har fått kreft og er veldig syk. Kan man risikere for å få avslag da? Anonymous poster hash: 9980b...1e1 Anonymous poster hash: 9980b...1e1
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #2 Skrevet 13. januar 2014 Hei alle sammen, trenger litt hjelp her. Jeg har en datter på 6 år som går i første klasse. Jeg lurer på hvis man søker 3 ukers permisjon fra skole til å dra til sitt hjemme land for å besøke farmor til barnet som har fått kreft og er veldig syk. Kan man risikere for å få avslag da? Anonymous poster hash: 9980b...1e1 Anonymous poster hash: 9980b...1e1 Ja. Reglene er klare, og skolen plikter å følge dem. Du står fritt til å ta barnet ut av skolen de tre ukene å skrive barnet inn igjen etter reisen Det forutsetter at skolen har plass til eleven når man ønsker å skrive inn igjen. Anonymous poster hash: f15c1...25b
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #3 Skrevet 13. januar 2014 hei, Rektor kan bare gi 2 uker permisjon. Så du kommer til å få avslag hvis du søker 3 uker med permisjon. Anonymous poster hash: d8f17...688
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #4 Skrevet 13. januar 2014 Det er det bare skolen som kan gi deg svar på, men generelt tror jeg ikke du får innvilget 3 uker fri uten å ta barnet ut av skolen og så melde det inn igjen når dere kommer tilbake. Mulig dere kan få tillatelse fra kommunen, men jeg tror det er for lenge til at skolen har lov til å gi permisjon. Er det nødvendig å bli borte så lenge da? De fleste rekker vell å få sakt farvell på en uke, så kan heller mannen bli lengre om nødvendig. Anonymous poster hash: 08c5a...00d
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #5 Skrevet 13. januar 2014 Er du i det hele tatt klar over hvor mye barna går glipp av på tre uker? Eller to for den saks skyld... Barna lærer UTROLIG mye i første klasse!!! Anonymous poster hash: 12f8b...eca
lis7071 Skrevet 13. januar 2014 #6 Skrevet 13. januar 2014 Er du i det hele tatt klar over hvor mye barna går glipp av på tre uker? Eller to for den saks skyld... Barna lærer UTROLIG mye i første klasse!!! Er du i det hele tatt klar over hvor mye barna går glipp av på tre uker? Eller to for den saks skyld... Barna lærer UTROLIG mye i første klasse!!!Anonymous poster hash: 12f8b...eca Ja jeg vet men kan man ikke lage en avtale med læreren at vi tar med oss lære plannen og jeg står for undervisningen for de 3 ukene? For det er tross alt hennes farmor som hun kanskje ikke kan treffe igjen.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #7 Skrevet 13. januar 2014 Er du i det hele tatt klar over hvor mye barna går glipp av på tre uker? Eller to for den saks skyld... Barna lærer UTROLIG mye i første klasse!!! Anonymous poster hash: 12f8b...eca Det kan umulig være så avansert undervisning at foreldrene ikke klarer å lære barnet sitt i tre uker? Anonymous poster hash: f15c1...25b
lis7071 Skrevet 13. januar 2014 #8 Skrevet 13. januar 2014 Det er det bare skolen som kan gi deg svar på, men generelt tror jeg ikke du får innvilget 3 uker fri uten å ta barnet ut av skolen og så melde det inn igjen når dere kommer tilbake. Mulig dere kan få tillatelse fra kommunen, men jeg tror det er for lenge til at skolen har lov til å gi permisjon. Er det nødvendig å bli borte så lenge da? De fleste rekker vell å få sakt farvell på en uke, så kan heller mannen bli lengre om nødvendig. Anonymous poster hash: 08c5a...00d For det første så er vi fra et øy som er 3 timers fly tur unna jakarta som er hovedstaden i Indonesia. Indonesia er 20- 24 timers fly tur unna Norge, så det er en lang reise. Pluss det er jo ikke bare ta farvell også reise hjem igjen er det vel? det er snakk om en nær familie medlem. Hva hadde du gjort hvis du hadde vært meg?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #9 Skrevet 13. januar 2014 Jeg tenker at du skriver en søknad. Ber om et møte med rektor hvor du leverer søknaden og sier hvordan det er. Reglene er laget for folk som i hytt og pine skal ta sydenturer fordi det er "billig" og ikke for slike situasjoner som du beskriver. Selvsagt får du med deg en skoleplan og lekser som barnet kan gjøre underveis på turen. Flyturene er lange og dere har da masser av tid! Lykke til! Anonymous poster hash: 9021b...bb0
lis7071 Skrevet 13. januar 2014 #10 Skrevet 13. januar 2014 Er du i det hele tatt klar over hvor mye barna går glipp av på tre uker? Eller to for den saks skyld... Barna lærer UTROLIG mye i første klasse!!! Anonymous poster hash: 12f8b...eca Det kan umulig være så avansert undervisning at foreldrene ikke klarer å lære barnet sitt i tre uker? Anonymous poster hash: f15c1...25b Det var det jeg tenkte også, om man da kan ha en dialog med læreren ang dette.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #11 Skrevet 13. januar 2014 går det ikke an å ta det i sammenheng med vinterferien som nå er snart?det gjør vi når vi snart drar i tre uke til farmor og farfar.Vi fikk to uker permisjon uten problemer fra skolen,og så er vi borte i vinterferieuka i samme slengen. Anonymous poster hash: 07f44...323
lis7071 Skrevet 13. januar 2014 #12 Skrevet 13. januar 2014 Jeg tenker at du skriver en søknad. Ber om et møte med rektor hvor du leverer søknaden og sier hvordan det er. Reglene er laget for folk som i hytt og pine skal ta sydenturer fordi det er "billig" og ikke for slike situasjoner som du beskriver. Selvsagt får du med deg en skoleplan og lekser som barnet kan gjøre underveis på turen. Flyturene er lange og dere har da masser av tid! Lykke til! Anonymous poster hash: 9021b...bb0 Det var et godt råd, Tusen takk
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #13 Skrevet 13. januar 2014 Jeg tenker at du skriver en søknad. Ber om et møte med rektor hvor du leverer søknaden og sier hvordan det er. Reglene er laget for folk som i hytt og pine skal ta sydenturer fordi det er "billig" og ikke for slike situasjoner som du beskriver. Selvsagt får du med deg en skoleplan og lekser som barnet kan gjøre underveis på turen. Flyturene er lange og dere har da masser av tid! Lykke til! Anonymous poster hash: 9021b...bb0 Det var et godt råd, Tusen takk Det er ingen selvfølge at du får med deg skoleplass og lekser. Det kan hende dere får det men ellers må dere gjennom byråkratiet med å starte opp med hjemmeskole. Jeg ville heller ikke utsatt ungene mine for å skulle forholde seg til et døende menneske i tre uker i strekk. Reis på besøk om dere føler for det, men tre uker er unødvendig og blir sikkert slitsomt for din svigermor også om hun er så dårlig. Det er heller ikke sikkert at dere voksne får så lang permisjon fra jobb. Jeg har også svigerforeldrene langt unna. Det ville ikke falt meg inn å blitt så lenge der selv om de var akutt syke. Anonymous poster hash: 08c5a...00d
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #14 Skrevet 13. januar 2014 Jeg tenker at du skriver en søknad. Ber om et møte med rektor hvor du leverer søknaden og sier hvordan det er. Reglene er laget for folk som i hytt og pine skal ta sydenturer fordi det er "billig" og ikke for slike situasjoner som du beskriver. Selvsagt får du med deg en skoleplan og lekser som barnet kan gjøre underveis på turen. Flyturene er lange og dere har da masser av tid! Lykke til!Anonymous poster hash: 9021b...bb0 Det var et godt råd, Tusen takk Det er ingen selvfølge at du får med deg skoleplass og lekser. Det kan hende dere får det men ellers må dere gjennom byråkratiet med å starte opp med hjemmeskole.Jeg ville heller ikke utsatt ungene mine for å skulle forholde seg til et døende menneske i tre uker i strekk. Reis på besøk om dere føler for det, men tre uker er unødvendig og blir sikkert slitsomt for din svigermor også om hun er så dårlig. Det er heller ikke sikkert at dere voksne får så lang permisjon fra jobb. Jeg har også svigerforeldrene langt unna. Det ville ikke falt meg inn å blitt så lenge der selv om de var akutt syke.Anonymous poster hash: 08c5a...00d skoleplass = skoleplan Anonymous poster hash: 08c5a...00d
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #15 Skrevet 13. januar 2014 Jeg tenker at du skriver en søknad. Ber om et møte med rektor hvor du leverer søknaden og sier hvordan det er. Reglene er laget for folk som i hytt og pine skal ta sydenturer fordi det er "billig" og ikke for slike situasjoner som du beskriver. Selvsagt får du med deg en skoleplan og lekser som barnet kan gjøre underveis på turen. Flyturene er lange og dere har da masser av tid! Lykke til! Anonymous poster hash: 9021b...bb0 Det var et godt råd, Tusen takk Det er ingen selvfølge at du får med deg skoleplass og lekser. Det kan hende dere får det men ellers må dere gjennom byråkratiet med å starte opp med hjemmeskole. Jeg ville heller ikke utsatt ungene mine for å skulle forholde seg til et døende menneske i tre uker i strekk. Reis på besøk om dere føler for det, men tre uker er unødvendig og blir sikkert slitsomt for din svigermor også om hun er så dårlig. Det er heller ikke sikkert at dere voksne får så lang permisjon fra jobb. Jeg har også svigerforeldrene langt unna. Det ville ikke falt meg inn å blitt så lenge der selv om de var akutt syke. Anonymous poster hash: 08c5a...00d Men du og HI er ikke samme menneske,er dere vel? Folk har forskjellige syn og behov for ting. Selv om DU ikke hadde villet blit så lenge,så er vel det revende likegyldig i dette tilfellet. Her er det HI`s handlinger som betyr noe,ikke dine antatte handlinger Anonymous poster hash: 07f44...323
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #16 Skrevet 13. januar 2014 Jeg tenker at du skriver en søknad. Ber om et møte med rektor hvor du leverer søknaden og sier hvordan det er. Reglene er laget for folk som i hytt og pine skal ta sydenturer fordi det er "billig" og ikke for slike situasjoner som du beskriver. Selvsagt får du med deg en skoleplan og lekser som barnet kan gjøre underveis på turen. Flyturene er lange og dere har da masser av tid! Lykke til! Anonymous poster hash: 9021b...bb0 Det var et godt råd, Tusen takk Det er ingen selvfølge at du får med deg skoleplass og lekser. Det kan hende dere får det men ellers må dere gjennom byråkratiet med å starte opp med hjemmeskole. Jeg ville heller ikke utsatt ungene mine for å skulle forholde seg til et døende menneske i tre uker i strekk. Reis på besøk om dere føler for det, men tre uker er unødvendig og blir sikkert slitsomt for din svigermor også om hun er så dårlig. Det er heller ikke sikkert at dere voksne får så lang permisjon fra jobb. Jeg har også svigerforeldrene langt unna. Det ville ikke falt meg inn å blitt så lenge der selv om de var akutt syke. Anonymous poster hash: 08c5a...00d Men du og HI er ikke samme menneske,er dere vel? Folk har forskjellige syn og behov for ting. Selv om DU ikke hadde villet blit så lenge,så er vel det revende likegyldig i dette tilfellet. Her er det HI`s handlinger som betyr noe,ikke dine antatte handlinger Anonymous poster hash: 07f44...323 Selv om HI har det behovet så bør det ikke gå ut over ungene! Det er viktig at barna ikke er for mye vekke fra skolen spesiellt i først klasse når de lærer så mye. Stakkars barn som må forholde seg til en døende person i 3 uker,det kan være veldig tøft for ett barn! Anonymous poster hash: f6bbe...cb8
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #17 Skrevet 13. januar 2014 Hos oss er to uker grensen, mer enn det og en mister skoleplassen. Rektor sa her at mest sannsynlig vil en få plassen igjen, men er en usikkerhet der. Noen skoler har en uke som grense. Anonymous poster hash: 6135e...117
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #18 Skrevet 13. januar 2014 Jeg tenker at du skriver en søknad. Ber om et møte med rektor hvor du leverer søknaden og sier hvordan det er. Reglene er laget for folk som i hytt og pine skal ta sydenturer fordi det er "billig" og ikke for slike situasjoner som du beskriver. Selvsagt får du med deg en skoleplan og lekser som barnet kan gjøre underveis på turen. Flyturene er lange og dere har da masser av tid! Lykke til! Anonymous poster hash: 9021b...bb0 Det var et godt råd, Tusen takk Det er ingen selvfølge at du får med deg skoleplass og lekser. Det kan hende dere får det men ellers må dere gjennom byråkratiet med å starte opp med hjemmeskole. Jeg ville heller ikke utsatt ungene mine for å skulle forholde seg til et døende menneske i tre uker i strekk. Reis på besøk om dere føler for det, men tre uker er unødvendig og blir sikkert slitsomt for din svigermor også om hun er så dårlig. Det er heller ikke sikkert at dere voksne får så lang permisjon fra jobb. Jeg har også svigerforeldrene langt unna. Det ville ikke falt meg inn å blitt så lenge der selv om de var akutt syke. Anonymous poster hash: 08c5a...00d Men du og HI er ikke samme menneske,er dere vel? Folk har forskjellige syn og behov for ting. Selv om DU ikke hadde villet blit så lenge,så er vel det revende likegyldig i dette tilfellet. Her er det HI`s handlinger som betyr noe,ikke dine antatte handlinger Anonymous poster hash: 07f44...323 Selv om HI har det behovet så bør det ikke gå ut over ungene! Det er viktig at barna ikke er for mye vekke fra skolen spesiellt i først klasse når de lærer så mye. Stakkars barn som må forholde seg til en døende person i 3 uker,det kan være veldig tøft for ett barn! Anonymous poster hash: f6bbe...cb8 De skal sikkert ikke sitte ved farmor hele tida,det går da an å gjøre andre ting i tillegg.Ha ferie for eksempel, blant annet gå på stranda,la barna kose seg i sola.Det å skjerme barna går fint det,selv om farmor er døende. Og selvsagt lærer de mye i 1.klasse,men sønnen min i 1.klasse lærer bokstaver og leser bøker,og DET kan foreldre lære dem også! Anonymous poster hash: 07f44...323
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #19 Skrevet 13. januar 2014 Jeg tenker at du skriver en søknad. Ber om et møte med rektor hvor du leverer søknaden og sier hvordan det er. Reglene er laget for folk som i hytt og pine skal ta sydenturer fordi det er "billig" og ikke for slike situasjoner som du beskriver. Selvsagt får du med deg en skoleplan og lekser som barnet kan gjøre underveis på turen. Flyturene er lange og dere har da masser av tid! Lykke til! Anonymous poster hash: 9021b...bb0 Det var et godt råd, Tusen takk Det er ingen selvfølge at du får med deg skoleplass og lekser. Det kan hende dere får det men ellers må dere gjennom byråkratiet med å starte opp med hjemmeskole. Jeg ville heller ikke utsatt ungene mine for å skulle forholde seg til et døende menneske i tre uker i strekk. Reis på besøk om dere føler for det, men tre uker er unødvendig og blir sikkert slitsomt for din svigermor også om hun er så dårlig. Det er heller ikke sikkert at dere voksne får så lang permisjon fra jobb. Jeg har også svigerforeldrene langt unna. Det ville ikke falt meg inn å blitt så lenge der selv om de var akutt syke. Anonymous poster hash: 08c5a...00d Men du og HI er ikke samme menneske,er dere vel? Folk har forskjellige syn og behov for ting. Selv om DU ikke hadde villet blit så lenge,så er vel det revende likegyldig i dette tilfellet. Her er det HI`s handlinger som betyr noe,ikke dine antatte handlinger Anonymous poster hash: 07f44...323 Selv om HI har det behovet så bør det ikke gå ut over ungene! Det er viktig at barna ikke er for mye vekke fra skolen spesiellt i først klasse når de lærer så mye. Stakkars barn som må forholde seg til en døende person i 3 uker,det kan være veldig tøft for ett barn! Anonymous poster hash: f6bbe...cb8 De skal sikkert ikke sitte ved farmor hele tida,det går da an å gjøre andre ting i tillegg.Ha ferie for eksempel, blant annet gå på stranda,la barna kose seg i sola.Det å skjerme barna går fint det,selv om farmor er døende. Og selvsagt lærer de mye i 1.klasse,men sønnen min i 1.klasse lærer bokstaver og leser bøker,og DET kan foreldre lære dem også! Anonymous poster hash: 07f44...323 Jaha hvorfor kan ikke barn lese allerede da?? Visst det er så enkelt å lære barnet ditt Anonymous poster hash: f6bbe...cb8
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #20 Skrevet 13. januar 2014 Jeg tenker at du skriver en søknad. Ber om et møte med rektor hvor du leverer søknaden og sier hvordan det er. Reglene er laget for folk som i hytt og pine skal ta sydenturer fordi det er "billig" og ikke for slike situasjoner som du beskriver. Selvsagt får du med deg en skoleplan og lekser som barnet kan gjøre underveis på turen. Flyturene er lange og dere har da masser av tid! Lykke til! Anonymous poster hash: 9021b...bb0 Det var et godt råd, Tusen takk Det er ingen selvfølge at du får med deg skoleplass og lekser. Det kan hende dere får det men ellers må dere gjennom byråkratiet med å starte opp med hjemmeskole. Jeg ville heller ikke utsatt ungene mine for å skulle forholde seg til et døende menneske i tre uker i strekk. Reis på besøk om dere føler for det, men tre uker er unødvendig og blir sikkert slitsomt for din svigermor også om hun er så dårlig. Det er heller ikke sikkert at dere voksne får så lang permisjon fra jobb. Jeg har også svigerforeldrene langt unna. Det ville ikke falt meg inn å blitt så lenge der selv om de var akutt syke. Anonymous poster hash: 08c5a...00d Men du og HI er ikke samme menneske,er dere vel? Folk har forskjellige syn og behov for ting. Selv om DU ikke hadde villet blit så lenge,så er vel det revende likegyldig i dette tilfellet. Her er det HI`s handlinger som betyr noe,ikke dine antatte handlinger Anonymous poster hash: 07f44...323 Selv om HI har det behovet så bør det ikke gå ut over ungene! Det er viktig at barna ikke er for mye vekke fra skolen spesiellt i først klasse når de lærer så mye. Stakkars barn som må forholde seg til en døende person i 3 uker,det kan være veldig tøft for ett barn! Anonymous poster hash: f6bbe...cb8 De skal sikkert ikke sitte ved farmor hele tida,det går da an å gjøre andre ting i tillegg.Ha ferie for eksempel, blant annet gå på stranda,la barna kose seg i sola.Det å skjerme barna går fint det,selv om farmor er døende. Og selvsagt lærer de mye i 1.klasse,men sønnen min i 1.klasse lærer bokstaver og leser bøker,og DET kan foreldre lære dem også! Anonymous poster hash: 07f44...323 Jaha hvorfor kan ikke barn lese allerede da?? Visst det er så enkelt å lære barnet ditt Anonymous poster hash: f6bbe...cb8 Hæ? Han blir jo flink til å lese VED Å LESE,skjønner du ikke det? han har leselekser hver eneste dag som han gjør.det er slik man lærer vettu! Han er flink til å lese men kan absolutt bli flinkere. For et surmaga svar. Er du sur fordi du ikke har rett eller? Anonymous poster hash: 07f44...323
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #21 Skrevet 13. januar 2014 Jeg tenker at du skriver en søknad. Ber om et møte med rektor hvor du leverer søknaden og sier hvordan det er. Reglene er laget for folk som i hytt og pine skal ta sydenturer fordi det er "billig" og ikke for slike situasjoner som du beskriver. Selvsagt får du med deg en skoleplan og lekser som barnet kan gjøre underveis på turen. Flyturene er lange og dere har da masser av tid! Lykke til! Anonymous poster hash: 9021b...bb0 Det var et godt råd, Tusen takk Det er ingen selvfølge at du får med deg skoleplass og lekser. Det kan hende dere får det men ellers må dere gjennom byråkratiet med å starte opp med hjemmeskole. Jeg ville heller ikke utsatt ungene mine for å skulle forholde seg til et døende menneske i tre uker i strekk. Reis på besøk om dere føler for det, men tre uker er unødvendig og blir sikkert slitsomt for din svigermor også om hun er så dårlig. Det er heller ikke sikkert at dere voksne får så lang permisjon fra jobb. Jeg har også svigerforeldrene langt unna. Det ville ikke falt meg inn å blitt så lenge der selv om de var akutt syke. Anonymous poster hash: 08c5a...00d Men du og HI er ikke samme menneske,er dere vel? Folk har forskjellige syn og behov for ting. Selv om DU ikke hadde villet blit så lenge,så er vel det revende likegyldig i dette tilfellet. Her er det HI`s handlinger som betyr noe,ikke dine antatte handlinger Anonymous poster hash: 07f44...323 Nei, vi er ikke samme person, men HI spurte "Hva hadde du gjort hvis du hadde vært meg?". Det svarte jeg på. Anonymous poster hash: 08c5a...00d
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #22 Skrevet 13. januar 2014 Jeg tenker at du skriver en søknad. Ber om et møte med rektor hvor du leverer søknaden og sier hvordan det er. Reglene er laget for folk som i hytt og pine skal ta sydenturer fordi det er "billig" og ikke for slike situasjoner som du beskriver. Selvsagt får du med deg en skoleplan og lekser som barnet kan gjøre underveis på turen. Flyturene er lange og dere har da masser av tid! Lykke til! Anonymous poster hash: 9021b...bb0 Det var et godt råd, Tusen takk Det er ingen selvfølge at du får med deg skoleplass og lekser. Det kan hende dere får det men ellers må dere gjennom byråkratiet med å starte opp med hjemmeskole. Jeg ville heller ikke utsatt ungene mine for å skulle forholde seg til et døende menneske i tre uker i strekk. Reis på besøk om dere føler for det, men tre uker er unødvendig og blir sikkert slitsomt for din svigermor også om hun er så dårlig. Det er heller ikke sikkert at dere voksne får så lang permisjon fra jobb. Jeg har også svigerforeldrene langt unna. Det ville ikke falt meg inn å blitt så lenge der selv om de var akutt syke. Anonymous poster hash: 08c5a...00d Men du og HI er ikke samme menneske,er dere vel? Folk har forskjellige syn og behov for ting. Selv om DU ikke hadde villet blit så lenge,så er vel det revende likegyldig i dette tilfellet. Her er det HI`s handlinger som betyr noe,ikke dine antatte handlinger Anonymous poster hash: 07f44...323 Nei, vi er ikke samme person, men HI spurte "Hva hadde du gjort hvis du hadde vært meg?". Det svarte jeg på. Anonymous poster hash: 08c5a...00d Hvor spør hun om det?Ikke i hovedinnlegget iallefall... Anonymous poster hash: 07f44...323
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #23 Skrevet 13. januar 2014 Den enkelte skole kan gi fri i inntil 2 uker - dvs 10 skoledager. Hovedregelen er at dersom du skal være lenger borte må abrnet skrives ut av skolen, og inn igjen når dere kommer tilbake. Hvis dere bor i et pressområde, er det da ikke sikkert at hun får plass på den skolen hun går nå. Men; det er jo ikke noe i veien for å ta en telefon til rektor eller skolekontor for å forklare situasjonen og høre hva dere kan gjøre. de fleste vil prøve å strekke seg langt i en slik situasjon som du beskriver. I vår familie måtte noen skrive barnet ut av skolen fordi de skulle være borte mer enn to uker for å hente et nytt adoptivbarn. de avr borte i 5-6 uker. men skolen viste stor fleksibilitet og læreren sendte med bøker og lekseplan:) Anonymous poster hash: 56dab...02e
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #24 Skrevet 13. januar 2014 Jeg tenker at du skriver en søknad. Ber om et møte med rektor hvor du leverer søknaden og sier hvordan det er. Reglene er laget for folk som i hytt og pine skal ta sydenturer fordi det er "billig" og ikke for slike situasjoner som du beskriver. Selvsagt får du med deg en skoleplan og lekser som barnet kan gjøre underveis på turen. Flyturene er lange og dere har da masser av tid! Lykke til! Anonymous poster hash: 9021b...bb0 Det var et godt råd, Tusen takk Det er ingen selvfølge at du får med deg skoleplass og lekser. Det kan hende dere får det men ellers må dere gjennom byråkratiet med å starte opp med hjemmeskole. Jeg ville heller ikke utsatt ungene mine for å skulle forholde seg til et døende menneske i tre uker i strekk. Reis på besøk om dere føler for det, men tre uker er unødvendig og blir sikkert slitsomt for din svigermor også om hun er så dårlig. Det er heller ikke sikkert at dere voksne får så lang permisjon fra jobb. Jeg har også svigerforeldrene langt unna. Det ville ikke falt meg inn å blitt så lenge der selv om de var akutt syke. Anonymous poster hash: 08c5a...00d Men du og HI er ikke samme menneske,er dere vel? Folk har forskjellige syn og behov for ting. Selv om DU ikke hadde villet blit så lenge,så er vel det revende likegyldig i dette tilfellet. Her er det HI`s handlinger som betyr noe,ikke dine antatte handlinger Anonymous poster hash: 07f44...323 Nei, vi er ikke samme person, men HI spurte "Hva hadde du gjort hvis du hadde vært meg?". Det svarte jeg på. Anonymous poster hash: 08c5a...00d Hvor spør hun om det?Ikke i hovedinnlegget iallefall... Anonymous poster hash: 07f44...323 Her: Jeg tror det var innlegg 8 (der hun også glemmer anonymknappen. lis7071 lis7071Nytt medlem Medlem 4 Innlegg: Skrevet i dag, 14:18 Anonym bruker, on 13 Jan 2014 - 14:02, said: Det er det bare skolen som kan gi deg svar på, men generelt tror jeg ikke du får innvilget 3 uker fri uten å ta barnet ut av skolen og så melde det inn igjen når dere kommer tilbake. Mulig dere kan få tillatelse fra kommunen, men jeg tror det er for lenge til at skolen har lov til å gi permisjon. Er det nødvendig å bli borte så lenge da? De fleste rekker vell å få sakt farvell på en uke, så kan heller mannen bli lengre om nødvendig. Anonymous poster hash: 08c5a...00d For det første så er vi fra et øy som er 3 timers fly tur unna jakarta som er hovedstaden i Indonesia. Indonesia er 20- 24 timers fly tur unna Norge, så det er en lang reise. Pluss det er jo ikke bare ta farvell også reise hjem igjen er det vel? det er snakk om en nær familie medlem. Hva hadde du gjort hvis du hadde vært meg? Anonymous poster hash: 08c5a...00d
Gjest lillehi Skrevet 13. januar 2014 #25 Skrevet 13. januar 2014 Jeg tenker at du skriver en søknad. Ber om et møte med rektor hvor du leverer søknaden og sier hvordan det er. Reglene er laget for folk som i hytt og pine skal ta sydenturer fordi det er "billig" og ikke for slike situasjoner som du beskriver. Selvsagt får du med deg en skoleplan og lekser som barnet kan gjøre underveis på turen. Flyturene er lange og dere har da masser av tid! Lykke til! Anonymous poster hash: 9021b...bb0 Det var et godt råd, Tusen takk Det er ingen selvfølge at du får med deg skoleplass og lekser. Det kan hende dere får det men ellers må dere gjennom byråkratiet med å starte opp med hjemmeskole. Jeg ville heller ikke utsatt ungene mine for å skulle forholde seg til et døende menneske i tre uker i strekk. Reis på besøk om dere føler for det, men tre uker er unødvendig og blir sikkert slitsomt for din svigermor også om hun er så dårlig. Det er heller ikke sikkert at dere voksne får så lang permisjon fra jobb. Jeg har også svigerforeldrene langt unna. Det ville ikke falt meg inn å blitt så lenge der selv om de var akutt syke. Anonymous poster hash: 08c5a...00d Men du og HI er ikke samme menneske,er dere vel? Folk har forskjellige syn og behov for ting. Selv om DU ikke hadde villet blit så lenge,så er vel det revende likegyldig i dette tilfellet. Her er det HI`s handlinger som betyr noe,ikke dine antatte handlinger Anonymous poster hash: 07f44...323 Selv om HI har det behovet så bør det ikke gå ut over ungene!Det er viktig at barna ikke er for mye vekke fra skolen spesiellt i først klasse når de lærer så mye. Stakkars barn som må forholde seg til en døende person i 3 uker,det kan være veldig tøft for ett barn! Anonymous poster hash: f6bbe...cb8 Utrolig hva noen her inne kan få til å bli at det er synd på barna! Hva hvis farmor hadde bodd i nabohuset da? Skulle man holdt barna vekke mener du? Som en annen her sa så har de vel ikke tenkt å sitte oppå den syke i tre uker! Og til HI: tror at barna senere vil sette stor pris på at de fikk sagt skikkelig farvel til farmor😃 lykke til 💕
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå