skjotta Skrevet 13. januar 2014 #26 Skrevet 13. januar 2014 Man kan være så fantastisk og resurssterk man bare vil. Blir man arrestert for narkotika mister man ungene. og jeg synes det er bisarrt å bruke ordene "Resurssterk" og "ruse seg i helgene" i samme setning. Har man ikke iq nok til å forstå at som foreldre må man legge egoistiske lyster på lovbrudd på hylla er man ikke resurssterk der det teller mest!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #27 Skrevet 13. januar 2014 Noen som husker saken om toåringen som fikk i seg litt av fars amfetamin? http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5161898.ece http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/krim/gutt-2-ble-narkoforgiftet-far-fikk-bot-3295484.html#.UtRFQrR0mO4 Om jeg ikke husker helt feil tok barnevernet ganske lett på denne saken. Trist, synes jeg Anonymous poster hash: ea66a...c20
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 13. januar 2014 #28 Skrevet 13. januar 2014 Resurssterk eller ei, dette blir på alle måter helt feil. Sjokkert over alle som syns dette er ok?!?
najs Skrevet 13. januar 2014 #29 Skrevet 13. januar 2014 Jeg synes det er vanvittig å ruse seg i helgene når man har barn (ellers også) men samtidlig er jeg ikke noe fan av å gå bak ryggen på folk. Dere var på festen og sa ikke noe da, det synes jeg er litt feigt. Jeg har vært på flere fester der kokain blitt tatt frem og jeg har sagt hva jeg mente om det og gått for jeg ønsker ikke å omgåes mennesker som bruker dop. Jeg synes det er mye mere realt og fortelle dem hva du mener om at de bruker dop når de er foreldre og ta det derfra.
Fru vims Skrevet 13. januar 2014 #30 Skrevet 13. januar 2014 Dette er ganske vanelig. Også spesielt hos resursterke mennesker. Men skjønner at du reagerte. Selv om barna ikke var der så kan få en del ettervirkninger av den type stoffer. Så bra er det ikke. Og ulovlig er det også. Men ville nok ikke gjort noe med det. så lenge barna har det bra. Dra heller på en annen fest neste gang. Når jeg tenker meg om så burde du nok sende en melding til barnevernet. Uten tvil.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #31 Skrevet 13. januar 2014 Kjenner jeg blir helt matt av holdningene her inne... Og mangelen på kunnskap!! Helt vanlig å ta seg en stripe på fest??! Det er den store flertallsmisforståelsen! Fordi om en hører om noen episoder betyr ikke det at det er vanlig at folk bruker narkotika! Jeg hadde ringt politiet tvert - og hadde vært skikkelig stolt av det! Anonymous poster hash: e832f...75f
Fru vims Skrevet 13. januar 2014 #32 Skrevet 13. januar 2014 (endret) Kjenner jeg blir helt matt av holdningene her inne... Og mangelen på kunnskap!! Helt vanlig å ta seg en stripe på fest??! Det er den store flertallsmisforståelsen! Fordi om en hører om noen episoder betyr ikke det at det er vanlig at folk bruker narkotika! Jeg hadde ringt politiet tvert - og hadde vært skikkelig stolt av det! Anonymous poster hash: e832f...75f Er dessverre vanlig i enkelte miljøer. Men er ikke noe som gjør det bedre av den grunn. Endret 13. januar 2014 av Fru vims
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #33 Skrevet 13. januar 2014 Kjenner jeg blir helt matt av holdningene her inne... Og mangelen på kunnskap!! Helt vanlig å ta seg en stripe på fest??! Det er den store flertallsmisforståelsen! Fordi om en hører om noen episoder betyr ikke det at det er vanlig at folk bruker narkotika! Jeg hadde ringt politiet tvert - og hadde vært skikkelig stolt av det! Anonymous poster hash: e832f...75f Det trenger ikke være vanlig selv om det heller ikke er uvanlig. Anonymous poster hash: fb076...fd6
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2014 #34 Skrevet 13. januar 2014 Man kan være så fantastisk og resurssterk man bare vil. Blir man arrestert for narkotika mister man ungene. og jeg synes det er bisarrt å bruke ordene "Resurssterk" og "ruse seg i helgene" i samme setning. Har man ikke iq nok til å forstå at som foreldre må man legge egoistiske lyster på lovbrudd på hylla er man ikke resurssterk der det teller mest! Tror du helt seriøst at man mister ungene hvis man blir arrestert med narkotika? Man får en bot (-i mangel av ordet jeg leter etter) i likhet med når man ellers bryter loven for "småssaker" som feks å kjøre for fort, kjøre gjennom en gate som er merket "gjennomkjøring forbudt" og lignende. Det skal være veldig mye narkotika involvert for at man havner i fengsel, og man må være temmelig "junkie" for å bli fratatt ungene sine. Det overrasker meg igjen og igjen her inne hvor mange som tror at barnevernet har så veldig mye makt. Barnevernet fungerer som en litt strengere versjon av helsesøster. De råder foreldrene til å ta gode valg og de kan hjelpe med tiltak der det er behov. Saker som dette ender opp som henlagt i systemet, så lenge barna har det bra (-og det røper vel hi allerede i innlegget at de har siden hun beskriver de voksne som hun gjør?) Jeg forstår ikke hvorfor du ikke forlot festen og forklarte de i ettertid hva du mener om den slags. Å belære de om farene ved misbruk av narkotika er like nyttig som å fortelle en røyker hvor skadelig røyk er, eller overvektige hvor skadelig fett er. Jeg selv forlater stedet hvis noen drar frem slik dritt. Ps, har sluttet å forundre meg over hvor mange lovlydige folk som bryter loven når de har fri fra jobb. Rusmisbrukere finnes i de fleste yrker. Anonymous poster hash: e09e7...24f
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #35 Skrevet 14. januar 2014 Jeg ville meldt fra, først til politiet. De som bruker narkotika har tråkket over så mange grenser, at de aldri i verden vil høre på noen velmente ord om hvor farlig det kan være og at de som foreldre ikke burde bruke narkotika. Hvor ressurssterkt er det egentlig å bruke narkotika??? Hvis man virkelig er ressurssterk så vet man hva man risikerer ved å bruke narkotika, man vet at man risikerer avhengighet. De som innbilder seg at de kan ha kontroll på narkotikabruk er i mine øyne ikke spesielt ressurssterke. De som risikerer sine barns lykke for å bruke narkotika er heller ikke ressurssterke i mine øyne. Det hjelper ikke om de har gode jobber, tjener fett, har formue og har alt de trenger og mer.... i mine øyne er de ikke ressurssterke når de velger å utsette seg selv for en slik risiko "for å ha det moro". Hvis politiet hadde kommet så ville foreldrene ha fått en skrape, en bot, og en anmerkning som riktige etater ville funnet tilbake til hvis det skulle bli behov for det ift barna. Da ville det blitt journalført at de bruker narkotika. Til dere som mener det ikke er så ille fordi de har gode jobber og tilsynelatende utad fungerer ypperlig i hverdagen.... hvor skal man sette grensen? Når barna begynner å vise symptom på at de ikke har det bra, da synes det trolig fremdeles ikke noe utad på foreldrene. Hvor langt skal man la det gå før man varsler? Hvis dere hadde sett to foreldre på fest i ordentlig slitne klær, dere visste de hadde dårlig råd, kanskje den ene var arbeidsledig eller syk... hadde dere da meldt fra til barnevernet? Er foreldres narkotikabruk virkelig greit bare det gjøres i "riktige" og "ressurssterke" miljø?? Jeg hadde meldt til politiet, så ville jeg fortalt politiet at de hadde barn, og så fikk politiet ta saken derfra. Anonymous poster hash: db7f5...b7e
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #36 Skrevet 14. januar 2014 Er vi kommet dit..: dop, 'for å more seg'.. Huff, trasige greier. Hadde tvert meldt ifra, er grunner for at slikt er ulovlig, og hører hvertfall ikke hjemme i hus hvor unger har sitt hjem. Fysj og fy.! Anonymous poster hash: 1b2fe...c1d
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #37 Skrevet 14. januar 2014 Selv om folk morer seg på fest, trenger ikke det å si så mye om hverdagen. Vet om nok av oppegående ressurssterke folk med gode jobber som morer seg litt i ny og ne. Anonymous poster hash: fb076...fd6 både jeg og samboer har jobber vi kunne mistet dersom vi "hang" med folk som brukte narkotiske stoffer. Har ei venninne og en mann som driver med dette på fest og vi har måttet kuttet de ut. Veldig uproft å sitte på fest hvor dopen flyter og så har noen tiøkalt politiet. Hvertfall i våre yrker..... tror folk på arbeidsplassen min og sjefen hadde mistet all respekt for meg. Så for meg er dette en ganske big deal. Men skjønner at fir andre så er dette helt greit. Mulig jeg hadde tenkt slik selv dersom jeg hadde hatt en mer ubetydelig jobb. Anonymous poster hash: b95d7...a86 Du ser bra der du sitter på sin høye hest. Hva er ubetydelige jobber i dine øyne? Ubetydelig jobb i forhold til dette er om du har en jobb og en sjef som gir blanke i hva du gjør på fritiden. Det eneste sjefen bryr seg er at du stiller på jobb og gjør det du skal gjøre. for både meg og samboer som har jobber hvor vi betyr noe for mange i samfunnet som ser opp til oss i den forstand at vi spiller en stor rolle for barn, ungdom og deres pårørende så ville det vært katastrofe om vi oppholdt oss på fester med narkotika. jeg mente jo selvfølgelig ikke at andre yrker betydde mindre enn våre. Men det er forskjell på den jobben vi gjør og de som jobber i butikk for eksempel. Det menes med at vi må være gode eksempler. Ingen bryr seg om de møter damen fra bikbok på en fest hvor dopet flyter. Uten alle oss ubetydelige arbeidere ville ikke verden hengt sammen.... Anonymous poster hash: 4d5b5...f87 Anonymous poster hash: b95d7...a86
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #38 Skrevet 14. januar 2014 Selv om folk morer seg på fest, trenger ikke det å si så mye om hverdagen. Vet om nok av oppegående ressurssterke folk med gode jobber som morer seg litt i ny og ne.Anonymous poster hash: fb076...fd6 både jeg og samboer har jobber vi kunne mistet dersom vi "hang" med folk som brukte narkotiske stoffer. Har ei venninne og en mann som driver med dette på fest og vi har måttet kuttet de ut. Veldig uproft å sitte på fest hvor dopen flyter og så har noen tiøkalt politiet. Hvertfall i våre yrker..... tror folk på arbeidsplassen min og sjefen hadde mistet all respekt for meg. Så for meg er dette en ganske big deal. Men skjønner at fir andre så er dette helt greit. Mulig jeg hadde tenkt slik selv dersom jeg hadde hatt en mer ubetydelig jobb. Anonymous poster hash: b95d7...a86 Hele.. Nå mister du igrunn ALL troverdighet !! Ubetydelige jobber ? Hva er det i dine øyne, og hva jobber du som egentlig ?Jeg jobber i et av Norges største advokat firmaer, og kjenner mange toppolitikere, advokater og finansmenn som ofte tar seg "linjer" på fest.. Forøvrig til hverdags og .. Anonymous poster hash: f5c05...9c0 ja det vet jeg alt om. Jeg har forklart meg lenger ned. Anonymous poster hash: b95d7...a86
Zebra2 Skrevet 14. januar 2014 #39 Skrevet 14. januar 2014 Helt enig, tenk på barna! meld ifra til politiet og bv.
Svømmetur Skrevet 14. januar 2014 #40 Skrevet 14. januar 2014 Kom egentlig som et sjokk. Fremstår som de mest ressurssterke menneskene med de beste jobbene. Men vet at det var kokain og kanskje amfetamin der.Angrer på at jeg ikke varslet politiet...Er det for sent nå?De har små barn, derfor er jeg så bekymret. Anonymous poster hash: 2da8e...3e3 Jeg ville ringt barnevernet.... Hvordan vet en at det kun blir brukt kun i helger når barna er borte? Og ikke på kvelden mens sover F.eks... Er ikke våres ansvar å finne ut av det, men våres ansvar å være bekymret for andre barn som kan være utsatt for slike forhold... ) vi skal ikke være så redd for å bry oss. Ville angret dersom det kom frem siden at bruken var mye større og jeg aldri hadde gitt beskjed.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #41 Skrevet 14. januar 2014 Man kan være så fantastisk og resurssterk man bare vil. Blir man arrestert for narkotika mister man ungene. og jeg synes det er bisarrt å bruke ordene "Resurssterk" og "ruse seg i helgene" i samme setning. Har man ikke iq nok til å forstå at som foreldre må man legge egoistiske lyster på lovbrudd på hylla er man ikke resurssterk der det teller mest! Tror du helt seriøst at man mister ungene hvis man blir arrestert med narkotika? Man får en bot (-i mangel av ordet jeg leter etter) i likhet med når man ellers bryter loven for "småssaker" som feks å kjøre for fort, kjøre gjennom en gate som er merket "gjennomkjøring forbudt" og lignende. Det skal være veldig mye narkotika involvert for at man havner i fengsel, og man må være temmelig "junkie" for å bli fratatt ungene sine. Det overrasker meg igjen og igjen her inne hvor mange som tror at barnevernet har så veldig mye makt. Barnevernet fungerer som en litt strengere versjon av helsesøster. De råder foreldrene til å ta gode valg og de kan hjelpe med tiltak der det er behov. Saker som dette ender opp som henlagt i systemet, så lenge barna har det bra (-og det røper vel hi allerede i innlegget at de har siden hun beskriver de voksne som hun gjør?) Jeg forstår ikke hvorfor du ikke forlot festen og forklarte de i ettertid hva du mener om den slags. Å belære de om farene ved misbruk av narkotika er like nyttig som å fortelle en røyker hvor skadelig røyk er, eller overvektige hvor skadelig fett er. Jeg selv forlater stedet hvis noen drar frem slik dritt. Ps, har sluttet å forundre meg over hvor mange lovlydige folk som bryter loven når de har fri fra jobb. Rusmisbrukere finnes i de fleste yrker. Anonymous poster hash: e09e7...24f Blir man arestert så kobles barnevernet inn uansett. Men det behøver ikke å bety at man mister barna sine. Men de blir sjekket opp av barnevernet. Kokain og amfetamin blir regnet som sterke stoffer. Så dette er alvorlig. Uansett hvor vanlig det er. Anonymous poster hash: 4211e...55c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2014 #42 Skrevet 14. januar 2014 Hei. HI igjen. En liten oppdatering. Et annet par på festen har allerede rapportert de inn til barnevernet, som har informert politiet. Dette kunne BV bekrefte. Anonymous poster hash: 2da8e...3e3
ærlig talt Skrevet 14. januar 2014 #43 Skrevet 14. januar 2014 Hadde jeg opplevd det du gjorde, hadde jeg reist meg opp og gått derifra! Jeg hadde nok faktisk meldt i fra til politiet om dette samme kveld! Narkotika er ulovlig, for de som ikke har fått det med seg! Så godt å høre, HI, at noen andre alt hadde meldt inn sak til barnevernet. Det betyr at det (utenom deg og mannen) finnes oppegående mennesker Jeg håper inderlig disse folka her får seg en real smekk på fingrene! Og for dere som sier narkotika er vanlig; Det er ikke uvanlig at godt voksne folk bruker dop. Men en fest for voksne mennesker hvor "dopen flyter".. Er det virkelig vanlig? Jeg har vært på en sånn fest en gang, og det var som 17-åring (mao veldig lenge siden). Jeg er visst heldig med min omgangskrets, hvor narkotika er "ut"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå