Gå til innhold

skravletråd for desember magene <3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Amming er ikke lett.. Slet i starten og vi sliter innimellom nå også.. Han tuller og tøyser så fælt med puppen og jeg klarer ikke alltid å få han til å ligge godt når vi sitter.. Men men.. Enn så lenge blir han hvertfall mett :)

Hei!

Så gøy med vår egen skravletråd!

Lite tips angående det med amming. Mini her i gården tuller og tøyser av og til med puppen han og. Han gaper kjempehøyt og vingler fra side til side med hodet, men klarer ikke å "feste seg." Da hjelper det hvis jeg dytter hodet hans, og holder han fast inntil puppen. Plutselig sitter han. :)

Vi har imidlertid et annet problem. Skjevt hode. Så her jobber vi med å ligge på motsatt side av skjevheten. Håper det vil bedre seg snart...

Annonse

Dere var jo desembermager :)

Ift. Ammingen så prøver jeg å holde hode hans så han får festet seg, men som regel blir han bare sint og slipper med en gang. Har funnet ut at hvis jeg bytter pupp hver gang han starter tulle så går det tålelig greit. Tungvint å bytte pupp hele tiden, men da suger han hvertfall

Endret av Tilith

Så koselig med egen tråd!:) føles så rart men samtidig godt å være ferdig med svangerskapet! Har gått som en drøm etter han kom ut! Sett for meg kolikk og nattevåke, men han bare sover og spiser! Er mer å gjøre med de andre tre trollungene enn minsten! Ammingen har heller ikke vært noe problem, lagt på seg 880g på en uke! Er kjempegøy å ha baby i huset igjen, kjenner jeg koser meg og nyter tiden med lille Sebastian!:) er jo tross alt min aller aller siste baby dette! ( sa det samme med nr 3!;)

Så koselig med egen tråd!:) føles så rart men samtidig godt å være ferdig med svangerskapet! Har gått som en drøm etter han kom ut! Sett for meg kolikk og nattevåke, men han bare sover og spiser! Er mer å gjøre med de andre tre trollungene enn minsten! Ammingen har heller ikke vært noe problem, lagt på seg 880g på en uke! Er kjempegøy å ha baby i huset igjen, kjenner jeg koser meg og nyter tiden med lille Sebastian!:) er jo tross alt min aller aller siste baby dette! ( sa det samme med nr 3!;)

Så fint navn han har fått :) tenker alltid på Camilla og Tyven når jeg hører navnet Sebastian! Koselige filmer. Nyt tiden siden det er siste...(kanskje)... :)

Her er jenta straks seks uker. Må si jeg misunner dere som har barn som bare spiser og sover. Her i gården er det stort sett bare magevondt og hun sover så lite at jeg nesten blir bekymret noen dager.

Kjenner jeg er litt småfrynsete i kantene av så lite søvn.

Hun må bæres og bysses i søvn dag og natt, og når hun sover skal hun bare ligge oppå meg. Så fort jeg legger henne ned våkner hun.

Men når det er sagt er hun en nydelig liten skapning som jeg ikke ville vært foruten:) det er så vondt å se og høre at hun sliter så med magen!

Ammingen ble det ikke noe av, så kun mme her. Har byttet merke, brukt malt, fennikkelte, minifom og sukkervann uten noe særlig effekt. Noen som har gode råd??

Uff, jaba. Kjenner meg igjen.

Jeg hadde det helt likt med førstemann. Hun måtte bæres hele tiden, gråt når hun ble lagt ned, og sov 7-8 timer i døgnet. Ikke for å ta fra deg motet, men sånn er hun ennå, og nå er hun straks 3 år!

Men det skal sies, hun er en livsnyter! Tørster etter å lære! Da hun var 4 mnd ville hun opp og sitte, så vi måtte gå over til sportsdelen i barnevogna for å kunne trille tur. (Fikk grønt lys fra helsesøster pga ryggen.) Da hun var ett år formet hun korte setninger, og nå kan man ha lange samtaler med henne.

Så hold ut! Hun blir sikkert en lærevillig, smart liten jente!

Vil bare nevne til slutt at lillebror er totalt motsatt, sover døgnet rundt, og kan fint legges ned uten å klage. Blir vel en bedagelig, rolig gutt han. :)

Annonse

Her er jenta straks seks uker. Må si jeg misunner dere som har barn som bare spiser og sover. Her i gården er det stort sett bare magevondt og hun sover så lite at jeg nesten blir bekymret noen dager.

Kjenner jeg er litt småfrynsete i kantene av så lite søvn.

Hun må bæres og bysses i søvn dag og natt, og når hun sover skal hun bare ligge oppå meg. Så fort jeg legger henne ned våkner hun.

Men når det er sagt er hun en nydelig liten skapning som jeg ikke ville vært foruten:) det er så vondt å se og høre at hun sliter så med magen!

Ammingen ble det ikke noe av, så kun mme her. Har byttet merke, brukt malt, fennikkelte, minifom og sukkervann uten noe særlig effekt. Noen som har gode råd??

hva slags merke brukte du og hva bruker du nå ?

ville satset på Hipp, Collett eller den Nan som kun fåes på apotek for nyfødte.

har du prøvd å bytte flasker ? anti kolikk for eksempel? sviskesaft kan også prøves...

Anonymous poster hash: cad51...707

en annen ting, har du prøvd samsoving i din seng? legg deg ved siden av henne og kos, tett inntil. helt til hun sovner... så merker hun at du er der, men kjenner ikke varmen din helt på samme måte og blir ikke vugget i søvn.. så blir hun vant til å sove alene, men ved siden av (merker kun det frem til hun sovner da:) slitsomt å ikke få sove, du får jo heller ikke sove med henne oppå deg, varmt blir det for dere begge også.. huff.. eller om du har en vogn å trille på inne så blir hun iallfall vant til å sovne for seg selv...

Anonymous poster hash: cad51...707

Takk for alle gode råd:) vi har prøvd nan og nan ha 1, nutramigen og er nå på hipp. Den er den beste så langt. Hun sover om vi triller en tur, og vi sover også i samme seng. Hun vil ikke sove i vanlig seng/vugge.

I dag var vi på 6-ukers kontroll. Legen hadde ikke andre råd enn det vi allerede har prøvd, bortsett fra en annen type melk som er fri for melkeproteiner. Helsesøster fikk sett hvordan lille jenta strever, og forstod at det var noe som plaget henne. Hun anbefalte manuellterapeut eller kiropraktor. Heldigvis hadde jeg allerede snakket med en kiropraktor som også er fysioterapeut på den klinikken jeg selv går til behandling.

Så nå har vi vært der og hun fant låsninger/mye spenninger i ryggen som fører til spenninger i magen. Området rundt nedre del av tykktarmen var også veldig spent. Hun behandlet henne svært forsiktig og lille gråt nesten ikke. Så nå gjenstår det å se om dette kan hjelpe. Er optimist;)

Jeg lurer på om noen har opplevd/opplever det samme som meg...... I det siste har lillegutt på 4 uker begynt og "krangle" veldig på puppen. Han begynner bra og spiser godt en stund men så slår han seg vrang... Begynner og sparke som en gal og slår med armene, samtidig som han bare napper i eller bare gaper over puppen uten å ta tak. Så blir han skikkelig sint og ilskriker...

Har prøvd og gi andre puppen når dette skjer og da tar han som regel den... Men etter en stund, skjer det samme :/

Det er melk i begge puppene og han tømmer de jo aldri, alltid igjen melk i puppen når vi bytter..

Har noen råd? Tips? Super slitsomt på natten når han driver sånn..

Endret av Tilith

Så fint med desembermagetråd! (Selv om min kom allerede 21.november)

Tilith: Kan det være gutten din allerede er mett når han begynner sånn, men egentlig helst vil fortsette puppekosen? Det hender mini her også oppfører seg lignende og da hjelper det ofte hvis jeg tilbyr smokk i stedet, men ellers lar ham ligge i samme stilling en stund. Da ligger han gjerne helt stille og koser seg en god stund (hvis han ikke sovner tvert, som også er ganske ofte).

Jeg lurer på om noen har opplevd/opplever det samme som meg...... I det siste har lillegutt på 4 uker begynt og "krangle" veldig på puppen. Han begynner bra og spiser godt en stund men så slår han seg vrang... Begynner og sparke som en gal og slår med armene, samtidig som han bare napper i eller bare gaper over puppen uten å ta tak. Så blir han skikkelig sint og ilskriker...

Har prøvd og gi andre puppen når dette skjer og da tar han som regel den... Men etter en stund, skjer det samme :/

Det er melk i begge puppene og han tømmer de jo aldri, alltid igjen melk i puppen når vi bytter..

Ja kanskje det er det.. Men innimellom har han ikke spist mer enn 10 min kanskje...jeg får prøve med smokken neste gang han gjør sånn og se:) han sier vel fra hvis han fortsatt er sulten da tenker jeg :)

Så fint med desembermagetråd! (Selv om min kom allerede 21.november)

Tilith: Kan det være gutten din allerede er mett når han begynner sånn, men egentlig helst vil fortsette puppekosen? Det hender mini her også oppfører seg lignende og da hjelper det ofte hvis jeg tilbyr smokk i stedet, men ellers lar ham ligge i samme stilling en stund. Da ligger han gjerne helt stille og koser seg en god stund (hvis han ikke sovner tvert, som også er ganske ofte).

Min lille på 8 uker har også en tendens til å krangle med puppen. Men jeg tror jeg har merket et mønster i dette, og som regel skjer det når han har vondt i magen. Har igrunn ikke så mange råd, men her funker det å ta et lite minutts pause. Rett og slett ta han av puppen og snakke litt.

:)

Hvordan går det med småtassene?

Her er lillegutt snart seks uker og er stort sett en engel, blid og fornøyd! Han er blitt veldig våken og oppvakt, skal ha med seg alt som skjer. Har begynt å sove gjennom natten, fra 00-05.30/06 - får mat og sover til ca 9....stort sett. Deilig for mamman :) puppekranglingen har blitt borte, kun styr når puppen begynner bli tom :)

Skal på 6 ukerskontroll, men ikke før 14feb.... Litt merkelig synes jeg siden han er 6 uker på søndag som kommer. Men det er kanskje ikke så farlig at han er nesten 8 uker når vi skal dit??

Här går det bara fint. Hon blir 8 veckor på lördag. Var på 6 veckorskontroll förra veckan. Hon vägde då 5235g . 1.1 kg mer an sist hon vägdes. Huvudet hade vuxit 3.3 cm. Längde mäter dom inte ännu ju.

Hon sover också längre på nätterna.

Äter bara MME så det e lite krångel med magen men får malt i varje måltid så det kommer ju ut. =)

Kul att se mer o mer för varje dag hur hon följer med på det som görs o sägs. Försöker härma med munnen när man pratar med henne eller lipar åt henne. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...